חיפוש

פגיעה מינית מהעבר – מתי חלה ההתיישנות והאם היא שונה כשמדובר בקטינים

כאשר מחלים התיישנות משפטית על אירוע שהתרחש בעבר, מציבים מעין מחסום שמונע מלטפל בו ולמצות את הדין עם האשם.

תקופות ההתיישנות מעוגנות בחוק, ומשתנות לפי אופי המקרה והנסיבות המסוימות שגרמו לכך.

המשמעות היא שלאחר מכסה מסוימת של שנים שחלפו ממועד האירוע, כבר לא ניתן לנהל הליכים משפטיים שקשורים בו, והתלונה שתוגש במשטרה לא תוביל לפתיחת תיק, ולחלופין תביעה אזרחית תידחה.

סוגיית הפגיעות המיניות בקרב קטינים ידועה כרגישה וטראומטית במיוחד. יצאנו לבדוק האם ההתיישנה שונה כשמדובר בפגיעה מינית מהעבר בקטינים.

 

פגיעה מינית בילדים – הגדרה כללית

פגיעה מינית בילדים מתבצעת לעתים על ידי פדופילים, המאובחנים כבעלי מחלה נפשית שמתבטאת במשיכה מינית לקטינים, ולעתים גם על ידי מי שלא בהכרח אובחן ככזה, עד לבני משפחה מהסביבה הקרובה.

לילדים קטנים אין את המודעות ואת היכולת הפיזית הנדרשת כדי להגן על עצמם, ויש מי שרואה בזה פתח לניצול הילדים ולמגע בהם לשם סיפוק היצרים התאוותניים שלו.

קטגוריית הפגיעות המיניות כוללת מני אקטים מחרידים למדי שמבצעים בקטינים, כמו למשל מגע הכולל איברי מין, התערטלות לנגד עיניו של קטין, ואף חדירה ממשית או החדרה של עצמים זרים אל תוך איברים מיניים בגופו.

 

חשיבות הייעוץ המשפטי במקרה של התיישנות עבירת מין

משהשנים חולפות, אותם הקטינים אמנם גדלים ומתחילים להצמיח חיים בוגרים, אולם הטראומה נשארת.

לא כל הפגיעות המיניות מדווחות, בעיקר כי לנפגעים לוקח זמן עד שהם מצליחים לאזור אומץ ולהיחשף.

עורך דין לענייני הטרדות מיניות הוא הגורם שיכול לסייע לנפגע לבדוק אודות התיישנות המקרה.

אכן יש מקרים בהם ההתיישנות קבועה בחוק ואז לא ניתן לפתוח בהליך משפטי, אולם על מקרים שונים חלה התיישנות שונה, והוא זה שמייעץ באיזה הליך יש לפתוח בהתאם. שאלת ההתיישנות בעבירות מין משפיעה גם כן על השאלה אם להגיש תלונה במשטרה או להגיש מיד תביעה אזרחית.

חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין שהוא מספיק בקיא ומקצועי בתחום, לצורך ליווי מהימן ומדויק.

 

איך מחשבים תקופת התיישנות?

תקופת התיישנות עבירת המין משתנה על פי כל מני גורמים – נסיבות האירוע, טיב הפגיעה, גילו של הנפגע ושאלת ההיכרות המקדימה בין הפוגע לנפגע.

באופן כללי, שאלת ההתיישנות נגזרת מההגדרה הרשמית של העבירה – פשע, עוון או חטא.

על עבירה שמוגדרת כפשע, שהעונש עליו הוא מעל שלוש שנות ממאסר, חלה התיישנות לאחר עשר שנים.

במידה ומדובר על עבירות מין חמורות, ההתיישנות תהיה 15 שנים, ובמידה והפוגע הוא בן משפחה, הנפגע יכול להתלונן עד הגיעו לגיל 38.

תביעות אזרחיות מתיישנות בדרך כלל לאחר שבע שנים, אולם יש אפשרות להגיש תביעה נזיקית בכל מקרה של פגיעה מינית בקטין, עד להגיעו לגיל 35.

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »