חיפוש

האם מגשר חייב השכלה משפטית?

בני אדם, מעבר להיותם חברתיים בבסיסם, הם גם כאלה הנוטים לדרוש את מבוקשם ולשמור על האינטרסים שלהם ושל קרוביהם. בהתאם, לא פעם פורצים סכסוכים בין בני אדם. סכסוכים בין אנשים יכולים להתקיים על רקע משפחתי, אישי, זוגי, עסקי, על רקע נדל"ן ועוד.

כמו כן, לסכסוכים יש נטייה להימשך ולהסתבך אם לא מביאים אותם לידי סיום כבר בשלבים המוקדמים. הליך של גישור ובוררות נועד בדיוק למטרה זאת. אך האם מגשר חייב בהשכלה משפטית כדי לעסוק בתחום?

 

מה זה גישור?

לפני שנעסוק בנושא המרכזי וניגע בשאלת ההשכלה המשפטית בהקשר זה, חשוב להבין מה הוא הליך הגישור. באופן כללי, הליך הגישור הוא הליך שנועד ליישוב סכסוכים, כאשר שני הצדדים בסכסוך ניגשים להליך בהסכמה, תוך הבנה הדדית שההכרעה שתתקבל בהליך הגישור תחייב אותם.

ישנם אנשי מקצוע שעוסקים בגישור, תוכלו לראות דוגמה לכך באתר  borerut.com . אנשים אלו אמונים על הליך הגישור. כמו כן, מטרתו המוצהרת של הליך הגישור הוא להביא לסיום הסכסוך תוך חיסכון בזמן, משאבים וללא צורך שמעבר להליך המשפטי הפורמלי.

 

מתי צריך גישור?

בכל מקרה בו פורץ סכסוך בין אנשים ניתן לגשת להליך גישור. ברוב המקרים, אנשים ניגשים להליך גישור על רקע אישי, משפחתי, זוגי, גירושין, עסקי ובעניינים הנוגעים לרכוש לנדל"ן. כמו כן, במקרים רבים אנשים ניגשים להליך גישור כאשר שני הצדדים מעוניינים להביא לסיום הסכסוך באופן המהיר והזול ביותר, שכן הליכים משפטיים עלולים להימשך זמן רב ולדרוש משאבים כלכליים רבים.

 

המגשר – מי הוא?

המגשר הוא הדמות שמנהלת את הליך הגישור וזה שהצדדים בסכסוך נותנים לו את הסמכות להכריע בעניינם. באופן טבעי, מגשר לא יוכל לעסוק בסכסוך נתון במידה והוא מכיר את אחד הצדדים או שקיים חשש לניגוד עניינים שישפיע על החלטתו. כמו כן, מיומנותו של מגשר היא לאתר את עיקר המחלוקת בין הצדדים והצליח להביא לפתרון שיביא כל אחד מהצדדים לידי סיפוק על פי עקרונות הצדק.

 

מגשר חייב השכלה משפטית?

התשובה הקצרה לשאלה הזאת היא בהחלט לא. באופן רשמי, מגשר אינו חייב בשום השכלה משפטית. למעשה, הליך הגישור הוא הליך מקביל להליך המשפטי כך שלא תמיד מגשר יפעל על פי עקרונות הצדק המשפטי. יחד עם זאת, ישנם מגשרים רבים בעלי רקע משפטי, הרציונל בבחירה במגשר בעל רקע משפטי נוגע להבנה שלו את המערכת והכרת העלות האלטרנטיבית של הליכה להליך המשפטי.

יחד עם זאת, במקרים רבים בית המשפט עצמו ממליץ לבעלי סכסכוך לגשת להליך גישורי שאינו משפטי כדי להביא לסיום הסכסוך בניהם.

 

לסיכום – אפשר לעשות את זה אחרת

לאחר שהבנו מה כולל ההליך הגישורי, מתי כדאי לפנות לגישור ומי הוא המגשר, המסקנה הסופית היא שניתן לפתור סכסוכים גם בלי לשלם סכומי עתק לעורכי דין ולהיגרר שנים בהליכים משפטיים. במידה ואתם מצויים בסכסוך, שקלו ברצינות את הליך הגישור, בהצלחה!

מגשר צריך השכלה משפטית

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »