חיפוש

קיר צמחיה מלאכותית: מהו וכיצד ניתן לעצב בו את החצר?

האם קרה לכם שהוזמנתם לאירוע בגן אירועים וראיתם בכניסה אליו, או במקום אחר בו, קיר שלם עטוף כולו בירוק? האם חשבתם לעצמכם באותו רגע שזה יכול להיות רעיון נהדר לקישוט בבית או בחצר הפרטית שלכם? אם לא יישמתם את הרעיון גם לאחר זמן, דעו כי מתוך 90% המבקרים בגני האירועים הצופים בקירות צמחיה מלאכותית שכאלה ומעוניינים לעשות זאת בעצמם בבית, רק בודדים באמת יעשו זאת, וחבל – אחרי הכל מדובר באחד האלמנטים הדקורטיביים היפים והמרשימים ביותר שאפשר להציב בכניסה או בחצר, ולא רבים יודעים עד כמה פשוט ונוח להציב אותו. אז מה צריך לדעת על התקנת קיר צמחיה מלאכותית בבית? נתחיל בסיבות מדוע גם לכם כדאי לעשות זאת.

 

פשטות ההתקנה

בשונה מהרבה מרכיבים דקורטיביים או פונקציונליים אחרים בחצר או בבית, קיר צמחיה מלאכותית אינו דורש כמעט כלום במעמד הצבתו במקום הנבחר. חשבו על התקנת פרגולה בשביל הגריל גז, תריס או אפילו שולחן לגינה, והשוו זאת לתלייתו של מרבד צמחים מלאכותי שאינו שוקל כמעט דבר – ותוכלו להבין בעצמכם מדוע כל כך קל להתקין אותו. ועם זאת, הרבה אנשים חוששים מפני הצבתו של קיר שכזה מכיוון שמדובר במשטח גדול שלעתים גם דורש מעט דיוק תוך כדי ההנחה. אך חשוב להבין שזהו אולי האלמנט היחיד בגינה שלא ידרוש שום מאמץ מצדכם – לא במעמד ההצבה עצמה וודאי שלא לאחר מכן, בתחזוקתו. חומרי הגלם מהם עשוי הקיר נבחרו במיוחד כך שהם לא יצברו אבק, וכן הם עוצבו להיות דקים במיוחד באופן שיבטיח את אי הישארותם של גרגרי האבק על העלים המלאכותיים.

 

שקט נפשי

מלבד העדרן של עבודות התחזוקה לחלוטין, כדאי לקחת בחשבון גם את העובדה שכל עוד יש לכם קיר צמחיה מלאכותית בבית, הסיכוי שיגיעו לחצר שלכם מזיקים חדשים ולא רצויים הוא קטן מאד. כך, גם במקרים בהם בעל חיים מזיק בכל זאת ייתקל בקיר של ביתכם, לא תצטרכו לדאוג מכך ולהתחיל לרסס את כל סביבת הבית בחומרים יקרים ומזיקים לבריאות.

 

מראה יפיפיה וטבעי

נהוג להגיד על צמחים מלאכותיים שהם נראים יותר טוב מהמקור הטבעי שלהם, ולמעשה הרבה אנשים נרתעים מלהציב אותם בבתיהם או בחצר הבית שלהם בדיוק משום כך – בתואנה שמדובר במראה כל כך טבעי, עד שהוא כבר מלאכותי "מדי". אך כל זה היה נכון לצמחים המלאכותיים שהיו נהוגים עד לפני כמה שנים בארץ, והיום בזכות עיצוב מוקפד ומדויק יותר, ניתן למצוא צמחים מלאכותיים בעלי מראה טבעי להפליא – אם בזכות מגוון רחב יותר בפלטת הצבעים בכל "עציץ", ואם בזכות חומרי הגלם עצמם, שאינם נראים מבריקים יותר כבעבר. בנוסף לאלה, בל נשכח כמובן את העובדה שצמחים מלאכותיים נשארים בדיוק כמו שהם לאורך כל ימות השנה, ללא קשר למזג האוויר ולמראה החצר שמסביב.

 

איך לשלב קיר צמחיה מלאכותית בחצר הבית?

