חיפוש

למי ניתן לפנות במקרה של הטרדה מינית בבסיס?

לצערנו הרב, עניין ההטרדות המיניות בצה"ל הוא אינו תחום נפוץ ביותר. זאת, בעיקר בשל שילוב של תנאים ואופי השירות אשר מאפיין את הצבא. בנוסף לכך, הרכב האוכלוסייה בדרגות השונות בצה"ל, פותח פרצה כלשהי למקרים אלו.

על כן, כמובן שברצוננו למגר את התופעה, אך במקרים בהם נגרמת הטרדה מינית כזו או אחרת, חשוב שהחיילים ידעו לאן ולמי הם יכולים לפנות בנושא, על מנת לקבל מענה רלוונטי ויעיל. ובכן כל המידע אודות פניות לגורמים רלוונטים בגין הטרדות מיניות בצבא נמצא ממש כאן, במאמר שלהלן.

 

מה נחשב להטרדה מינית בצה"ל על פי חוק?

כפי שניתן ודאי להבין, לא כל מעשה שנעשה לאדם נחשב כהטרדה מינית. על כן, בכדי ליישר קו ולהבהיר את הדברים, לפניכם רשימת המעשים אשר מוגדרים כהטרדה מינית בצה"ל בפרט, ובמדינה בכלל.

  1. מעשים מגונים – בראש ובראשונה עומדים ביצוע מעשים מגונים שונים.
  2. התייחסות מינית – התייחסות לאדם בהתאם למיניותו, בין אם באופן ציני, עוקצני או כל אופן אחר.
  3. השפלה – התייחסות משפילה ומבזה בגין היותו של חייל שייך למין מסוים.
  4. סחיטה מינית – איום על חייל או חיילת שאם לא יבצע דבר מה מיני, יהיו לכך השלכות על תפקידו ושירותו הצבאי.
  5. הצעות מיניות – הצעות כאלו ואחרות אשר מערבות היבטים או גורמים מיניים כאלו ואחרים.

 

מה עושים במקרה של הטרדה מינית בבסיס?

לאחר שהבנו מהם המקרים בהם פעולה כזו או אחרת נחשבת כהטרדה מינית, נוכל להבין מה עלינו לעשות במקרה זה, או ליתר דיוק למי עלינו לפנות. אם כן, תחום עריכת דין הוא תחום רחב מאוד, אשר כולל בתוכו בין היתר, גם את התחום הצבאי.

אי לכך, במקרה שבו בוצאה הטרדה מינית כזו או אחרת, הדבר החכם ביותר שתוכלו לעשות הוא לפנות לעורך דין צבאי. מדוע? מאחר שעורך דין שכזה יוכל לסייע ולתמוך בכם במגוון מובנים, הן במובן הנפשי והן במובן של ההתמודדות עם הגורם המטריד. בפועל, עורך דין צבאי יודע כיצד לפעול במצבים אלו, ומהם האמצעים הדרושים על מנת לגרום לענישה חמורה ככל הניתן של הגורם המטריד.

 

מהן ההשלכות של הטרדה מינית בצה"ל?

במקרה שבו הוגשה תביעה אצל מצ"ח בגין הטרדה מינית שנעשתה כנגד חייל או חיילת, ההשלכות מתחלקות לשניים.

  1. השלכות כנגד הגורם שתקף מינית – במקרה שבו אכן נמצא כי התוקף מינית אכן פעל בצורה שגויה, הטריד מינית ופגע בחייל או חיילת של צה"ל, ההשלכות יכולות להיות מספר שנות מאסר, הורדות בדרגה וסילוקו מהצבא.
  2. השלכות עבור החייל/ת המוטרד/ת – החייל או החיילת שהוטרדו מינית ונמצאו זכאים בחקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, יכולים לזכות לפיצויים רבים בהתאם לחומרת המקרה, אשר מגייעם לסך של עד מאות אלפי שקלים. זאת, לצד האפשרות של צה,ל להכיר בנפגע/ת כנכה צה"ל.

חיילת

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »