חיפוש

מי זכאי להחזר מס?

מדינת ישראל היא אחת המדינות היקרות ביותר בכל הקשור לשיעור המס שנאלץ כל אזרח במדינה לשלם. אמנם שיעור המס מותאם לגובה ההכנסה של האדם ועדין, מדינת ישראל יקרה יותר ממרבית מדינות המערב בשיעורי המס שהיא גובה מאזרחיה. יתכן שזה בשל הוצאות הביטחון ויתכן שמסיבות אחרות אבל, הדבר שחשוב לזכור הוא, שלעיתים מגיעים לאזרח החזרים ממס הכנסה וישנן לכך מספר סיבות מרכזיות. אז בואו נברר מי זכאי להחזרי מס.

 

שכירים המשלמים מס הכנסה

מכיוון שמס הכנסה מבצע חישובי מס על בסיס שנתי ולא חודשי ובמהלך השנה יכולים להתבצע בסטטוס שלכם שינויים כאלה ואחרים, ומכיוון שאתם משלמים מס הכנסה כשכירים בכל חודש ולא פעם בשנה עשויים להיות פערים לטובתכם, בין המס שנגבה מכם לבין המס שבפועל הייתם צריכים לשלם. מניסיונם של יועצי מס, למרבית השכירים במשק מגיעים החזרי מס בסוף שנה.

 

עובד שהחליף מקום עבודה במהלך השנה

עובד שהחליט לעבור בין עבודות במהלך שנת המס, סביר להניח שיהיה זכאי להחזרי מס. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שתנאי השכר של העובד משתנים ויכול להיות שעקב המעבר ממקום עבודה אחד לאחר, הייתה תקופת זמן בה העובד כלל לא עבד.

 

אדם שפוטר ממקום עבודה והפך מובטל

עובד שהחל את שנת המס כעובד מן המניין במקום עבודה מסודר ובמהלך השנה פוטר מכל סיבה שהיא והפך בשל כך למובטל, יהיה זכאי מן הסתם להחזרי מס על תקופת הביניים, מהרגע שפוטר ועד הרגע שהפך מובטל וגם כמובטל יהיה זכאי להטבות מסוימות שלא נדרשו במועדן.

 

אדם שעובד בשתי עבודות ללא תאום מס

כל מי שבמהלך שנת מס עבד בשתי עבודות ומכל סיבה שהיא לא ביצע תאום מס כנדרש, עדין יהיה זכאי לקבלת החזרי מס שכנראה יגיעו לו כתוצאה מעבודתו בשתי עבודות שונות.

 

אדם שהסטטוס האישי שלו השתנה

מכיוון שכל אזרח עובד מקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה ונקודות אלה מתקבלות גם בהתאם לסטטוס האישי שלו. אדם שהתגרש, או נולדו לו ילדים או החליט לחזור לספסל הלימודים האקדמי, יהיה זכאי לנקודות זיכוי חדשות ואחרות ממס הכנסה וכתוצאה מכך להחזרי מס בסוף שנת המס.

 

חופשת לידה וחל"ת

אישה שיצאה במהלך שנת המס לחופשת לידה משנה זמנית את הסטטוס שלה וכמובן נקודות הזיכוי שלה משתנות לכבוד הרך הנולד ולפיכך יגיעו לה החזרי מס בסוף השנה. כל אדם שיצא לחל"ת במהלך השנה יהיה זכאי גם הוא להחזרי מס מכיוון שזמנית הסטטוס שלו השתנה.

 

תורמים לחברה ומקבלים בחזרה

אנשים שתורמים במהלך שנת המס סכום שעולה על 200 שקלים לעמותות מוכרות שמנפיקות קבלות בהתאם, זכאים גם הם להחזרי מס. ככל שסך התרומות של אדם גדול יותר כך החזרי המס שמגיעים לו יהיו גבוהים יותר.

 

תושבי הפריפריה

אנשים שמתגוררים בישובים שנמצאים באזורים הנחשבים פריפריה יהיו זכאים להחזרי מס בסוף שנה מתוקף היותם זכאים להנחות במס הכנסה כתוצאה ממקום מגוריהם. ישנם מצבים נוספים בהם אדם יהיה זכאי להחזר מס אבל קצרה היריעה מלהכיל במאמר זה, מה שחשוב, בדקו תמיד את זכאותכם להחזרים.

 

מחשבון וטופס

אולי תאהבו גם את

מה זה IRS ומה תפקידו

רשות המיסים האמריקאית ידועה גם בכינוי המפורסם IRS שהוא למעשה ראשי התיבות למילים  Internal Revenue Service – שירות הכנסות הפנים. התפקיד העיקרי והמוכר ביותר של

קראו עוד »
האם הר הכסף באמת יכול לאתר לכם חסכונות אבודים?

לעשות חיסכון זה משהו שכולנו חושבים עליו בשלבים שונים של החיים, כי למה לא בעצם? זה לא משנה אם בסופו של דבר תשתמשו בחיסכון כדי לממן את חייכם, את הלימודים של הילדים או כל דבר אחר, כי מה שבטוח זה שכשיש לנו חסכונות אנחנו מרגישים רגועים יותר

קראו עוד »