חיפוש

למה נחוץ לשכור עורך דין בעסקאות מקרקעין?

עסקאות מקרקעין, או בשמן היותר נפוץ עסקאות נדלן, הן עסק סבוך. הן מערבות סכומי גבוהים וכרוכים לרוב בבירוקרטיה לא מעטה. למרבה המזל יש עורכי דין שזהו בדיוק תחום ההתמחות שלהם – עורכי דין מקרקעין. במאמר הבא נסביר מדוע חשוב לשכור עורכי דין בעסקאות מקרקעין.

 

מהן עסקאות מקרקעין?

כפי שציינו, עסקאות מקרקעין מוכרות יותר גם בשם עסקאות נדל"ן. עסקאות אלו מתייחסות לכל סוג של התקשרות עסקית: מכירה, שכירות או חכירה (שכירה לתקופה ארוכה של למעלה מחמש שנים). הן גם רלוונטיות לכל סוג של נכס, יהיה זה דירה למגורים, שטח מסחרי או כל נדלן בעל ייעוד אחר. עסקאות נדלן מטבען נעשות בסכומי כסף גבוהים שאין בנמצא בכל כיס, לפעמים בעלויות של מאות אלפי ואף מיליוני שקלים.

לכן חשוב לוודא שהן נעשות כהלכה ואין כל פרצה בחוזה שמותירה את אחד הצדדים פגוע. על מנת לתווך את העסקאות כראוי ולוודא שהן מתקיימות כנדרש חשובה עזרה של מומחה בתחום, וכאן נכנס לתמונה עורך דין מקרקעין, עורך דין המתמחה בכל מה שקשור לחוזי ודיני נדלן, ומכיר את חוקי המקרקעין מאלף ועד תו.

 

מהנעשה במשרדו של עורך דין מקרקעין

אחת הפעולות החשובות שנעשות במסגרת עבודתו של עורך דין לענייני מקרקעין היא הבדיקה, או יותר נכון בדיקות. עורך דין מקרקעין מבצע בדיקות אודות בעלי הנכס והנכס עצמו, כמו גם האזור בו הנכס קיים והמצב התשתיתי שלו. מטרות בדיקות אלו הן לוודא שהנכס הנקנה (או נחכר או מושכר) אכן זהה למה שמוצג עליו בעסקה ואין איזה קאץ' שצריך לחשוש מפניו.

בניגוד לסחורות אחרות, שאם קונים אותן פגומות או לא תקינות, אזי יש באסה קלה ותו לא, קניית נכסים היא לפעמים עניין הרה גורל. חשוב לוודא שתמורת המחיר המשולם מתקבלת התמורה המלאה, וכן שמלוא הזכויות עוברות כראוי. עורך דין מקרקעין בודק את כל הנדרש בשביל להבטיח שהעסקה תצא אל הפועל כמו שצריך ללא ניצול של אחד הצדדים.

 

כל האופציות על השולחן

עורך דין מקרקעין הוא מצרך נחוץ גם עבור ניהול מוצלח של המקח, כלומר בשביל משא ומתן. עסקאות מקרקעין נעשות בסכומי כסף מאוד גדולים וכל פרט יכול לשנות באופן משמעותי את התמונה הכלכלית של הנכס. עורך דין מקרקעין מנוסה יכול לייצג את אחד הצדדים בשביל להבטיח עבורו מחיר הגון ומשתלם תמורת מה שהוא מציע או מקבל.

בעניין זה אפשר להגיד ששכר הטרחה של עורך דין מקרקעין הוא השקעה חשובה למדי מכיוון שהיא יכולה לחסוך (או להרוויח) למצטייד בעורך דין לא מעט כסף. בנוסף לעורך דין מקרקעין חלק חשוב בהכנת המסמכים המשמשים לעסקה. עסקת מקרקעין כוללת בתוכה לא מעט עבודה אפורה ובירוקרטית של מילוי מסמכים. מתפקידו של עורך הדין למלא ולחתום על המסמכים כנדרש.

עורך דין בעסקאות מקרקעין

אולי תאהבו גם את