חיפוש

מימון לרכב חדש או לרכב יד שנייה – מה עדיף?

הרבה אנשים מתלבטים קשות אם עדיף להם לשלם בעסקת מימון על רכב חדש או על רכב יד שנייה. מצד אחד רכב חדש מביא איתו יתרונות רבים, מצד שני רכישת רכב יד שנייה היא זולה הרבה יותר. אז מה עדיף לכם? הנה כל התשובות. 

כל מי שמעוניין לקנות רכב נתקל בצורה כזו או אחרת בהתלבטות האם עדיף לו יותר לרכוש רכב חדש 0 ק"מ מהניילונים או רכב יד שנייה אמין ועדיין זול יותר. יש הרבה משתנים שיכולים להשפיע על החלטה זו. בין היתר מה שיכול להשפיע על החלטה זו תהיה צורת התשלום: האם יהיה זה תשלום במזומן מלא, מזומן חלקי או הלוואה מלאה לרכישת רכב. 

ברוב המקרים אנשים שמעוניינים לרכוש רכב חדש לא ינסו או לא יוכלו לממן זאת מההון הפרטי שלהם. ברוב המקרים הם ינסו לקבל הלוואה מלאה או חלקית לרכישת רכב 0 ק"מ כאשר המחיר המלא עבור הרכב שנבחר משתנה בהתאם לרמת הגימור והאבזור ברכב. 

אולם יהיו גם כאלו שיוכלו לשלם סכום כסף מזומן עבור רכישת רכב, ברוב המקרים יהיה מדובר ברכב יד שנייה כיוון שסכום התשלום באופן יחסי יהיה גם נמוך יותר. 

למרות כל זאת עולה השאלה מה יהיה עדיף יותר עבורם? לא בטוח שתשלום מזומן לרכב יד שנייה יהיה עדיף יותר מכיוון שיש לקחת בחשבון מספר יתרונות וחסרונות שרכב יד שנייה ורכב חדש מעמידים האחד מול השני. הנה הן לפניכם:

מימון לרכב חדש

 

יתרונות רכישת רכב חדש

אם נטיית הלב שלכם היא לבחור ברכישת רכב חדש כמו סוזוקי ויטרה על פני רכב יד שנייה תוכלו להתנחם בכמה יתרונות שרכב חדש 0 ק"מ יספק לכם, בראש ובראשונה הוא נושא האחריות הניתנת על הרכב.

אחריות הרכב: אחד היתרונות העיקריים שרכב חדש מספק לרוכשים הוא מתן אחריות על הרכב שמספקת לכם הגנה וראש שקט כבר בעת הרכישה. 

אתם יודעים שניתנת לכם אחריות יבואן על הרכב ובכל מקרה של תקלה או בעיה כלשהי תוכלו לנצל אותה, לעומת זאת רכישת רכב יד שנייה לא ממש נותנת לכם את השקט הנפשי שאותו אתם מחפשים, בעיקר כאשר מדובר ברכב שהיה כבר על הכביש ואתם לא באמת יודעים מה ההיסטוריה שלו על הכביש ואלו תקלות או תאונות הסתירו מכם בעת הרכישה.  

אחריות יבואני הרכב כיום עומדת ברוב המקרים על תקופה של 3 שנים אך היא משתנה בין יצרנית רכב אחת לשנייה ובין יבואן רכב למשנהו. לדוגמה תקופת האחריות הבסיסית של יצרנית הרכב 'קיה' על רכביה היא ל- 3 שנים וללא הגבלת ק"מ, כאשר בחלק מדגמי החברה ניתן לקבל אחריות נוספת שמגיעה עד 7 שנים או מוגבלת ל- 150,000 ק"מ. 

חברת 'טויוטה' מציעה גם היא 3 שנות אחריות על רכביה עם אפשרות להארכת אחריות לשנה רביעית, חברת 'אאודי' מציעה גם היא אחריות ל- 3 שנים וללא הבדלת ק"מ וכך גם יצרניות רכב נוספות. 

אבזור ובטיחות: יתרון נוסף לרכב חדש הוא נושא האבזור שאתם מקבלים עליו ובמקרים רבים כבר ברמת הגימור הבסיסית ביותר (תלוי ביצרנית ודגם הרכב), לעומת זאת,  ברכב יד שנייה ככל הנראה שלא תקבלו את אותה רמת אבזור. 

דבר זה נכון גם לגבי רמת הבטיחות ברכב כיוון שכיום ברוב המכוניות מוטמעות טכנולוגיות מתקדמות, קצב ההתפתחות של רמות הבטיחות ברכבים מתפתחת ומשתנה, מה שנכון לדגם רכב חדש 0 ק"מ ככל הנראה לא קיים ברכב יד שנייה שקיים כבר 3 שנים על הכביש.

ריביות גופי מימון: אחד היתרונות בקבלת מימון לרכישת רכב חדש הוא שהריביות הניתנות מגופי המימון השונים יהיו לרוב גם יותר נמוכות בהשוואה להלוואה עבור רכב יד שנייה. 

