חיפוש

מה אנחנו יודעים על ספר הליקויים של ביטוח לאומי

ספר הליקויים של הביטוח הלאומי הוא המדריך את הרופאים בוועדות הרפואיות לקבלת דרגת נכות כתוצאה מאובדן כושר עבודה או נכות כללית.

המאמר יפרט על מבנה הספר ומדוע חשוב לקרוא אותו לפני שניגשים לוועדה הרפואית.

 

וועדה רפואית בביטוח הלאומי

כאשר אדם מגיש תביעה לביטוח הלאומי בגין פגיעה או מחלה כתוצאה מתאונת עבודה, תאונת דרכים, נכות כללית או סיעודית ואובדן כושר עבודה, דרגת הנכות שלו תיקבע בצורה משוקללת בעזרת ספר הליקויים של הביטוח הלאומי. בספר עצמו ישנה רשימה של ליקויים כמו ליקויים אורטופדיים, מחלות פנימיות, נוירולוגיות, פסיכיאטריות ועוד שלכל ליקוי יש תיאור מפורט ודרגת נכות מותאמת. למשל, אדם שיש לו סוכרת ובעיה אורטופדית יכול לקבל דרגת נכות הכוללת את שני הליקויים הללו. במקרים רבים, המבוטחים פונים בשל ליקויים נוספים כאשר לכל תחום יושבים רופאים מומחים. אם מדובר על נכות כללית והמבוטח צריך וועדה הכוללת אורתופד, פסיכיאטר ורופא למחלות פנים, בוועדה יישבו הרופאים הללו שיקבעו את דרגת נכותו בהתאם לליקויים המופיעים בספר. ניתן לקרוא מידע נוסף על ספר הליקויים של הביטוח הלאומי באתר – פיצויים.

 

מדוע חשוב לעיין בספר הליקויים טרם הגשת התביעה לנכות?

לפני הגשת תביעת נכות לביטוח הלאומי רצוי לבדוק בספר הליקויים המפורסם באתר של הביטוח הלאומי על הליקויים מהם סובלים כדי לדעת כיצד הם מחושבים. ביחד עם זאת, קשה להבין את אופן חישוב דרגת הנכות והאם הליקוי אכן עונה על הקריטריונים. לפיכך, התייעצות עם עורך דין לפני הגשת תביעת הנכות חשובה ביותר. רוב האנשים המגיעים לוועדות הרפואיות מיוצגים על ידי עורכי דין שיודעים להתנהל מול המערכת של הביטוח הלאומי ולהשיג למבוטח את התוצאות הטובות ביותר ודרגת הנכות המתאימה לליקוייו. עורך הדין מלווה את המבוטח מתהליך הגשת התביעה ועד לערעור במידה ויש צורך לערער על דרגת הנכות. עורך הדין גם מכיר היטב את ספר הליקויים והוא ימליץ למבוטח להביא מסמכים רפואיים שיסייעו לו בוועדות הרפואיות ואף ישלח אותו לרופאים מקצועיים שיערכו לו בדיקות בנוגע לליקויים כפי שהם מופיעים בספר. היתרון בסיוע של עורך דין בא לידי ביטוי גם בהערכה התפקודית על פי הספר על מנת לקבל בנוסף פיצוי על אובדן כושר עבודה.

 

כיצד בנוי ספר הליקויים?

ספר הליקויים של הביטוח הלאומי בנוי מפרקים. בפרק הראשון כתובות ההגדרות של הביטוח הלאומי בנוגע לנכות, בפרק השני ישנן הנחיות לגבי מקום ומועד הוועדה הרפואית, השיטה בה קובעים את דרגת הנכות, מהן חובותיו וזכויותיו של המבוטח בוועדה, אופן הגשת הערעור, אופן הגשת נכות חדשה במידה וישנם סיבוכים ועוד. הפרק השלישי עוסק בגמלאות והוראות נוספות. בהמשך, הספר מסביר על הליקויים והמחלות השונות בכל התחומים. לפיכך, מדובר בספר מפורט מאוד שיש להיות בקיא בו על מנת להשיג תוצאות אופטימליות.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »