חיפוש

מה ההבדל בין מחסן בנוי לבין מחסן גינה

כיום מרבית האוכלוסייה בעלת החצרות והגינות בביתה הבינה את היתרון שיש בהשקעה במחסן חיצוני לייעול הסדר והארגון בבית וגם לעיתים על מנת להקים

מקום עבודה שקט ונפרד.

אבל כשזה מגיע לרכישה בפועל, רבים נתקלים בבלבול באשר לכדאיות של סוגים שונים של מחסנים וביניהם בעיקר מחסני גינה או בנויים.

בעצם מחסנים בנויים ומחסני גינה הם לא מאד שונים בנראות, אבל להם הבדל במטרה ובאלמנטים כלכליים ובירוקרטיים. לכן, עבור רבים מדובר בכאב ראש שהם ירצו להיפטר ממנו ויבחרו במחסן גינה פשוט ויש אלו שיש להם היכולות לעבור את ההליך הנדרש ויבחרו לבנות מחסן. בכל אחד מהמקרים, הדבר החשוב ביותר הוא לפעול בהתאם למטרת השימוש שלכם בו.

 

הליכים וזמן

הדבר הראשון שעליו נדבר הוא יחסית הפשוט ביותר. מחסן בנוי הוא ממש כפי שהוא נשמע – מבנה לכל דבר ועניין. משמע, ישנו הליך בניה כלשהו שעלול לקחת מעט זמן או הרבה זמן, בהתאם לסוג העיצוב שבחרנו. לעומת זאת, מחסן גינה, ואפילו מחסן גינה יד 2 מהחנות, רק נדרש בהתקנה בסיסית בבית ובזה נגמר ההליך.

 

ערך נכס

מחסן בנוי נמצא כתורם מאד גדול להעלאת ערכו של הנכס בבעלותנו. משמע, כאשר בעל הבית משקיע בבניית מחסן מושקע ועמיד הוא יכול להוסיף מחיר בעת המכירה, או ההשכרה עקב המותרות הזו. לעומת זאת, מחסן גינה רגיל בעצם שייך לנו, גם אם נחליט לעבור דירה ולמכור, ובכך הוא פריט שלא רלוונטי לערכו הכלכלי של הנכס בכלל.

 

היתרים

לבסוף, הגיע הזמן להתמקד ולדבר על החלק העיקרי ביותר בהבדל בין מחסן בנוי לבין מחסן גינה. בעבר הלא מאד רחוק, לא ניתן היה לבנות כל מחסן גינה לפי ראות עינינו. בעצם, כמעט עבור כל מחסן היינו צריכים ללכת ולבקש היתר להקמת והצבת מחסן בגינה או בחצר שלנו, במיוחד אם מדובר באזור משותף.

החל משנת 2014 כבר אין צורך לעשות זאת עבור בניית כל סוג מחסן ונקבעו בחוק מדדים וחומרי גלם מסוימים, שעל פיהם לא נצטרך לגשת ולבקש אישור, שיכול לקחת הרבה מאד זמן. לכן, טרם בניית כל סוג מחסן עלינו להתייעץ בחוק ולדעת היכן הרצונות שלנו עומדים ביחס אליו.

מחסן גינה רגיל ופשוט שנרכוש להצבה, לעומת מחסן בנוי, לרוב יהיה פטור מאישור ובכך הוא חוסך לנו זמן בהמתנה לאישור והתחלת תהליך בניה או רכישה – לפרטים נוספים על כך כנסו לאתר id garden.

 

לסיכום

מחסן גינה ומחסן בנוי לרוב יכולים לשמש אותנו בדיוק לאותן מטרות, אבל כן יש הבדלים ביניהם. מחסן בנוי עלול להיות נדרש באישור בניה על פי חוק וייקח לנו יותר זמן וכסף להקים אותו. לעומת זאת, מחסן גינה רגיל ניתן לקנות באופן מוזל יותר והוא לרוב לא צריך אישור מיוחד.

דלת

 

אולי תאהבו גם את

חדר רחצה
4 פריטי חובה לאמבטיה

האמבטיה, למרות היותה מקום לא גדול במיוחד היא חדר עם לא מעט ציוד. כדי לא ליצור מצב שבו האמבטיה שלנו עמוסה מידי, חשוב לבחור את

קראו עוד »
כספת עם מנעול
איך לבחור קוד חזק למנעול?

למרות שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים אנחנו מאוד רגילים לראות מנעולים שעובדים תוך זיהוי העיניים שלנו או טביעת האצבע, אנחנו רואים שיש גם מנעולי קומבינציה

קראו עוד »
חנות
4 יתרונות ברשתות צל לבית

הקיץ הישראלי מביא איתו שמש קופחת שמקשה על השהייה בגינה. כאשר אנו מעוניינים לשבת בקיץ בגינה, לעשות על האש או להזמין אורחים, אנו עלולים לסבול

קראו עוד »