חיפוש

גשמים בצפון? המקרים בהם אוטמי גגות משתמשים בבמות הרמה

כולנו מכירים את זה, עונת הגשמים מגיעה ומביאה איתה בעיה להמון בתי אב ובניינים – נזילות מהגג. כאשר יורדים גשמים והגגות ישנים מדי או שאינם אטומים כראוי, המים יחדרו את הגג וייכנסו פנימה. כאשר זה קורה עלינו לאטום את הגג בעצמנו או, עדיף – בעזרת בעל מקצוע שיבטיח עבודה טובה. לעיתים יהיה נוח להגיע לגג, לעמוד עליו ולבצע את העבודה ולפעמים המשימה תהיה מסובכת למדי. לפניכם מה שצריך לדעת על המקרים בהם אוטמי גגות משתמשים בבמות הרמה.

 

מהם במות הרמה?

כיום, על מנת לפתור בעיות עבודה בגובה נוצרו במות הרמה ומנופי סל. בעזרת במות הרבה, ניתן להגיע לגבהים של עשרות מטרים. על הבמה יכול לעלות אדם (או מספר אנשים, תלוי בבמה) או ציוד. במות הרמה נחשבות בטיחותיות לאנשים, בנוסף הן יעילות כיוון שהם ניידות ומגיעות לגבהים גבוהים. ניתן לרכוש או להשכיר ברוב חלקי הארץ, ישנן במות הרמה בצפון, במרכז ובדרום.

 

מתי אוטמי גגות ישתמשו בבמות הרמה

כאשר אנשים פרטיים או אנשי מקצוע מבצעים איטום גג, ישנם מספר מקרים בהם במת הרמה תסייע להם בביצוע העבודה ובבטיחות האישית שלהם. במקרים אחרים, תהיה גישה נוחה ומקומות בטיחותיים לעמוד עליהם ולא יהיה צורך בבמת הרמה.

 

כשאין עלייה מהמבנה

ישנם בתים פרטיים או בניינים אשר אין להם עלייה לגג, או לפחות לא עלייה נוחה. בעזרת במת הרמה (אשר כאמור יכולה להגיע לגובה של עשרות מטרים) ניתן יהיה להגיע בקלות ובבטיחות אל הגג. בנוסף, עם במת הרמה גם קל ונגיש להעלות את ציוד העבודה. אם אין גישה נוחה לגג, רוב הפתרונות היצירתיים עלולים להיות מסוכנים ולכן מומלץ להגיע אל הגג עם במת הרמה או מנוף סל.

 

כאשר צריך לאטום בקצוות

כשאוטמים גג לפעמים צריך לאטום גם את הדפנות. לאזורים אלו לעיתים קשה להגיע, וגם כאשר ניתן להגיע אליהם זה עדיין עלול להיות מסוכן מאוד כיוון שניתן ליפול מהקצוות של הגג. ובכן, מומלץ באזורים אלו להשתמש בבמת הרמה. כך יהיה ניתן לעבוד עם הרבה יותר ביטחון בחלקים של הגג אשר קרובים לקצה. רוב במות ההרמה הן גם ניידות כך שיהיה ניתן לזוז לאורך הגג ובכך לאטום ביעילות.

אם עמידה על הגג היא מסוכנת

יש גגות שמסוכן לעמוד עליהם, אשר יש להם חלקים שלמים שאינם יכולים לשאת משקל אדם. בעבודה על גגות כאלו כדאי לשקול שימוש בבמת הרמה. כך ניתן יהיה לצמצם את הדריכות על הגג, ואף לעבוד על חלקים ממנו מהבמה עצמה מבלי להסתכן בכלל בעמידה באזורים המסוכנים.

 

לסיכום

לסיכום, לצערנו יש בעונת החורף, במיוחד בצפון, נזילות רבות מהגגות עקב הגשמים. על מנת לאטום גג, ניתן להשתמש בבמות הרמה. הם יעלו את העובד בבטיחות אל היעד, ואף ניתן לעבוד מהם.

אולי תאהבו גם את

רכב
איך לבחור מנעולן ב- 2021

תחום המנעולנות נמצא בקצב פיתוח אדיר בשנים האחרונות, מידי יום מצטרפים עוד ועוד מנעולנים לשוק העבודה. מצד אחד, הצרכן מרוויח מבחר עצום של בעלי מקצוע

קראו עוד »