חיפוש

חוות דעת רפואית לתיקי נזקי גוף – מהי חשיבותה ומתי היא נדרשת?

באילו מקרים אנו נזקקים לחוות דעת הנוגעת לנזקי גוף? מהי חשיבותה של חוות דעת כזו וכיצד היא תתרום לנו וללקוח שלנו? בכתבה הבאה מידע בעל ערך בנושא. כאשר אנחנו מגישים תביעה להכרה בפגיעה המובילה לאחוזי נכות, קבלת קצבה ופיצויים – בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים או מקרים שונים אחרים, יש צורך בהוכחת נזק שנגרם לאדם.

הנזק יכול להיות פגיעה בתפקודו הפיזי, ביכולת ההשתכרות או בתפקוד בתחומי חיים אחרים, אבל יש צורך להראות כיצד תפקודו, או שגרת חייו, נפגמו כתוצאה ממה שקרה לו. לשם כך, יש להיעזר בחוות דעת רפואית.

 

פנייה לביטוח לאומי

פנייה לקבלת קצבה מביטוח לאומי היא תהליך מורכב, לעתים מפרך. הכללים והבירוקרטיה מרובים וסבוכים, ולכן מומלץ שלא לבצע את הפנייה באופן עצמאי אלא להיוועץ באיש מקצוע. כאשר מבקשים לקבל הכרה בנזק שנגרם, למשל אובדן כושר עבודה או קביעת אחוזי נכות, חשוב ביותר להגיע עם חוות דעת רפואית המעידה על נזקי גוף שנגרמו לאותו אדם.

מענה כזה ניתן לקבל דרך forum-md.co.il. למה זה חשוב? למשל, משום שבמקרים רבים של פנייה לקבלת הכרה באובדן כושר עבודה, למשל, יש צורך להוכיח לא רק כי נפגמה היכולת לעבודה הנוכחית ולעיסוק הקבוע, אלא גם למשלחי יד סבירים אחרים. בנוסף, חשוב לבצע הערכה של רמת הלקות/נכות, על מנת להגיע מוכנים מראש להליך קביעת אחוזי הנכות.

 

פנייה למשרד הביטחון

ישראלים רבים חווים פגיעה משמעותית בעת שירותם הצבאי, בסדיר או במילואים. פגיעה כזו, בדומה לפגיעה בכל מקום עבודה אחר, דורשת הכרה, ובדומה להכרה מביטוח לאומי גם כאן הדרך אינה פשוטה. במקרה של פנייה למשרד הביטחון, יש צורך להוכיח לא רק כי נגרם נזק אלא גם קשר ישיר בין המאורע אותו חווה הנפגע ובין הנזק שנגרם לו. ברור כי במקרה כזה, חשוב לקבל הערכה ברורה ומדויקת של הנזק שנגרם.

 

תביעת ביטוח סיעודי

במקרה של תביעת פוליסת ביטוח סיעודי, יש להוכיח כי נגרם לאדם נזק גופני משמעותי אשר מונע ממנו לבצע פעולות יומיומיות ובסיסיות, כגון התניידות, רחצה ואכילה עצמאית, ולשם כך חשובה חוות דעת מדויקת ומעמיקה הממפה נזקי גוף כנדרש.

 

תאונות עבודה

בתאונות עבודה, או בנזקים שנגרמו עקב תנאי העבודה (דוגמת חשיפה לחומרים מסוכנים) הסוגיה העומדת על הפרק היא לא רק גובה הפיצויים שניתן לקבל, אלא גם היכולת להמשיך לעבוד במקצוע אותו אדם רכש. למשל, שינוי תנאי עבודה (מעבר לעבודה משרדית או עם פחות נסיעות), צמצום היקף השעות ללא פגיעה בזכויות אחרות, או במקרים אחרים – אישור המשך ההעסקה ללא שינוי אופי העבודה. בנוסף, יש צורך לבחון את השפעת תאונת העבודה על איכות חייו ובריאותו של הנפגע גם מחוץ לשעות העבודה.

מקרי פציעה

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »