חיפוש

כל מה שצריך לדעת לפני שמנסרים בטון

ניסור בטון זו פעולה שמצריכה ידע מקצועי וניסיון בעבודות עם כלים כבדים וייחודיים. לא פשוט לבצע עבודות ניסור וקידוח בבטון וכדאי מאוד שאיש מקצוע מיומן יבצע פעולות אלה. הסיבה שדרוש אדם מקצועי ומיומן נעוצה בעובדה שמדובר בפעולה שיכולה להיות מסוכנת בטיחותית הן למבצע הפעולה והן למי שנמצאים בסביבתו.

לעיתים אף מדובר בעבודה בתנאי שטח לא אופטימליים כמו אתרי בנייה. למי מכם שבכל זאת מעונין לבצע ניסור בבטון באופן עצמאי בתוך ביתו, להלן מספר טיפים חשובים שימנעו מכם אכזבות, פציעות ואולי אף הפסדים כספיים בעקבות טעויות בעבודה.

 

הבנת כלי העבודה וכוח פיזי

ניסור בטון דורש ידע מקצועי שעליכם לדעת לפני שאתם מבצעים את העבודה, במינימום עליכם לקרא חומר מקצועי אודות הנושא כדי להבין במה מדובר וכיצד יש לבצע את העבודה בצורה טובה ובטוחה. חשוב שתכירו מראש את תכונות הכלי עמו תבצעו את העבודה – דיסק יהלום ייעודי וייחודי, ושתדעו שמדובר בכלי כבד שהלהב שלו עשוי משבבי יהלומים חזקים מאוד וחדים במיוחד.

יהלום ידוע כחומר החזק והעמיד ביותר בטבע ולכן ניסור בבטון מתבצע באמצעות כלי שעשוי מחומר זה. יש לזכור שבטון בעצמו הוא חומר מאוד חזק. העבודה עם דיסק יהלום דורשת כוח פיזי רב והיא איננה מתאימה לכל אחד. לכן, חשבו שוב האם ברצונכם לבצע את העבודה בעצמכם או להיעזר באנשי מקצוע www.a-designer.co.il

 

הפעולות החיוניות שיש לבצע טרם הניסור בבטון

  • דבר ראשון, צריך לבדוק את הקיר אותו רוצים לנסר ולראות שהוא מספיק חזק ויעמוד בפעולה.
  • לאחר מכן, חשוב לסמן קיר זה כדי למנוע טעויות כמו ניסור קיר אחר.
  • דבר שני – חובה לנקות את אזור הניסור מחפצים וכלי עבודה. פטיש, מברג וכלי עבודה נוספים יכולים במצבים מסוימים להוות סכנה לפועלים בעקבות הניסור.
  • חובה לפני תחילת העבודה להיוועץ בחשמלאי ובאינסטלטור כדי להימנע במהלך הניסור מפגיעה בתשתיות בבית או במשרד או בכל מקום בו מתבצעת העבודה.
  • ניסור בבטון מייצר פסולת בנייה גדולה ויש להתארגן ולארגן מראש את הציוד באמצעותו ניתן יהיה לפנות פסולת זו.

 

השיטות המקובלות לניסור בבטון

  1. ניסור באמצעות דיסק היהלום שהזכרתי קודם לכן זו השיטה השכיחה ביותר הקיימת בתחום זה. היתרון הגדול של שיטה זו מעבר לדיוק של הכלי היא המחיר היחסית זול של שיטה זו ביחס לשיטה השנייה שמקובלת.
  2. ניסור וחיתוך עם כבל יהלום – שיטה זו יקרה אבל מתאימה למקומות בהם דיסק היהלום מוגבל. מדובר בכבל עבה מצופה בחרוזי יהלום אותו מותחים על הבטון ואז מייצרים חיכוך שחותך את הבטון בצורה יעילה ומדויקת על פי רוב.

 

מתי מנסרים בבטון ומתי קודחים בבטון?

מטרת פעולת הניסור בבטון היא פתיחת חלון או דלת בקיר ולעיתים הניסור מאפשר שבירת קיר בטון שלם במטרה להגדיל את החלל הבנוי.קידוח בבטון נדרש כשמעוניינים לייצר חורים גדולים בקיר במטרה להעביר כבלי חשמל ולהקים תשתית חשמל כללית במבנה חדש וכדי להכניס צנרת של מים וביוב גם כן במבנה שנמצא בתהליכי בנייה.

בֵּטוֹן

 

 

אולי תאהבו גם את

זמן השיפוץ
בנייה קלה המדריך המלא

בנייה קלה היא אחת השיטות שפותחו בעשורים האחרונים, במטרה לסיים את הבנייה של מבנה בתוך זמן קצר יחסית ובתוצאות טובות. זאת, תוך פגיעה מינימאלית בסביבה

קראו עוד »