חיפוש

טרמיטים? הנה מה שמומלץ לעשות

טרמיטים נוהגים להתחפר עמוק באדמה, עומק שיכול להגיע לעד חמישה מטרים.

נוכחותם היא שקטה למדי, משום שהם לא משמיעים רעשים מיוחדים, והם מתקיימים בעיקר בתוך מחילות נסתרות עשויות חול.

הנוכחות השקטה שמאפיינת אותם לא עולה בקנה אחד עם הנזקים שהם מותירים אחריהם, הם רועמים בהחלט ואי אפשר לפספס אותם.

הריהוט שלכם אכול בקצוות? המשקופים שבבית מלאים בחורים לא ברורים? ייתכן ואתם נתונים תחת מתקפה של טרמיטים.

לפניכם כל מה שמומלץ לעשות כשיש טרמיטים בבית.

 

איך אפשר לדעת שמדובר בטרמיטים?

כאמור, קשה מאוד להבחין בסימנים שמותירים אחריהם טרמיטים ולזהותם בהתאם. הטרמיטים מתגלים לרוב בדיעבד, והאינדיקציה לקיומם היא ההרס שהותירו אחריהם בחלקים שונים בבית.

מה שכן אפשר לעשות מדי פעם, זה בדיקה יזומה- הזזת ספות וארונות וחיפוש אחר מנהרות חול שבנו. לאור רגישותם לשמש, הם לא מרבים לצאת החוצה ולהיחשף לעיני האדם, כך שהמחילות הנסתרות שהם בונים משרתות אותם לשם מעבר ממקום למקום.

 

מה מושך טרמיטים לבתים?

הטרמיטים נמשכים לאזורים שיש בהם את המזון העיקרי שלהם- עץ. הם ישהו לרוב בבתים שיש בהם ריצוף מעץ, פרקט, ריהוט שעשוי מעץ או משקופים עשויי עץ, בדגש על השניים האחרונים. כאשר הם מגיעים מעומק האדמה אל תוך הבית, הם מתבצרים במשטחי העץ האלו ומתחילים לכרסם בו ולכלות אותו לאט לאט.

 

להימנע מראש מטרמיטים- הדברת טרמיטים בשלבי הבנייה

כדי לא להתמודד מלכתחילה עם בעיית טרמיטים, ניתן לבצע הדברה עוד בשלב שבו יוצקים את הבטון. ההדברה תהיה אפקטיבית במיוחד, משום שהיא תמנע מראש את פלישתם אל תוך המבנים ותעצור אותם בשלב מכריע. הבעיה בהדברה מראש היא שהיא עמידה לעשר שנים בלבד, ולאחר מכן יידרש לבצע אותה שוב במחיר גבוה במיוחד.

 

טיפול בטרמיטים לאחר שלבי הבנייה

אם אתם נחשפים לטרמיטים בעודכם מתגוררים בתוך הבית, מוטב שתקראו למדביר. כאמור איתור הטרמיטים הוא משימה לא פשוטה, ולכן כדאי לקרוא למדביר מומלץ שכבר התעסק עם מקרים רבים של טרמיטים בעברו המקצועי. ניתן לזהות מדביר טוב כאשר הוא מגלה בקיאות בזני המזיקים השונים, ויידע לומר בוודאות שמדובר בטרמיטים ולא בכל זן אחר של מזיקים.

 

שלבי הפעולה של הדברת טרמיטים

אלו הם שלבי הפעולה של מדביר טרמיטים:

איתור המחילות הנסתרות

בראשית פעולתו, על המדביר לאתר את מחילות החול הנסתרות שהטרמיטים בנו. חשוב לוודא שהוא מבצע זאת בצורה מקיפה בכל המקומות הפוטנציאליים, כך שהבעיה תיפתר באופן מוחלט.

 

פיזור חומרי הדברה

לאחר שהוא מאתר את כל מקורות המחיה שלהם, המדביר מפזר את חומרי ההדברה באזורים המדוברים. חשוב לוודא שחומרי ההדברה בהם הוא משתמש הם ידידותיים לסביבה ומאושרים על ידי המשרד לאיכות הסביבה, כך שלא יהיה סיכוי לנזקים סביבתיים שייגרמו בשטח.

 

צוות הדברה

אולי תאהבו גם את

הדברה
הדברה בשטחים חקלאיים

הדברה בשטח חקלאי היא חלק מבעיותיו של החקלאי שמגדל את היבול. זוחלים, חרקים הם אורחים קבועים, ומתקפות של מזיקים עלולות להתרחש בכל עת, כאשר החקלאי

קראו עוד »