חיפוש

פולקסווגן פולו או סיאט איביזה – השוואת רכבים

איך אפשר להשוות שתי מכוניות ששייכות לאותו קונצרן רכבים? כנראה שאפשר. למרות קווי הדמיון ביניהן, הסיאט איביזה ופולקסווגן פולו, שתיהן שייכות לקונצרן הרכבים הענק פולקסווגן, מביאות עימן מספר יתרונות משמעותיים לשוק הרכב העולמי, בעיקר לקהל הצעיר יותר, רווקים ומשפחות צעירות. 

יחד עם זאת, ניתן למצוא כמה הבדלים בין שתי המכוניות והבדלים אלו הם שיגדירו עבור רבים מכם מי העדיפה ביותר מבין שתיהן? האם ההבדל במחיר? או אולי השוני במשקל הרכב, האבזור או העיצוב הם אלו שיכריעו בסופו של דבר מי תהיה הזוכה מבין שתיהן על תואר הרכב הטוב ביותר? 

שני הדגמים שבחרנו להשוואה הן: סיאט איביזה מנוע 1.0 TSI אוטומטית ופולקסווגן פולו עם מנוע 1.0 DCG אוטומטית. 

 

ביצועי מנוע: השוואה

רמות גימור סיאט איביזה אוט' פולקסווגן פולו אוט'
סוג 1.0TSI 1.0 DCG
נפח 999 סמ"ק 999 סמ"ק
הספק מרבי 115/5,000-5,500 כ"ס 115/5,000-5,500
מומנט מרבי 20.3/2,000-3,500 קג"מ 20.4/2,000-3,500
תיבת הילוכים 7 הילוכים, אוטומטית DSG 7 הילוכים, DSG
0 ל – 100 קמ"ש 9.5 שניות 9.5 שניות
צריכת דלק בנסיעה משולבת 4.9 4.9

 

כמו שאפשר לראות בטבלת ביצועי המנוע הסיאט והפולו דומות אחד לאחד במפרט המנוע שלהן. מה כן שונה ביניהן בכל הקשור למפרט הטכני? אולי בהבדל בין המשקלים ומידות הרכב. אולי, אבל ההבדלים כל כך קטנים עד שאין צורך לפרט אותם. קונים רכב במימון מלא מאחת מחברות הליסינג פרטי? תקראו את ההשוואה הבאה ואולי תקבלו החלטה נכונה יותר.

 

אבזור, עיצוב חוץ ופנים: השוואה

פולקסווגן פולו: העיצוב של הפולו נשאר נאמן לדגמים הקודמים בהבדלים חיצוניים מועטים והוא משדר את האלגנטיות והדינמיות הידועים שלה. הפולו בעלת מראה מלוטש יותר וזה כבר כמה זמן שהוכנסה בה תאורה שמבוססת על טכנולוגיית LED. היא גדולה יותר מהדור הקודם שלה וגם נראית יותר טוב.

מה שמעיק קצת בשלב הרכישה, הוא שעל כל צבע נוסף לבחירה (חוץ מהצבע הלבן) יש צורך בתוספת תשלום, כמו גם צבע נוסף לדשבורד ולוח מחוונים דיגיטלי. הישיבה בפולו נוחה מאוד לנסיעה והיא מגיעה ברמת גימור אחת comfortline שמאפשרת גם בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. 

בסביבת הנהג ניתן ליהנות מלוח מחוונים חדשני ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני בקוטר 8 אינץ' שעליו הלביש יבואן הרכב מערכת שמאפשרת שימוש באפליקציות כמו וויז, פאנגו ועוד.

מה עוד נמצא שם? בלם יד, גלגל הגה וידית הילוכים עם ציפוי עור, מושבי comfort קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, משענת יד קדמית, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד וגג שמש פנוראמי, מראות עם קיפול חשמלי וג'אנטים גדולים מעט יותר (בגרסת 105 כ"ס).

 

סיאט איביזה: האיביזה כמו האיביזה, נאמנה ללוק המוכר שלה, בחברה לא ניסו לבצע שינויים דרמטיים במרכב המכונית, בעיקר בשל הפופולארית הרבה שזכתה הגרסה הקודמת שלה. דגם זה לעומת הגרסה הקודמת אמנם נראה מכובד יותר אך גם יקר יותר ובהשוואה לפולו, לא בטוח ששווה יותר. היא מזכירה את אחותה הבוגרת הליאון, אבל בעלת נוכחות משל עצמה. 

סיאט איביזה

איכות החומרים מתאימה למרכב רכב בסגמנט הסופר מיני והם קשיחים מעט. מערכת המולטימדיה ברכב טובה מאוד ונותנת מענה לאחד הפיצ'רים שמרגיזים הרבה נהגים (ואני ביניהם) שהוא העברת תחנות הרדיו בצורה דיגיטלית שמקשה על הנהיגה ברכב, כאן ניתנת האפשרות לבצע זאת גם באופן ידני.

תודה סיאט, אבל למה לא הכנסתם מערכת בקרת אקלים דיגיטלית? מרווח הפנים מקדימה ומאחור הוא טוב למדי ולא מרגישים שנמצאים ברכב סופר מיני. 

