חיפוש

נהג חדש ברכב – מה מותר ומה אסור

אם אתם לקראת הוצאת רישיון נהיגה, אתם וודאי מתעניינים לגבי מה שמותר ומה שאסור לכם לעשות על הכביש בתור נהגים חדשים. ריכזנו עבורכם כאן את כל מה שהנהג הצעיר חייב לדעת רגע לפני שהוא עולה על הכביש. הנה המידע לפניכם:

נהגים חדשים, בניגוד לנהגים ותיקים, מוגבלים בתנועתם בכבישים וצריכים לנהוג תחת הגבלות כאלו ואחרות. אם אתם לקראת הוצאת רישיון נהיגה על רכב, אנחנו ממליצים לכם לעבור את התקופה הראשונית מבלי להסתבך עם החוק. אבל חשוב מכך, אל תסכנו את חייכם ואת החיים של מי שנוסע אתכם ברכב. בסופו של דבר, כולנו רוצים להגיע הביתה בחתיכה אחת. אם אתם מוצאים עצמכם באיזושהי סיטואציה שבה החוק אינו ברור לכם, תמיד יהיה עדיף לבדוק את החוקיות לפני שעולים על ההגה. כל המידע הבא הוא בחסות קפיטל מוטורס – סוכנות רכבים מובילה בישראל. הנה כל מה שנהגים חדשים צריכים לדעת לפני שהם עולים על הכביש ולוקחים את ההגה לידיהם.

 

כל מה שנהגים חדשים חייבים לדעת לפני עליה על הכביש

קודם כל , חשוב לדעת כי נהגים חדשים מוגדרים בתור נהגים חדשים במשך השנתיים הראשונות שלאחר קבלת רישיונם. אם עדיין לא מלאו לכם 24 שנים, אתם אכן נחשבים נהגים חדשים על פי החוק. יחד עם זאת, אם אתם נהגים חדשים אבל אתם מבוגרים מ-24 שנים, על פי החוק אתם לא מחויבים בנהג מלווה.

וכבר עכשיו אנחנו ניתן לכם כאן טיפ חשוב מאוד. גם אם אתם מרגישים שאתם לא צריכים נהג מלווה, ואפילו החוק לא מחייב אתכם בכך, עדיין כדאי לשקול זאת לחיוב. בסופו של דבר, אתם חדשים על הכביש וכדאי שיהיה מישהו שילווה אתכם לפחות בהתחלה, באותה תקופה ראשונית. ומה לגבי נהגים חדשים בני 24 שנים ויותר? בואו נדבר גם על מקרים כאלו:

 

מידע עבור נהגים חדשים בני 24 שנים או פחות

וכמובן שישנם דברים שלגביהם כולם מחויבים, לא משנה אם הם בני 24 שנים או פחות. למשל, שלט נהג חדש. לא משנה בני כמה אתם, אם אתם נהגים חדשים אתם מחויבים לתלות שלט נהג חדש ברכב שלכם. עוד משהו שחשוב לדעת, נהגים חדשים עשויים להיענש בחומרת יתר על עבירות תנועה כאלו ואחרות.

למעשה, אם נהג ותיק ייענש קלות על עבירה מסוימת, הרי שנהג חדש יכול להיענש בחומרה רבה בדיוק על אותה עבירה. אל תשכחו, החוק מאוד קשוח כלפי נהגי חדשים. בתקופה הזאת אתם חייבים לנהוג EXTRA בזהירות. ואולי הכי חשוב בגילאים צעירים, בואו נדבר גם על לחצים חברתיים מכל מיני סוגים.

 

אל תיפלו ללחצים חברתיים – הימנעו משטויות על הכביש

עוד אנחנו רוצים שתיקחו בחשבון, גם את נושא הבילויים. תקשיבו לנו, אל תשאירו את חייכם בידי הגורל. אם שתיתם בערב שישי אלכוהול וכעת אתם צריכים לנהוג, תעצרו את הכול באותו הרגע. בין אם אתם נהגים ותיקים או חדשים, אלכוהול ונהיגה לא אמורים ללכת יד ביד, גם אם מרגיש לכם באותו הרגע שאתם יכולים לכבוש את העולם.

שמעו לנו, מעבר לנושא של דוחות וקנסות מהמשטרה, החיים שלכם לא שווים את הזלזול הזה בהם. גם אם נדמה לי לכם שאתם לא נתונים להשפעות של לחץ חברתי, היו מודעים לכך שהלחצים החברתיים אכן משפיעים על אנשים. ולאחר שהבהרנו את זה, נחזור לרגע לדבר על הנושא של קנסות לנהגים חדשים.

 

החמרת קנסות ועונשים לנהגים חדשים 

מעבר לקנסות, אתם צריכים גם להיות מודעים לכך שהרישיון שלכם יכול בקלות להישלל על כל מיני עבירות תנועה. למשל, אם אתם עוצרים את רכבכם על פסי רכבת, יש סיכוי טוב ששוטר ישלול לכם את רישיון הנהיגה על כך. מאידך, אם נהג ותיק יעצור את רכבו על פסי רכבת, סביר להניח שהוא יקבל רק קנס.

בדומה לעבירה הזו של עצירה על פסי רכבת, ישנן עבירות תנועה נוספות אשר יכולות לזכות אתכם ברישיון נהיגה שנשלל. בשורה התחתונה, בתקופת הנהג החדש עליכם לנהוג EXTRA בזהירות. אל תתפתו לשטויות, בטח שלא לכל מיני עבירות תנועה כתוצאה מלחצים חברתיים. סעו בדרכים בטוחות, בהצלחה!

 

רכב יוקרה

אולי תאהבו גם את

רכב
ליסינג פרטי ללא מקדמה: מה צריך להכין לפני?

חברת קפיטל מוטורוס היא יבואנית הרכב המובילה בישראל מזה שנים ארוכים, ומציעה לקהל לקוחותיה להתרשם מבין מגוון עצום של רכבים. קטלוג הרכבים של החברה מורכב מיותר מ 250 דגמים חדשים אשר נבדקו תחת התנאים המחמירים ביותר,

קראו עוד »
אופל
ניו קאר ליס מציגים: אופל אדם

חברת אופל העולמית היא חברת רכב אהובה ופופולרית מאוד בישראל כמו גם בעולם, זאת בזכות פיתוחים פורצי דרך בתחום הרכב. מאז החלו להיות משווקים בישראל דגמי אופל הם זכו לפופולריות רבה וזאת לאור העיצוב החדשני והמודרני וכן כלל המערכות המתקדמות אשר מהוות את חוד החנית

קראו עוד »