חיפוש

מקלחון דלת הזזה – האם זה פתרון לבעיות אדריכליות

מקלחון דלת הזזה הוא מקלחון רגיל, אשר הדלתות שלו אינן דלתות כנף אשר נעות על צירים, אלא דלתות הזזה, אשר נעות על גבי מסילות.

אבל מהם היתרונות של מקלחון כזה והאם סוג זה של מקלחון יכול לתת פתרון בעיה אדריכלית מוכרת?

 

מקלחונים מכל הסוגים

מקלחונים מגיעים במגוון עצום של סוגי זכוכית, מיקומים שונים בחדר המקלחת משפיעים על צורתם – פינתי, או חזיתי, עגול, או מלבני.

גם גודל חדר הרחצה משפיע על צורת המקלחון וגם גודלו כמובן.

ככל שחדר הרחצה גדול יותר, אפשר לעצב את המקלחון בכל גודל רצוי, לבחור לו צורה מותאמת לטעם האישי ולא להגביל את האפשרויות בגלל הגודל.

אבל מה עושים כאשר חדר האמבטיה קטן מאוד?

 

חדר רחצה קטן – בעיה גדולה

חדר רחצה קטן מגביל, כצפוי את אפשרויות הבחירה.

הגבלת הגודל, מטבע הדברים,  אינה מאפשרת לבחור מקלחון גדול ומרווח, שכן חדר רחצה קטן עם מקלחון גדול עשוי להיות מאוד לא נוח במקרה הטוב ובלתי אפשרי לשימוש – במקרה הרע.

אך חדר רחצה קטן, מטבע הדברים, מגביל גם את צורת המקלחון, שכן יש להתאים את צורת המקלחון למקום הקטן הפנוי שעוד נותר בחדר עבורו.

בין אם זו פינה לייד הכיור, או קיר ריק לייד ארון האמבטיה ובין אם זה שטח צר וצפוף בין החלון לבין המנורה.

 

אבל אן מגיעים מקלחונים עם דלתות הזזה כדי להקל מעט על הבעיה ולספק לה פתרון הולם, המאפשר לאדריכלים להרחיב מעט את אפשרויות הבחירה ולעצב חדר רחצה ללא פשרות – אפילו אם מדובר על חדר רחצה קטן במיוחד.

 

איך מקלחון דלת הזזה פותר את בעיית החלל המצומצם בחדר האמבטיה?

דלתות כנף, אשר נעות על גבי צירים, נפתחות כלפי חוץ. למעשה, כאשר פותחים דלתות כנף, הנעות על גבי צירים, הן תופסות מקום בחלל.

לכן, כאשר מתכננים למשל בית עם מסדרון ארוך וצר, ממנו נכנסים לחדרי הבית, נהוג לתכנן את דלתות הפנים עם פתיחה לתוך החדר ולא לתוך המסדרון.

 

אבל כאשר מדובר על בחירת דלתות למקלחון, אשר מלכתחילה אין בתוכו מקום רב, לא נוח להשתמש בדלתות כנף – במיוחד אם מדובר על חדר רחצה קטן.

בדיוק במקרים האלה, דלתות הזזה למקלחון פותרות את אחת הבעיות האדריכליות המאתגרות ביותר – מחסור במרחב.

 

דלת הזזה מאפשרת לפתוח ולסגור את המקלחון בלי לתפוס מקום בחלל, כי היא נפתחת ונסגרת תוך תנועה על גבי מסילה, לאורך חזית המקלחון.

באופן הזה, גם חדרי רחצה קטנים יכולים להתהדר במקלחון חדיש ומעוצב, שנותן מענה לכל צרכי הרחצה של בני הבית ומתאים את עצמו באופן אופטימלי לחלל המצומצם של חדר הרחצה.

 

לסיכום

בחירה נכונה של מקלחון לחדר הרחצה שלכם לא תלויה רק בטעם האישי שלכם, אלא במכלול של גורמים מקצועיים, שכדאי להכיר. למידע נוסף לחצו: https://zhglassk.co.il

חדר רחצה קטן - בעיה גדולה

אולי תאהבו גם את

חדר רחצה
4 פריטי חובה לאמבטיה

האמבטיה, למרות היותה מקום לא גדול במיוחד היא חדר עם לא מעט ציוד. כדי לא ליצור מצב שבו האמבטיה שלנו עמוסה מידי, חשוב לבחור את

קראו עוד »
כספת עם מנעול
איך לבחור קוד חזק למנעול?

למרות שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים אנחנו מאוד רגילים לראות מנעולים שעובדים תוך זיהוי העיניים שלנו או טביעת האצבע, אנחנו רואים שיש גם מנעולי קומבינציה

קראו עוד »
חנות
4 יתרונות ברשתות צל לבית

הקיץ הישראלי מביא איתו שמש קופחת שמקשה על השהייה בגינה. כאשר אנו מעוניינים לשבת בקיץ בגינה, לעשות על האש או להזמין אורחים, אנו עלולים לסבול

קראו עוד »