חיפוש

הכירו את מס השבח והכי חשוב – את ההחזר שניתן לקבל עליו

מלבד היותה עסקה יקרה ומשמעותית, לרכישת דירה בישראל נלווים הוצאות שונות, אותן עלינו לקחת בחשבון בתכנון ושקלול ההוצאות שלנו. בין ההוצאות הללו נמצאים המיסים השונים שעלינו לשלם ובתוכם מס שבח, אשר עבר מספר רפורמות עם השנים. אך תשמחו לדעת, כי ייתכן ומגיע לכם החזר בגין מס השבח ששילמתם

 

מהו מס שבח?

עולם הנדל"ן בישראל נמצא כבר מספר שנים בנסיקה מתמדת, כשמחירי הדיור מטפסים ועולים, כאשר מחירי העסקאות הנלוות לרכישה (שכר טרחת עו"ד, דמי תיווך ככל וישנם, מיסים שונים ועוד), המהווים נגזרת של אחוזים מסך שווי העסקה, יכולים להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים ועלינו לקחת אותם בחשבון בעת שקלול כלל ההוצאות בעת רכישת הדירה.

חלק מההוצאות הנכבדות הללו קשורות במיסים השונים שהמדינה מטילה על עסקאות הנדל"ן וביניהן מס השבח. מס שבח הינו מס המתייחס למצב בו כתוצאה ממכירת הדירה נוצר רווח, הפרש, לעומת המחיר בו הדירה נקנתה. מס השבח עומד על 25%, אך הוא מחושב לאחר קיזוז ההוצאות השונות שנעשו בדירה לצורך רכישתה ו/או השבחתה, דוגמת שיפוץ, שכר טרחה לעו"ד, עמלת תיווך ככל ושולמה, אגרות, מיסים ועוד).

 

החזר מס שבח

כפי שהזכרנו, כאשר מדובר בתשלום מס שבח, המהווה נגזרת של אחוזים מסך עסקת רכישת הדירה, הרי שמדובר בסכומים משמעותיים, שיכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, אך למעשה, במקרים רבים ניתן לקבל החזר מס שבח, גם עבור מס שבח ששולם בגין נדל"ן מסחרי. את ההחזר מס שבח ניתן לקבל במקרים בהם שולם מס שבח יותר מחבות המס אותה הייתם צריכים לשלם בפועל, לאחר תכנון מס שבח נכון ומיטבי.

מקרים אלו של תשלום יתר יכולים לנבוע ממגוון סיבות, ביניהן – ניצול הקלות מיוחדות, שימוש בפטורים, תיקון טעויות בחישוב המס, קיזוז הפסדים באופן מיטבי ועוד. כך, החוק מאפשר בתנאים מסוימים לערוך תיקון בשומות מס השבח שנערכו בעבר וככל ויתגלו הפרשים, לקבל עבורם החזר מס שבח, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.

 

האם אני זכאי להחזר מס שבח?

באם ביצעת עסקת נדל"ן בשנים האחרונות ושילמתם מס שבח מקרקעין, סביר להניח בסבירות גבוהה כי תוכלו לקבל החזר מס שבח, כאשר את בקשת החזר מס השבח ניתן להגיש עד 6 שנים לאחור מרגע ביצוע העסקה. כדי לבדוק בוודאות את זכאותכם להחזר מס שבח, תוכלו להיעזר במערכת בדיקה מקוונת הנמצאת באתר רשות המיסים, כאשר במידה ונמצאה יתרת זכות, תוכלו להגיש באופן מקוון את בקשת ההחזר ולצרף את הטפסים הרלוונטיים.

בנוסף, מומלץ להיעזר בחברות המתמחות בהגשת בקשות להחזר מס בתחום הנדל"ן, בכדי לוודא כי תהליך בקשת ההחזר, על כלל הסעיפים והטפסים הדורשים התייחסות, יבוצע באופן מיטבי ומקצועי, עד לקבלת מלוא ההחזר המגיע לכם.

מסירת המפתח

אולי תאהבו גם את

מי זכאי להחזר מס?

מדינת ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר בכל הקשור לשיעור המס שנאלץ כל אזרח במדינה לשלם. אמנם שיעור המס מותאם לגובה ההכנסה של האדם ועדין,

קראו עוד »
מה זה IRS ומה תפקידו

רשות המיסים האמריקאית ידועה גם בכינוי המפורסם IRS שהוא למעשה ראשי התיבות למילים  Internal Revenue Service – שירות הכנסות הפנים. התפקיד העיקרי והמוכר ביותר של

קראו עוד »
האם הר הכסף באמת יכול לאתר לכם חסכונות אבודים?

לעשות חיסכון זה משהו שכולנו חושבים עליו בשלבים שונים של החיים, כי למה לא בעצם? זה לא משנה אם בסופו של דבר תשתמשו בחיסכון כדי לממן את חייכם, את הלימודים של הילדים או כל דבר אחר, כי מה שבטוח זה שכשיש לנו חסכונות אנחנו מרגישים רגועים יותר

קראו עוד »