פטור ממסלול טסט: אם רכשתם רכב חדש תוכלו להיות רגועים, לפחות בכל מה שקשור להגעה למכון בדיקת הרכב (טסט) לתקופה של שלוש שנים מרגע הרכישה. זהו יתרון די משמעותי שחוסך לכם סכום כסף לא מבוטל. 

טכנולוגיה חדישה יותר: יש השפעה לטכנולוגיה שמוטמעת ברכב ובין חווית הנסיעה וההנאה ממה שהרכב מסוגל לספק לכם. ברוב המקרים רכישת רכב חדש לעומת רכב יד שנייה (תלוי בדגמים השונים) תספק לכם את הטכנולוגיה החדישה ביותר שקיימת בשוק הרכב.

צורה ודגם: לכל יצרנית רכב יש מבחר דגמי רכבים שהיא מציעה עבור רוכשי הרכב השונים. כאשר אתם רוכשים רכב חדש 0 ק"מ אתם נהנים גם מהצורה והדגם החדשים ביותר שקיימים בשוק הרכב. אתם מכירים את ההרגשה שאתם נוסעים בדגם כשהוא הדור הקודם לעומת רכב שחולף לידכם והוא בעל דגם הרכב החדיש יותר? אתם לא מרגישים קצת פספוס שאתם לא נהנים ממה שדגם זה יכול להציע לכם? 

ליסינג פרטי ללא מקדמה – כל מה שצריך לדעת >>

 

יתרונות רכישת רכב יד שנייה

עד עכשיו העלינו בפניכם את היתרונות שברכישת רכב חדש לעומת רכב יד שנייה אך קיימים גם מספר יתרונות שרכב יד שנייה יכול להציע לכם. הנה הם לפניכם: 

אגרת רישוי: אחד הדברים שמצערים רוכשי רכב חדש הוא התשלום עבור אגרת הרישוי לרכב. תעריף אגרת הרישוי נקבע על ידי משרד התחבורה והוא חולק לפי קבוצת רכב ומחירי הרכבים הקיימים בשוק. 

ברכישת רכב יד שנייה אתם פטורים מתשלום אגרת רישוי כיוון שהיא שולמה על ידי רוכב הרכב הראשון. נכון לשנת 2020 אלו הם תעריפי אגרת הרישוי לרכב: 

קבוצה טווח מחיר הרכב בשקלים אגרת רישוי לרכב עד 3 שנים אגרת רישוי לרכב בין 4 עד 6 שנים אגרת רישוי לרכב 7 עד 10 שנים אגרת רישוי לרכב מעל 10 שנים
1 עד 101,000 1073 ש"ח 940  ש"ח 824  ש"ח 720  ש"ח
2 101,000 עד 122,000 1365 ש"ח 1190  ש"ח 1043  ש"ח 912  ש"ח
3 122,001עד 144,000 1645  ש"ח 1440  ש"ח 1261 ש"ח 1100  ש"ח
4 144,000 עד 162,000 1963 ש"ח 1669  ש"ח 1419  ש"ח 1206  ש"ח
5 162,001 עד 210,000   2248  ש"ח 1852  ש"ח 1528  ש"ח 1263  ש"ח
6 210,001 עד 299,000 3191  ש"ח 2393  ש"ח 1795  ש"ח 1343  ש"ח
7 מעל 299,000 4548  ש"ח 3182  ש"ח 2228  ש"ח 1560  ש"ח

 

מחיר זול יותר: זהו היתרון העיקרי ברכישת רכב יד שנייה. אולם יש לקחת בחשבון מספר דברים שיכולים להטות את הכף לטובת עסקת מימון לרכישת רכב חדש. 

אמנם ברכב יד שנייה תקבלו מחיר זול יותר אך ברוב המקרים פריסת התשלומים שתקבלו עבור ההלוואה על הרכב תהיה קצרה יותר, כך שבחישוב החזר ההלוואה החודשית סכום התשלום יכול להיות גבוה יותר.

בנוסף לכך, תיקוני רכב ותשלום עבור אגרת הטסט השנתית (שאינם משולמים ברכב חדש 0 ק"מ) מתקזזים אל מול ירידת הערך של רכב יד שנייה בעת הרכישה שלו. 

אולי תאהבו גם את

רכב
ליסינג פרטי ללא מקדמה: מה צריך להכין לפני?

חברת קפיטל מוטורוס היא יבואנית הרכב המובילה בישראל מזה שנים ארוכים, ומציעה לקהל לקוחותיה להתרשם מבין מגוון עצום של רכבים. קטלוג הרכבים של החברה מורכב מיותר מ 250 דגמים חדשים אשר נבדקו תחת התנאים המחמירים ביותר,

קראו עוד »
אופל
ניו קאר ליס מציגים: אופל אדם

חברת אופל העולמית היא חברת רכב אהובה ופופולרית מאוד בישראל כמו גם בעולם, זאת בזכות פיתוחים פורצי דרך בתחום הרכב. מאז החלו להיות משווקים בישראל דגמי אופל הם זכו לפופולריות רבה וזאת לאור העיצוב החדשני והמודרני וכן כלל המערכות המתקדמות אשר מהוות את חוד החנית

קראו עוד »