חיפוש

יש לכם יותר לטאות מלקוחות? כך תמנעו את הופעתן

אף אחד לא בוחר בנוכחותן של לטאות בשטחו הפרטי. הן נפוצות בייחוד בחודשי הקיץ, חודרות דרך חלונות פתוחים ופתחים בקירות, ומפתיעות את הנוכחים באזור.

החמקמקות שלהן מקשה עוד יותר על האפשרות ללכוד אותן, מה שמותיר אותנו עם חוסר ודאות עצומה בנוגע להימצאותן בין ארבעת הקירות שלנו.

אם אתם מרגישים שמדובר בנחיל של לטאות שמגיע לבקר אתכם ללא הזמנה באופן תדיר, כדאי לעשות מעשה ולמנוע את הופעתן בעתיד.

 

סוגי הלטאות הנפוצות בארץ

בארץ יש כ-40 זנים שונים של לטאות, כאשר הנתון המרגיע הוא שרובן מצויות הרחק בטבע. אם יש לכם לטאות בבית העסק או בשטח פרטי, סביר להניח שמדובר בשממית הבתים. צבעה של שממית הבתים הוא כחול- אפור או חום בהיר, היא בעלת כתמים כהים שנושאת על גופה וזנב מפוספס. מעבר ללטאה זו, יש מקרים זניחים ביותר בהם מופיעות לטאות נוספות ומפתיעות.

 

הדרך המומלצת למניעת הופעתן של לטאות

ישנן מספר דרכים להתמודד מול פלישה של לטאות לאזור שלכם: לכידה מידית או לכידה באמצעות מלכודת ייעודית. ישנם לוכדים מוסמכים, אשר לרוב מציעים את שירותיהם כחלק מחברת הדברות, שמגיעים למקום ומתחילים בפעולה הנדרשת.

הדרך המומלצת למניעת הופעת הלטאות היא לכידה מידית כמובן. הדרך הזו מתאפשרת כאשר מודעים למיקומן של הלטאות באותו רגע נתון בו המדביר מגיע. לכן, שמירה על קשר עין עם הלטאה היא הכרחית לשם לכידתה המיידית.

 

אופן לכידת הלטאה

לכידת הלטאה קורית על ידי מכשיר הקרוי לוכדן. הלוכדן הוא למעשה מוט ארוך שבקצה שלו יש תופסן, שנועד לתפוס את הלטאה. לאחר שהוא לוכד כך את כל הלטאות שנתפסו בעין, הלוכד משחרר אותן בטבע שרחוק מבתי מגורים, וכך מבטיח את הישארותן בחיים.

 

האם ניתן לרסס לטאות?

למרות שאנשים רבים נוטים לחשוב שריסוס עובד כנגד לטאות, מצטערים לומר שמדובר בבדיה. כיום אין שום חומר ריסוס שיש לו השפעה מוחלטת על לטאות, הוא עשוי לטשטש אותן במעט אולם לא לגרום להן להפסיק להתקיים בשטח שלכם. הדרך היחידה להרחיק אותן מלכתחילה מהבית, היא להציב רשתות בחלונות ולאטום צינורות חלולים ללא שימוש. כמו כן, חשוב להימנע ממצבור רב של זבל בבית וצריך לשמור על בית עם טמפרטורה יחסית קרירה, כך שהסביבה לא תהיה מזמנת במיוחד עבור הלטאות.

 

תפיסה עצמאית של לטאות

יש שמצליחים לתפוס את הלטאות בכוחות עצמם, אולם מדובר באתגר גדול. הלטאות הן חמקמקות וזריזות, ומספיק שתחטיאו פעם אחת בלכידתן, הן כבר יחכימו להסתתר טוב יותר בפעם הבאה. אם אתם בכל זאת רוצים לתפוס אותן לבד, נסו להשתמש במלכודות מאולתרות כמו קופסה עם פיתיון שתסגור עליהן או לכידה באמצעות הידיים אם הן קרובות מספיק לשם כך.

 

זוחל

אולי תאהבו גם את

הדברה
הדברה בשטחים חקלאיים

הדברה בשטח חקלאי היא חלק מבעיותיו של החקלאי שמגדל את היבול. זוחלים, חרקים הם אורחים קבועים, ומתקפות של מזיקים עלולות להתרחש בכל עת, כאשר החקלאי

קראו עוד »