חיפוש

האם אני צריך להגיש דוח שנתי למס הכנסה?

אם יש נושא שעובדים לרוב לא אוהבים לעסוק בו, ובתוך כך אולי אפילו להימנע כמה שיותר מלעסוק בו, זהו העיסוק מול מס הכנסה. כל עובד בישראל נדרש לשלם מס הכנסה, בין אם מדובר על עובד שכיר ובין אם על עובד עצמאי, וכך גם ישנה חובה להגיש דוח שנתי למס הכנסה על ההכנסות שהצטברו לאורך כל שנת המס. מה חשוב שתדעו אודות הגשת דוח שנתי למס הכנסה?

 

למה בכלל צריך להגיש דוח שנתי למס הכנסה?

לרוב אנו משלמים מס הכנסה מהרווחים שלנו מדי חודש, אך חשוב לדעת שרשות המיסים מעדכנת את סכום המס שאותו כל עובד צריך לשלם רק באופן שנתי. על כן, כל עובד שהיו לו הכנסות במהלך השנה הכנסות, שעליהן הוא מחויב בתשלום מס, נדרש להגיש דוח שנתי למס הכנסה שמסכם את כל ההכנסות שהיו לו באותה שנת מס.

את דוח המס צריכים להגיש גם עובדים שכירים וגם עובדים עצמאיים, אך עסקים שהכנסתם השנתית הייתה מתחת ל- 60,000 ₪ יכולים להגיש דוח שנתי מקוצר.

 

מה קורה אם שילמתי מס גבוה או נמוך יותר מכפי שהייתי אמור לשלם?

כיוון שרשות המיסים בוחנת כמה מס כל עובד נדרש לשלם רק אחת לשנה, אחד הדברים הנפוצים שעשויים לקרות הוא שתשלום המס ששילמתם לאורך כל השנה לא יהיה מדויק. זו הסיבה שלאחר הגשת הדוח השנתי למס הכנסה, תוכלו לברר את מצב התשלומים שלכם עבור המס לעומת שיעור המס שהיה עליכם לשלם בפועל.

במידה ויצא ששילמתם מס בשיעור נמוך יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם, יהיה עליכם להשלים את ההפרש שחסר. לעומת זאת, במידה ויצא ששילמתם שיעור מס גבוה מכפי שהייתם אמורים לשלם, תוכלו להגיש בקשה להחזרי מס, ולקבל את ההפרש בחזרה מרשות המיסים.

 

כיצד ניתן להגיש בקשה להחזרי מס?

את הבקשה להחזרי מס ניתן להוריד באופן מקוון, אך יש להגיש אותה באופן ידני לפקיד השומה במס הכנסה, בצירוף של מספר מסמכים נלווים. הליך בחינת הבקשה שלכם עשוי לארוך זמן ממושך, אם בסוף התהליך נמצאתם זכאים להחזרי מס – תקבלו את הכסף ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

עוד חשוב לדעת שניתן להגיש בקשה להחזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש שנות מס אחורנית. למשל, אם אתם מגישים בקשה כזו בשנת 2021, תוכלו להגיש אותה גם בעבור תשלומי מס ששילמתם החל משנת 2015 (אך יש לשים לב שעבור כל שנת מס יש להגיש בקשה נפרדת).

את הבקשה ניתן להגיש באופן עצמאי, או להסתייע בעזרתו של איש מקצוע שמתמחה בתחום החזרי המס. בעזרת איש המקצוע תוכלו לחסוך לעצמכם את כאב הראש והבירוקרטיה שכרוכים בהליך, ואף לקצר את זמן ההמתנה לבחינת הבקשה שלכם!

הגשת דול מיסים

אולי תאהבו גם את

מי זכאי להחזר מס?

מדינת ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר בכל הקשור לשיעור המס שנאלץ כל אזרח במדינה לשלם. אמנם שיעור המס מותאם לגובה ההכנסה של האדם ועדין,

קראו עוד »
מה זה IRS ומה תפקידו

רשות המיסים האמריקאית ידועה גם בכינוי המפורסם IRS שהוא למעשה ראשי התיבות למילים  Internal Revenue Service – שירות הכנסות הפנים. התפקיד העיקרי והמוכר ביותר של

קראו עוד »
האם הר הכסף באמת יכול לאתר לכם חסכונות אבודים?

לעשות חיסכון זה משהו שכולנו חושבים עליו בשלבים שונים של החיים, כי למה לא בעצם? זה לא משנה אם בסופו של דבר תשתמשו בחיסכון כדי לממן את חייכם, את הלימודים של הילדים או כל דבר אחר, כי מה שבטוח זה שכשיש לנו חסכונות אנחנו מרגישים רגועים יותר

קראו עוד »