את הקיר ניתן להציב במספר מקומות בחצר, ומומלץ לבחור במיקום ש"יתכתב" עם אלמנט אחר – דקורטיבי או פונקציונלי – בגינה או בחלל החיצוני של הבית. במקרים בהם החצר שלכם אינה מתוכננת עדיין, זהו זמן טוב לחשוב על כך. אל דאגה, אין צורך להזמין בהכרח מעצב פנים מקצועי לשם עיצוב ותכנון החצר, אלא מספיק לחלק את החלל לאזורים לפי ראות עיניכם, ומומלץ לערב בהחלטה את כל יושבי הבית, כדי לוודא שהחלל יחולק באופן מוצלח ומתאים לכולם. כך למשל, תוכלו להקצות אזור נפרד לאוכל: ישיבה ואולי גם הכנה אם תרצו בכך (עמדת ברביקיו, כיור ושיש לעבודה אם יש בכך צורך לדעתכם), וכן אזור למשחקים, עם שטח תנועה רחב ואולי גם מקום לאחסון צעצועים. בפינה אחרת תוכלו לשלב מקומות ישיבה נוחים כמו ספה, כסאות נוח ואפילו "זולות" ועמדות לא שגרתיות עבור אורחים מרובים.

בכל אחד ואחד מהחללים הללו תוכלו לבחור אם וכיצד להציב קיר צמחיה מלאכותית, כאשר סוג הצמחיה שתוצב במקום יכול להתאים לאזור באופן ספציפי – פרחים צבעוניים לעמדת המשחקים, עלים גדולים ומרשימים למדת האירוח, ועלים דקורטיביים בסגנון מינימליסטי בעמדת האוכל. כמובן שמלבד האזורים הייעודיים הללו ניתן לשלב קיר צמחיה מלאכותית גם במקומות אחרים שאינם נמצאים בהכרח בגינה או בחצר, כמו הגדר התוחמת את הבית בכניסה אליו, היציאה לחצר ואפילו בפנים חלל הבית, אם אין לכם חצר או גינה צמודה.

 

לשמור על הפרטיות עם הפתרון הכי אסתטי שיש

מעבר למראה אסתטי ולשדרוג עיצובי בחצר, קיר צמחיה מלאכותית יכול הרבה פעמים גם לספק הגנה על בני הבית ולשמור על פרטיותכם. כך, במקום להציב קיר לבנים אטום ומשעמם בין הבית ובין הרחוב שמחוצה לו, תוכלו לבנות גדר פשוטה מחוטי תיל ולהניח עליה "צמחיה" מלאכותי ענפה. בדרך זו גם תהנו מנוף יפה בביתכם שלכם, וגם תבטיחו הגנה ופרטיות מרביות עבורכם.

 

ומה עם המחיר?

מקובל לחשוב שצמחים מלאכותיים, במיוחד אלה שנראים טבעיים במיוחד, הם יקרים מדי. אך האמת היא שבסקר שוק קצרצר תוכלו לגלות שישנם מקומות המציעים מחירים נוחים מאד עבור צמחים מלאכותיים בכלל ועבור קיר צמחיה מלאכותית בפרט. גם כאשר מדובר בכמות גדולה יחסית של חומר, ואפילו אם הקיר משלב מספר סוגי צמחים שונים, אין משמעות הדבר שהמחיר חייב להיות גבוה כל כך. זכרו כי כמו בהרבה מקרים אחרים גם במקרה הזה, שירות או מוצר הנראה יקר ולא משתלם, יכול להתגלות כמפתיע מאד אם יודעים לפנות לחברה או לאדם הנכון.

לפרטים נוספים: https://www.dira-deal.co.il

אולי תאהבו גם את

חדר רחצה
4 פריטי חובה לאמבטיה

האמבטיה, למרות היותה מקום לא גדול במיוחד היא חדר עם לא מעט ציוד. כדי לא ליצור מצב שבו האמבטיה שלנו עמוסה מידי, חשוב לבחור את

קראו עוד »
כספת עם מנעול
איך לבחור קוד חזק למנעול?

למרות שבעידן המודרני שבו אנחנו חיים אנחנו מאוד רגילים לראות מנעולים שעובדים תוך זיהוי העיניים שלנו או טביעת האצבע, אנחנו רואים שיש גם מנעולי קומבינציה

קראו עוד »
חנות
4 יתרונות ברשתות צל לבית

הקיץ הישראלי מביא איתו שמש קופחת שמקשה על השהייה בגינה. כאשר אנו מעוניינים לשבת בקיץ בגינה, לעשות על האש או להזמין אורחים, אנו עלולים לסבול

קראו עוד »