האיביזה מגיעה עם גימור פנים שכולל הגה 3 צלעות / ידית הילוכים מסוג COMFORT, חבילת עור הכוללת: הגה / ידית הילוכים / בלם יד ומראה עם מכסה ע"ג סוכך השמש (למושבים קדמיים). 

 

נוחות נסיעה: השוואה

סיאט איביזה: החברה הגרמנית הכניסה לאיביזה תיבה דו מצמדית עם מנוע מוקטן טורבו שמאפשר עבודה יעילה של המנוע בעת נסיעה, היא כוללת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ועצירה אוטונומית. למרות הגדילה המועטה של האיביזה, הדבר לא משפיע כלל על יכולת התמרון שלה בעיר ומחוצה לה. 

מתלי הרכב מעט קשיחים יותר והם כן מורגשים אבל זה מה שמקבלים כאשר רוכשים רכב סופר מיני, אך ביציאה מהעיר איכות הנסיעה משתפרת עוד יותר, הרכב יציב יותר ומסוגל לתת תאוצת מנוע טובה למדי. 

פולקסווגן פולו: איכות הנסיעה בפולו בתוך העיר היא מצוינת, התמרון בהגה עובד מעולה בפניות ולעומת הדור הקודם שלה היא מאפשרת יותר רכות בנהיגה ומסוגלת לעבור שיבושים בדרך בצורה מוצלחת. 

מחוץ לעיר היא ממשיכה את נוחות הנסיעה שמאפיינת אותה, היא מצליחה לספוג ומרסנת את מהמורות הדרך בהצלחה וזה בא לידי ביטוי בשקט בעת הנסיעה שמעיד על בידוד רעשי רקע טובים. היא נכנסת בחדות לפניות, ההגה שלה מגיב היטב בסיבובים ובכלל חווית הנסיעה בה מהנה. 

בטיחות: השוואה

כאשר משווים בין מערכות הבטיחות המצויות בשני הרכבים מסתמן פער גדול לטובת הפולו:

מערכות בטיחות ברכב פולקסווגן פולו סיאט איביזה
מערכת התראת עייפות קיים
מערכת בלימה אוטומטית קיים קיים
בקרת שיוט אדפטיבית  קיים קיים
ניטור מרחק מלפנים קיים קיים
בקרת סטייה מנתיב קיים
מערכת עזר לעומסי תנועה קיים
מערכת סיוע בכניסה לצמתים קיים
זיהוי כלי רכב בשטח מת קיים

 

לסיכום:

סיאט איביזה: הסיאט איביזה ממשיכה את הקו המוצלח שלה, היא בעלת מערכת הנעה יעילה וטובה כיאה לאיכות הגרמנית שקיבלה. המחיר שלה בהשוואה למחיר הפולו הרבה יותר נעים לכיס ועומד על 81 אלף שקלים ברמת הגימור הנמוכה ביותר (כולל מע"מ ואגרת רישוי) ו – 115 אלף שקלים ברמת הגימור הגבוהה ביותר. 

פולקסווגן פולו: למרות שמדובר במכונית סופר מיני היא בהחלט יכולה להתאים גם למשפחה צעירה. הפולו לוקחת על עצמה את האיכות הגרמנית הידועה עם שם של מותג רכב שממשיך מסורת רבת שנים, הבעיה איתה היא המחיר שלה שעומד על 94 אלף שקל ברמת הגימור הנמוכה ביותר ו – 125,500 שקלים ברמת הגימור הגבוהה ביותר. 

ובמקום הראשון… למי שמחפש אלטרנטיבה איכותית, מצוינת וזולה יותר שיצאה מאותו המפעל ואין בשלדה, גיר ומנוע שלה שום הבדל בינה לבין המתחרה – הסיאט איביזה בהחלט תספק אותו. 

מי שמזדהה עם המשפט "לאיכות אין פשרות" וחשוב לו לוק עיצובי ואבזור רכב שכולל מערכות בטיחות נוספות שבאות יחד עם הסמל של פולקסווגן על הגריל הקדמי,  ילך על פולקסווגן פולו.    

 

אולי תאהבו גם את

רכב
ליסינג פרטי ללא מקדמה: מה צריך להכין לפני?

חברת קפיטל מוטורוס היא יבואנית הרכב המובילה בישראל מזה שנים ארוכים, ומציעה לקהל לקוחותיה להתרשם מבין מגוון עצום של רכבים. קטלוג הרכבים של החברה מורכב מיותר מ 250 דגמים חדשים אשר נבדקו תחת התנאים המחמירים ביותר,

קראו עוד »
אופל
ניו קאר ליס מציגים: אופל אדם

חברת אופל העולמית היא חברת רכב אהובה ופופולרית מאוד בישראל כמו גם בעולם, זאת בזכות פיתוחים פורצי דרך בתחום הרכב. מאז החלו להיות משווקים בישראל דגמי אופל הם זכו לפופולריות רבה וזאת לאור העיצוב החדשני והמודרני וכן כלל המערכות המתקדמות אשר מהוות את חוד החנית

קראו עוד »