חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שטסים למזרח?

סוף סוף השמים נפתחו ואתם ודאי מתכננים כבר את החופשה שלכם למזרח בהתרגשות רבה, בכל זאת שנה שלמה לא רק שלא יצאתם מישראל, אלא הייתם תקועים בביתכם רוב הזמן, ואין דרך טובה יותר לחגוג את החזרה לחיים הנורמליים מאשר חופשה ללא דאגות בארץ שכולה רוגע והנאה – תאילנד.

כאשר את מתכננים את החופשה שלכם, ישנם כמה דברים שרצוי שלא תשכחו (בכל זאת עברה שנה, תאילנד קורונה וזה, ואנחנו דואגים לשריר החופשות שלכם שבוודאי קצת חלוד).

ראשית כל, חשוב להבין לכמה זמן אתם טסים פחות או יותר, גם אם זו חופשה ספונטנית למדי, ודאי יש לכם בראש סדר גודל מסוים של זמן החופשה. אם היא תהיה עד 30 יום תוכלו לטוס לתאילנד ולקבל את אשרת השהייה של 30 יום בחינם בהגיעכם לשדה התעופה בבנגקוק. במידה ואתם כבר בתאילנד וה-30 יום הללו אינם מספיקים לכם, תוכלו להאריך את השהות שלכם ב-30 יום נוספים בקונסוליות התאילנדיות בעלות של 1900 באט, אך תוכלו לחסוך לעצמכם את הכסף הזה ויום שלם שיתבזבז על מילוי טפסים והרבה המתנה בלהוציא ויזה לתאילנד מראש כשאתם עדיין בישראל. הויזה לתאילנד תקפה ל-60 יום והיא עולה 150 שקלים.

 

לאן נוסעים?

לאחר שטיפלתם בנושא הויזות / אשרות הצעד הבא הוא להבין את מסלול החופשה- אם תרצו לבקר רק מקום אחד או שניים בתאילנד או להספיק כמה שיותר מקומות.

למה רצוי לבנות תוכנית מסוימת מראש? תאילנד היא ארץ מאוד גדולה, לחלק מהאנשים יש סבלנות לשבת שעות על גבי שעות באוטובוסים ורכבות, אבל לא מעט אנשים יעדיפו לבלות יותר זמן ביעדים אליהם בחרו לסוע מאשר בדרך אליהם. יש לא מעט שדות תעופה פנימיים בתאילנד, אך מומלץ לקנות טיסות פנימיות מראש באינטרנט. תמיד ישנה האופציה ללכת לסוכני נסיעות בתאילנד ולקנות טיסה ספונטנית, אך כנראה שתצטרכו לשלם על זה הרבה יותר מאשר אם הייתם קובעים את הטיסות הפנימיות מראש.

בין אם אתם מתכננים טיול צלילה בקו טאו, שכשוך במעיינות החמים בפאי, טיפוס בולדרים בקראבי או מסיבות בפטאיה, אתם תצטרכו למצוא מקום לישון. על אף שרבים חושבים שניתן להגיע לתאילנד ולמצוא בקלות מקום לישון בו באופן ספונטני, בעונות התיירותיות ביותר המצב איננו כך בכלל, ואם לא קבעתם היכן ללון ביעד שלכם ייתכן ותמצאו את עצמכם רצים ממלון למלון ומגלים שכולם בתפוסה מלאה.

 

איפה ישנים?

המלונות בתאילנד במחירים זולים יחסית למלונות באירופה למשל, אך אין זה אומר שלא תמצאו שם מלונות 5 כוכבים מפנקים ביותר העולם יותר מ-1000 דולר ללילה.

מלבד המקרים הספציפיים של מלונות מפוארים ביותר, אתם תמצאו שרוב המלונות בתאילנד במחירים נוחים ביותר וברמה מאוד גבוהה, אך רצוי לבדוק היטב ביקורות על המלון לפני שאתם מחליטים עליו בוודאות, שכן יש גם לא מעט מלונות מעופשים.

דבר נוסף שאסור בשום פנים ואופן לשכוח הוא ביטוח טיולים. תאילנד אינה מדינת עולם ראשונה והיא גם טרופית, מה שאומר שיש בה שלל מחלות טרופיות כמו דנגה, מלריה, סלמונלה וכו'. הדרך הנפוצה ביותר להתניידות בתאילנד בכפרים ובאיים היא על אופנועים. בעלי חנויות ההשכרה לאופונעים לא יבקשו מכם רישיון, כך שכל אחד יכול לנהוג על אופנוע בתאילנד וכתוצאה מזה ישנן המון תאונות אופנועים. אמנם בתי החולים הציבוריים הם זולים למדי, אך אנחנו לא ממליצים לכם לקבל בהם טיפול רפואי, בטח שלא כזה הדרוש אישפוז. ישנם לא מעט בתי חולים "מערביים" בתאילנד, במיוחד באיזורים התיירותיים, אך הם פרטיים ועולים בהתאם, ובלי ביטוח אתם תמצאו את עצמכם בחובות גדולים במיוחד. חשוב למצוא ביטוח טיולים שיגן עם על הציוד שלכם במצב של גניבה או הרס, יתן כיסוי גם לספורט אקסטרים כמו צלילה או טיפוס וחילוץ במקרים בהם נתקעתם במקומות שקשה מאוד להגיע אליהם.

אחרי שאירגנתם ויזה, יעדים בטיול, דרכי הגעה, מקומות ללון בהם וביטוח נותר לכם רק לקנות את כרטיס הטיסה שלכם לתאילנד, לארוז את התיק ולצאת לחופשה חלומית שתגרום לכם לשכוח את השנה הקשה שעברתם.

 

טיול פילים

אולי תאהבו גם את

סירה
בחירות

האם יש משהו מרגש יותר מאשר להגיע לנתב"ג עם מזוודה שארזנו לפני כמה שעות, להוציא את הדרכון ולעמוד בגאווה בתור של אנשים שהתמזל מזל והם

קראו עוד »
סוויטה
כאן מבו(גרים) בכיף

חופשה למבוגרים בלבד הפכה לטרנד שתופס תאוצה בכל רחבי העולם עם השנים, ולא בכדי. במציאות הנוכחית, כאשר הכל קורה כל כך מהר, קצב החיים הוא

קראו עוד »
חופשה כשרה בפראג

פראג נחשבת לאחת הערים היפות ביותר באירופה, ואפילו בעולם. מדובר בעיר היסטורית אשר מהווה את אחד ממקודי העלייה לרגל הגדולים בעולם, זאת לאור אין ספור האטרקציות, מקומות היסטוריים,

קראו עוד »
ויזה לילדים לארה"ב – מדריך

כידוע, מדינת ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם אשר קיימת חובה להוצאה של ויזה לכניסה לארה"ב, בכל שכבות הגיל, גם כאשר מדובר בתינוקות, פעוטות וילדים.

קראו עוד »