חיפוש

איזה סוג של סטנדאפ ניתן לעשות לילדים? 

מחפשים תוכנית אמנותית לאירוע משפחתי, שתדבר גם אל המבוגרים בחבורה וגם אל הצעירים יותר? או שאולי אתם מחפשים מפעיל ליום הולדת לילדים ומעוניינים במשהו מקורי? לרוב לא נשקול את האופציה של מופע סטנדאפ כאפשרות ריאלית למסיבה הכוללת ילדים, אבל בהתאמה נכונה, ניתן ליצור מופע סטנדאפ מהנה ומתאים לכל הגילאים. 

בשנים האחרונות הקומדיה הישראלית הכירה יותר ויותר סטנדאפיסטים שהפכו לכוכבים גם מחוץ למופעים שלהם. ביקור במופע סטנדאפ הפך לבילוי נחשק לערב וסטנדאפיסטים מופיעים במיטב האולמות ומועדוני ההופעות. עם זאת, האסוציאציה הראשונית שלנו למופע סטנדאפ לרוב לא תתיישב עם אירוע שכולל ילדים. אנחנו, באתר standup-now.co.il מאמינים שהקונספט מתאים גם לילדים. איך ניצור מופע סטנדאפ שיתאים לילדים?

 

האם ילדים יכולים ליהנות ממופע סטנדאפ?

זו השאלה הראשונה שצריך לשאול לפני שנשקול להזמין סטנדאפיסט לאירוע שכולל ילדים או שמיועד להם כקהל הראשי, כמו יום הולדת, בר מצווה וכו'. עכשיו שאלו את עצמכם שאלה אחרת – האם ילדים נהנים לצחוק? סביר להניח שעצם השאלה מרגישה קצת משונה. מי לא אוהב לצחוק? כולנו נהנים וצריכים לצחוק, גם ובמיוחד ילדים. לכן כולנו יכולים ליהנות מאוד ממופע סטנדאפ איכותי.

 

איזה תכנים נכלול במופע סטנדאפ שמתאים לילדים?

קודם כל כמובן שנכלול רק תכנים מותאמי גיל, ונימנע מגסויות, דיבור אלים או בוטה. מלבד זאת, חשוב לכלול תכנים שילדים יכולים להתחבר אליהם – למשל חיבור לחוויות הילדות של הסטנדאפיסט, מבית הספר, חוויות הווי משפחתי מזווית ראייה של ילד או עיסוק בחיים חברתיים של ילדים.

סטנדאפיסט שידע להתחבר לחוויות הילדות של עצמו באופן אותנטי ומצחיק, יוכל להתחבר גם לילדים ולהורים שלהם, וליצור מופע כן, משעשע ומרתק. אם הזמנו מופע סטנדאפ ליום הולדת או בר מצווה, בתיאום עם חתן או כלת השמחה יתכן שיתאים להתייחס גם אליהם ולשתף אותם במופע.

 

מה לא כדאי לכלול במופע סטנדאפ לילדים?

כדאי להימנע מפרספקטיבה של מבוגר או מבדיחות שיצרו רושם לא אמין, של מי שמנסה להצחיק בכוח. חוץ מזה, יש נושאים שפשוט לא רלוונטיים לחיים של ילדים והם לא ימצאו בהם עניין, בטח לא כמו מבוגרים – זוגיות או קריירה, למשל, שיכולים להיות נושא מצוין בסטנדאפ למבוגרים, יהיו פחות רלוונטיים כשבקהל יש ילדים.

לא למותר לציין שמוטב להשתדל ולא להעליב אף ילד בקהל, ולהיזהר בהתבדחות על חשבון ילדים, בטח כשמדובר בילדים שהוזמנו לאירוע ולא בחרו בהכרח להשתתף במופע סטנדאפ.

 

איך בוחרים סטנדאפיסט שיוכל להתאים לאירוע לילדים?

כמו תמיד, כשבוחרים מפעיל לאירוע כדאי לבחור מישהו שקיבלתם עליו המלצה חמה, או שמציע מיוזמתו טלפונים של לקוחות מרוצים. מלבד זאת, כדאי להתרשם מסרטונים של הסטנדאפיסט כדי לוודא שאתם מתחברים לסגנון שלו. רצוי לוודא שהוא בעל ניסיון עם אותו קהל יעד שישתתף באירוע שלכם – מבחינת גיל המשתתפים, רמת דתיות וכו'. כך תוכלו להבטיח אירוע מוצלח ומופע מצחיק שכולם יתחברו אליו.

תעמוד

אולי תאהבו גם את