חיפוש

מה קורה אם נתפסת עם אלכוהול בדם מעל הגבול החוקי?

נהיגה בשכרות היא עבירה על פי החוק שהתוצאות שלה מלוות בעונשים.

מה קורה אם נתפסים עם מידת אלכוהול מוגזמת בדם – על כך במאמר הבא.

 

מהי נהיגה בשכרות?

כל אדם הנוהג תחת השפעת אלכוהול בכמות מעל המותרת בחוק ונבדק בבדיקת ינשוף או בדיקת דם צפוי לקבל פסילה מנהלית, השבתת הרכב באופן מיידי וזימון לבית הדין לתעבורה. העונש הצפוי בחוק הוא מינימום שנתיים של פסילת רישיון הנהיגה או פסילה על תנאי וקנס כספי. כאשר בית המשפט פוסל את הרישיון למשך שנה צריך לעבור בסיום הפסילה בדיקות רפואיות ומבחן עיוני ומעשי בנהיגה במרב"ד כדי לבדוק את כשירותו. לנהגים חדשים הדין הוא מפסילה של 3 חודשים ומעלה. מדובר על 50 מיליגרם אלכוהול בדם או על 240 מיקרוגרם בנשיפה של בדיקת ינשוף. אדם שנוהג בשכרות אינו כשיר לנהיגה כיוון שהתגובות שלו איטיות יותר והוא עלול לסיים את הנהיגה בפגיעה שלו או של היושבים לצדו, לפגוע בהולכי רגל או בנהגים האחרים ועל כן החוק מחמיר עם העניין.

 

הקשר בין מהירות הנסיעה לנהיגה בשכרות

כאשר אדם נוהג בשכרות הוא עלול לעבור את המהירות המותרת, לעקוף רכבים אחרים בצורה מסוכנת, לא לציית לתמרורים וכך לפגוע בסביבה. ההוראות שעוברות מהמוח למערכת העצבים מושפעות ממידת האלכוהול שמזמנת התנהגות מסוכנת ופרועה בכביש. על מהירות מופרזת צפויים עונשים נוספים מבחינת החוק המלווים בקנסות ונקודות ועלולים גם הם להסתיים בפסילה מנהלית. במקרים חמורים יותר כמו נהיגה בשכרות העונש אף יכול להיות מאסר בפועל.

 

מה קורה אם נתפסת עם אלכוהול בדם מעל הגבול החוקי?

כאשר שוטר עוצר את הרכב לבדיקה שגרתית או עקב נסיעה במהירות מופרזת הוא לא תמיד יוכל להבחין אם שתית או לא. ביחד עם זאת ניתן להריח או לשמוע בקולו של הנהג כי הוא שיכור. בכל מקרה השוטר רשאי לערוך בדיקת ינשוף לנהג. הוא צריך להסביר לנהג מהי הבדיקה וכיצד היא מתבצעת. במידה והנהג מסרב להיבדק הוא ייחשב כמי שנוהג בשכרות. השוטר מקבל את תוצאות הבדיקה מייד לאחר שהנהג מסיים לנשוף לצינור המכשיר ויודע מהי כמות האלכוהול של הנהג. כך הוא יכול לשייך את הסיבה של הנהיגה במהירות מופרזת או אי הציות לתמרורים וכד' לשכרות. ישנה קורלציה גבוהה בין השניים מכיוון שההשפעה על הנהיגה בעת שכרות היא איבוד שיקול הדעת. מדי יום נהגים עם רמת אלכוהול גבוהה בדם נתפסים כאשר הם נוהגים במהירות מופרזת ומקבלים הזמנה לבין הדין שגוררת אחריה את העונשים שהוזכרו. הדבר היחידי שיכול לסייע לנהגים אלו הוא פנייה לעורך דין תעבורה בעל ניסיון בתחום שיוכל להמתיק את העונש, לבטל את גזר הדין או לפחות לשנות אותו ולהקל את חומרתו.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »