חיפוש

מתי כדאי לבחון שימוש בקנאביס רפואי?

הקנאביס הרפואי עושה בשנים האחרונות צעדים גדולים להיכנס אל תוך הקונצנזוס החברתי והרפואי, השימוש בו הופך נפוץ מיום ליום והחוקים והרגולציה נאלצים להתאים עצמם לסיטואציה המתהווה. בתוך כל עלו עולות שאלות לא פשוטות שעיקרן הוא המחסור במחקרים ארוכי טווח והשאלה מתי יהיה זה נכון להיעזר בקנאביס הרפואי לעומת תרופות וטיפולים המוכרים מזה שנים רבות.  

 

השימוש המקובל כיום בקנאביס הרפואי

החומרים השונים הפעילים בקנאביס הם בעלי תכונות וסגולות מרפא אשר ידועות לעולם מזה אלפי שנים אך בשל מגוון סיבות לא היו זמינים ככלי טיפולי ברפואה המודרנית. השינוי המבורך בתחום הזה הביא לכך שבשנים האחרונות חלקי הצמח והמוצרים המופקים ממנו, מלבד העישון הרווח הם מקבלים מקום של כבוד במגוון טיפולים לרוב כמשלימי טיפול ולעיתים גם כטיפול עצמו. צמח הקנאביס יעיל בעיקר במקרם הבאים:

  • שיכוך כבים ונוגדן בחילות –  אולי השימוש הנפוץ כיום, היכולת של הקנאביס רפואי להרגיע ולתת מזור לאנשים הסובלים מכאבים כרוניים שגם משככי כאבים כבר לא עוזרים.
  • טיפול בדלקות ושיקום עצמות ושברים – החומר הפעיל בצמח הוכח כמסיע בשיקום ובניית העצם וטיפול בדלקות הקשורות לכך.
  • טיפול במחלות עור – לאחרונה נמצא גם הקשר בין הקנאביס לבין מחלות עור והחלו להעניק טיפולים גם בבעיות אלו.

קנאביס רפואי

מתי זה מומלץ ?

השימוש בקנאביס רפואי אינו נתפס היום כטיפול ראשוני. הוא עדיין מוגדר ברוב המקרים כטיפול משלים לבעיות קיימות. אם זאת היכולות לשפר מאד את סבלם של חולים כרוניים הסובלים מכאבים וכמעט ואינם מסוגלים להתמודד עם מחלתם באמצעים המקובלים לא נעלמה מעיני הרפואה וכיום ללא מרפא מובהק.

השימוש כאמור אינו מומלץ מייד עם איבחון הבעיה, אלא רק לאחר שהוכח כי הפתרונות האחרים לא נתנו מזור, מידע בנושא מתפרסם במגזין קנאביס . נכון להיום השימש המיידי עדיין לא מומלץ על ידי הרופאים הממסדיים, השימוש המקובל כיום הוא כמוצא אחרון, עדיין יש כברת דרך מחקרית ורעיונית גדולה עד אשר  קנאביס רפואי יוכר כטיפול העומד בשורה הראשונה ומנצל את כל היתרונות שלו להעניק מזור ונחמה לסובלים.

 

שימוש בקרב ילדים

שימוש קנאביס רפואי בקרב ילדים ובני נער היא נקודה שחשוב להתעכב עליה. למרות היכולות הברורות והמוכחות של יעילות הקנאביס בטיפול ומתן מזור במקרים רבים, גם אצל ילדים ובני נער קיימת עדיין חוסר בהירות בשל מחסור במחקרים בנושא.

התפתחות המערכת העצבית אצל נערים ונערות עד גיל שמונה עשרה עלולה להיות מושפעת לרעה מכמות חריגה של THC אולם עדיין קשה לאימוד מהי כמות שכזאת. בכל הקשור בשימוש בקנאביס רפואי בקרב ילדים מומלץ ורצוי מאד להקשיב להנחיית הרופא וגם לאחר הטיפול ובמהלכו לבחון את תגובת הגוף, זאת מכיוון שאין מספיק מידע מוכח בנושא השימוש בקרב ילדים ובני נער.

קנאביס רפואי

אולי תאהבו גם את

חרדות בזוגיות
חרדות בזוגיות

מדי פעם יוצא לכל אחד ואחת מאיתנו לחשוב על החיים – על הטוב והרע, על הבטוח והמנחם מול הרע והחסר. לכולנו יש לעיתים מחשבות מלחיצות

קראו עוד »
משחק חשיבה
כיצד מפקידים ל-7XL?

  בימים האחרונים תיבת ההודעות שלנו התמלאה בשאלות בכל הנוגע למשחקי פוקר ברחבי הרשת. גולשים ביקשו לדעת אילו אתרים הם המומלצים ביותר בתחום? איך אפשר

קראו עוד »
משחקים ברשת
כל המשחקים הכי שווים אונליין

בשנת 2020, הרשתות החברתיות של שחקני פוקר היו שורצות במאות מודעות קידום מכירות המפרסמות מועדונים חדשים וסוכני פוקר המציעים גישה למועדוני כסף אמיתי. משחקים כאלה

קראו עוד »
הימורים
האתר שמשגע את הרשת!

אוהבים הימורים? אוהבים את הריגוש של רגעי הזכייה בהם אתם מתרגמים את הידע והיכולת שלכם, לתשואות ותזרים של מזומנים? אם כן, הגיע הזמן שתכירו את

קראו עוד »
איך נגביר את החשק המיני?

העולם המודרני של המאה ה 21 השתנה ללא הכר בכל הקשור ללחצים המופעלים על גברים, כמו גם על בעיות בריאות אשר לא נראו בעבר. קשר השתיקה אשר אופף גברים רבים בנוגע לירידה בחשק המיני רק מגביר עוד יותר את הבעיה, זאת משום שגברים רבים אינם מטופלים בזמן וכתוצאה מכך סובלים מדיכאונות קשים ביותר.

קראו עוד »