חיפוש

בנייה קלה המדריך המלא

בנייה קלה היא אחת השיטות שפותחו בעשורים האחרונים, במטרה לסיים את הבנייה של מבנה בתוך זמן קצר יחסית ובתוצאות טובות. זאת, תוך פגיעה מינימאלית בסביבה והוזלה משמעותית של עלויות הבנייה. בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בנושא, ונעסוק גם בתחזוקת מבנים שנבנו בשיטה הזאת או בעריכת שיפוצים בהם. מהי בעצם בנייה קלה? מהם היתרונות ומה החסרונות בשיטת הבנייה הזאת? כיצד לבחור את החברה המתאימה שתבצע עבורכם שיפוצים ותיקונים במבנה?

מהי בנייה קלה ומה בינה לבין שיטות בנייה אחרות

בנייה קלה הינה שיטת בנייה המקצרת באופן משמעותי הן את משך הבנייה והן את העלויות שלה. שיטת הבנייה היא פשוטה – בראש וראשונה מיוצרים כל החלקים הנדרשים להקמת המבנה מראש, על פי אמות מידה ידועות. החלקים מובאים לחלקה שעליה אמור לקום המבנה החדש, ורק שם מורכבים כל החלקים לכדי מבנה אחד מושלם. עם זאת, ישנן הגדרות ברורות באשר למשקל הקירות והמחיצות הפנימיות ביחס ליחידת שטח מוגדרת. הן קירות החוץ והן הרצפות חייבים להיות במשקל מוגדר וידוע יחסית למ"ר, על מנת לעמוד באמות המידה שנקבעות.

 

שיטות בנייה אחרות הן שיטת הבנייה הרגילה המצד אחד והבנייה טרומית מצד שני. הבנייה הרגילה היא צורת בנייה שבה נבנה המבנה מהמסד ועד לטפחות במקום, תוך שמירה על אמות מידה שנקבעו על ידי האדריכל והמהנדסים שהגו את התוכניות של המבנה. מנגד, הבנייה הטרומית היא בנייה מראש של יחידת דיור, והבאתה לאתר הבנייה בשלמותה. בתקופות מסוימות בתולדות מדינת ישראל, כאשר התעורר צורך בנייה מהירה על פני תאי שטח גדולים, השתמשו בבנייה הטרומית על מנת למלא את החסר במהירות. הבנייה הקלה קרובה הרבה יותר לבנייה הטרומית, אבל מאפשרת ליצור מבנים גדולים יחסית, ולא להיאחז דווקא במבנים או בחלקי מבנים שנבנו מראש.

אנשי מקצוע

בנייה קלה יתרונות וחסרונות

היתרונות בשיטת בנייה קלה הם גדולים. עם היתרונות הללו ניתן למנות זמן בנייה קצר, הפחתה ניכרת של הזיהום הסביבתי וכן, כמובן, הפחתה ניכרת של עלויות הבנייה. גם התאמתה אביזרים ומכירים נלווים היא קלה יותר בשיטה הזאת מנגד, החסרונות של בניה קלה טמונים בעלויות גבוהות של ביצוע תיקונים ושיפוצים, בעיקר אם אלה מבוצעים על ידי מי שאינם בעלי מקצוע המכירים לעומק את שיטת הבנייה. שיפוצים בבנייה קלה הם קשים יחסית, כיוון שבהיותו מבנה מודולארי, יש צורך להחליף חלקים ממנו ולהימנע משבירת קירות ועבודות מהסוג הזה החלפה של חלק היא בעייתית הרבה יותר מאשר עבודת תיקון ושיפוץ כפי שניתן לבצע במבנה אחר. בנייה קלה דורשת גם בחירה נכונה של סוג המיזוג במבנה. באשר לסוגיה איך לבחור מזגן, הרי שחשוב לבחור שיטת מיזוג שההתקנה שלה תפגע בצורה מינימאלית במבנה. המזגן שייבחר ויותקן צריך להיות מותאם למבנה הן מבחינת הגודל והן מבחינת המשקל ולהיות מותקן באופן שלא יפגע בו או יאיים על היציבות והשלמות שלו. לאחר שלוקחים בחשבון את כל מגוון השיקולים, בנייה קלה, מהירה ושאיננה פוגעת באיכות הסביבה, עדיפה על בנייה רגילה. זאת, למרות הקשיים והמגבלות בביצוע שיפוצים.

להלן מאמר נוסף – קורס שיווק דיגיטלי מאמר כנסו לפה.

אולי תאהבו גם את