חיפוש

טיפוח חצר בניין משותף

פעמים רבות נוטים להזניח את חצר הבניין המשותף ונותנים דגש גדול יותר לשיפוץ  המבנה בשל חוסר בתקציב או חוסר תשומת לב.

יחד עם זאת, כדי שהבניין יהיה מקום נעים לגור בו, יש לתת את הדעת גם לחצר הזקוקה לשיפוץ.

המאמר יעסוק בטיפוח חצר הבניין המשותף.

 

תכנון טיפוח חצר משותפת

חצר משותפת צריכה לשרת את הדיירים ולהיות אסתטית, בין אם היא מאחורי הבניין ובין אם בחזיתו. לא פעם אנו נכנסים לבניין שהחצר שלו מוזנחת ולא מטופחת, וזה נראה רע. מצב כזה ניתן לשינוי בכמה שלבים ובעלות נמוכה. כמו שמתכננים שיפוץ בניין, כך גם יש לתכנן את שיפוץ החצר שלו. בראש ובראשונה בודקים מה דורש שיפוץ וטיפוח.

האם הדלת המובילה לחצר תקנית, האם הטיח בקירות החצר יציב, האם החצר משמשת מספר שכנים כמחסן גרוטאות, האם ניתן להקים גינה ירוקה ופורחת, האם יש בחצר ניקוז, מערכת השקיה, חלק מרוצף, האם ניתן להשקיע ב- 2-3 מתקנים במידה ויש משפחות עם ילדים בבניין וכן הלאה. חצר מטופחת לא רק תשדרג את מראה הבניין, אלא גם תעלה את ערך הדירות בעת מכירתן.

לאחר שמחליטים מה צריך לטפח ולשפץ, יוצרים קשר עם קבלני שיפוצים וקבלני גינון ומבקשים הצעות מחיר. מכינים סקיצה בה משרטטים את החצר ומה שרוצים לשקם או לבנות, וממנים ועד שיעמוד מול הקבלנים בכל התהליך.

 

כיצד תטפחו את החצר המשותפת?

בהתאם לגודל החצר, התכנון והתקציב, ניתן להקים חצר מודרנית ונאה שתשמש את הדיירים ותשפר את איכות החיים שלהם. לדוגמה, חצר עם מזרקה, פינות ישיבה, ספסלים, עצים, גינת נוי, גינת ירק, גשרים, שבילים, גופי תאורת רחוב, דשא סינטטי, דשא חי, טפטפות, התקנת פחים קטנים וכן הלאה.

המטרה היא להקים חצר פרקטית ובטיחותית שתהיה מטופחת לאורך כל השנה והתחזוקה שלה תהיה מינימלית. כמובן שחצר ירוקה דורשת תחזוקה קבועה של גנן ויש לקחת זאת בחשבון.

גם חברת ניקיון הבניין תצטרך לתחזק את המקום מבחינת הניקיון, ויש לסגור איתה מבעוד מועד מחיר עבור השירותים הללו. ניתן גם לחסוך בעלויות בפתרונות חיפויים שונים כמו: אבני טוף, דשא סינטטי או ריצוף, שאינם דורשים השקיה כמו כן כדאי לנסח כללי התנהגות בחצר המשותפת שימנעו הוצאות מיותרות.

 

טיפוח חצר משותפת – עשו זאת בעצמכם

ניתן להזיל את עלויות טיפוח החצר במידה וכל השכנים מתגייסים למאמץ. לא מדובר על עבודות שיפוץ והתקנת מתקנים, המחייבים תקנים וקבלן מקצועי. מדובר על נראות מבחינת הגינה.

בחלק המיועד לגינה, מומלצת עבודה משותפת על מנת לחסוך בעלויות. קובעים יום בו מעוניינים להקים את הגינה וכל משפחה שולחת לפחות נציג אחד מטעמה.

יש לדאוג שכל החומרים וכלי העבודה יהיו זמינים ועל כן יש להכין מראש: שקי אדמה, זבל אורגני, שתילים, אבני טוף ומערכת השקיה באמצעות טפטפות שהן יותר חסכניות. ניתן תוך יום להקים גינה קטנה ומטריפה ביחד, והערך המוסף הוא גיבוש ואחוות דיירים.

 

חצר בית מעוצבת

אולי תאהבו גם את

חדר רחצה
4 פריטי חובה לאמבטיה

האמבטיה, למרות היותה מקום לא גדול במיוחד היא חדר עם לא מעט ציוד. כדי לא ליצור מצב שבו האמבטיה שלנו עמוסה מידי, חשוב לבחור את

קראו עוד »
כספת עם מנעול
איך לבחור קוד חזק למנעול?

למרות שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים אנחנו מאוד רגילים לראות מנעולים שעובדים תוך זיהוי העיניים שלנו או טביעת האצבע, אנחנו רואים שיש גם מנעולי קומבינציה

קראו עוד »
חנות
4 יתרונות ברשתות צל לבית

הקיץ הישראלי מביא איתו שמש קופחת שמקשה על השהייה בגינה. כאשר אנו מעוניינים לשבת בקיץ בגינה, לעשות על האש או להזמין אורחים, אנו עלולים לסבול

קראו עוד »