חיפוש

מחיקת תוכן באתר על ידי טעות של חברת השרתים

חלק עצום מהרכוש בעולם המודרני אינו בעל נוכחות פיזית. הרכוש החדש הוא למעשה מידע, תוכנות ואתרי אינטרנט אשר יוצרים יחד כמה מהחברות הגדולות ביותר בעולם. בין אם יש לכם אתר קטן או גדול, המידע הקיים בו מאוחסן בחוות שרתים כלשהי. חברות השרתים הללו הן האפסנאי של האינטרנט, ולפעמים נופלות אצלן גם טעויות כמו מחיקת תוכן. במאמר זה נפרט על הסיבות למחיקות תוכן מחברת שרתים, ומה יש לעשות בנדון.

 

אילו כשלים של חברת השרתים יכולים ליצור מחיקת תוכן?

חברות השרתים מכונות בשפה המקצועית חוות שרתים. חוות השרתים הללו הן למעשה מבנים ענקיים המכילים כמויות עצומות של שרתי מחשבים, אשר תפקידם לשמור היטב על המידע המאוחסן בהם. חוות שרתים אלו לרוב ממוקמות בארצות בהן החשמל זול באופן יחסי, כך שהעלות של הפעולה הרציפה של שרתי המחשוב והקירור הנחוץ לשם כך תהיה מינימאלית. חברות שרתים אינן אמונות אך ורק על שמירת מידע, הן אחראיות על שליחתו התקינה על פי דרישה. מאחר ולא מדובר בשרתי מחשב מנותקים, אלא בשרתים המצויים בתקשורת רציפה עם מחשבים בכל רחבי העולם, הם חשופים לפגיעות של האקרים ולפריצות, אשר עשויות לגרום לאבדן מידע יקר ערך. אפשרויות נוספות למחיקת תוכן באתר על ידי טעות של חברת השרתים, בעיקר על רקע העברת הקבצים משרת לשרת. לעיתים, כדי להתעדכן ולהתאים את פעילות האתר למהירות הגלישה המודרנית, החברה למעשה מעתיקה את קבצי המידע ומעבירה אותם לשרת חדש, כאשר בתהליך יתכן מאוד שחלק מהמידע ילך לאיבוד.

 

מה אפשר לעשות כדי לצמצם את הסיכוי לכך?

אבדן מידע מאתר אינטרנט, הוא אבדן רכוש לכל דבר, ולכן מומלץ לטפל בכך עם עורך דין נזיקין. למעשה, מאחר ולרוב מחזיקי אתרי האינטרנט אין הבנה מעמיקה או שליטה בעבודה השוטפת של חברות השרתים, היכולת למנוע לחלוטין את האפשרות של מחיקת המידע איננה קיימת בפועל. עם זאת, ניתן לבצע מספר צעדים אשר ישפרו את בטיחות המידע שלכם. קודם כל, דרשו מחברת השרתים לעדכן אתכם על כל שינוי בשרת האחסון שלכם שהיא מבצעת. אם מדובר בשינוי גדול, דרשו ממנה לגבות תחילה את המידע על שרת אחר. צעד נוסף שכדאי לשקול, הוא לבחור בחברת שרתים אשר המידע בה מאובטח היטב, ולבדוק את החברות המספקות לה הגנה.

 

תוכלו לתבוע פיצויים על הנזק

מאחר ומדובר בנזק לרכוש לכל דבר ועניין, לעיתים קרובות תוכלו לתבוע פיצויים על הנזק של מחיקת התוכן. מחיקת התוכן יכולה לעלות לכם בבנייה מחדש של האתר, ואפילו באבדן לקוחות אשר היו עשויים לבצע רכישה אם האתר היה פועל כרגיל. תוכלו לתבוע את חברת השרתים על כך, ואף לקבל פיצויים על עצם התקלה אם יש לכך עיגון בחוזה שחתמתם איתה. בכל מקרה, עורך דין יעיל ומיומן יוכל להכווין אתכם בדרך להצלחה.

אנשי חוק

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »