חיפוש

תיקון בית נורה בלובי הבניין – על מי נופלת האחריות

מעת לעת זקוק גם הבניין השומר ביותר וגם זה שהושקעו בו סכומים גדולים בתיקונים, תחזוקה שוטפת ושיפוצים, לתיקונים קלים כאלה ואחרים. עם התיקונים כאמור ניתן למנות תיקונים של המנעולים בדלת הכניסה, יחד עם תיקונים שונים של המתקנים והמכשירים השייכים לרשות הרבים או לשטחים הציבוריים בבניין. ואולם מעת לעת מתעוררות בעיות מסוימות שעלולות, למרות העלות המזערית לכאורה הכרוכה בתיקון שלהן, להצית מריבה וערמה של אינטריגות בין הדיירים לבין עצמם. אחת השאלות הללו היא שאלת המחויבות לתיקון בית המנורה בלובי הבניין. מי אחראי לתקן את בית המנורה? מדוע הבעיה הלכאורה קטנטנה הזאת עלולה לגרום מריבות ובעיות גדולות יותר? להלן התשובות.

מנורה שרופה

תיקונים בשטחים הציבוריים והאחריות עליהם

ככלל, ההוצאות בגין עבודות ותיקונים בשטחים הציבוריים אמורות לחול על כלל הדיירים בבניין. המדובר בעבודות תיקונים שגרתיות – תחזוקה של הצמחייה, ניקיון וכן תחזוקה של המעלית – (מתקינים מעלית בבניין? אתם כבר לא כבולים לחברת המעליות) וגם תיקון תקלות הקורות מעת לעת בחלקי החשמל ובמקומות אחרים בשטחים הציבוריים. אם הבניין מנוהל על ידי חברת ניהול כמו צ'יק צ'ק, האחריות לתיקונים תחול, קרוב לוודאי, על החברה. זאת, כמובן, בתנאי שכל הדיירים משלמים את חלקם במיסי הוועד ואם מתעורר הצורך, גם את חלקם בתיקונים או שיפוצים גדולים מעת לעת. מצד שני, חשוב להדגיש את העובדה שכלל הדיירים אחראי גם על התקינות ועל השמירה של כלל החלקים בשטחים הציבוריים, לא כל שכן כאלה המצויים בלובי הבניין, שהוא הפנים של הבית. האחריות של חברת הניהול היא לתקן, האחריות של הדיירים היא לשמור על הבית.

מי אחראי על תיקון בית מנורה בלובי

כאמור, בית מנורה תקול הוא בעיה מינורית שלכאורה אפשר להתמודד איתה בקלות. עם זאת, עדיין מדובר בהוצאה של מאות שקלים בגין הזמנת חשמלאי. זאת, כמובן, משום שאסור בתכלית למי שאיננו בעל מקצוע לבצע עבודה כזאת, ובוודאי לא בשטחים ציבוריים. באופן עקרוני, מי שאחראי על התיקון הוא וועד הבית או חברת הניהול. זאת, כמובן, בהנחה שכלל הדיירים משלמים את המיסים במלואם ובזמן. ואולם יחד עם זאת, אם מתברר שהנזק לבית המנורה, שכאמור עולה מאות שקלים, נגרם על ידי אחד הדיירים או מי מבני המשפחה שלו, הרי שהתיקון במלואו יחול עליו. לדוגמה – אם הילדים של אחד הדיירים שיחקו בכדור בלובי ושברו את בית המנורה, הדייר עצמו יצטרך לשאת בהוצאה. שכך אין זה הוגן להשית הוצאה שנגרמה בגלל משחקי כדור בלובי, שמלכתחילה הם אסורים, על כלל הדיירים.

במעמד זה חשוב להדגיש כי אם בבניין יש דיירים הגרים בשכירות, הם לא אמורים לשאת בהוצאות התיקון. ההוצאות הללו יחולו על בעלי הדירות עצמם, ואין להם כל זכות לתבוע את התשלומים מהדיירים. עם זאת, והיה ודווקא אותם דיירים הם שגרמו לנזקים, הם יישאו בכל ההוצאה.

מעוניינים לעבור למאמר נוסף בנושא – תקלות אינסטלציה נפוצות במבנים לחצו כאן.

אולי תאהבו גם את

זמן השיפוץ
בנייה קלה המדריך המלא

בנייה קלה היא אחת השיטות שפותחו בעשורים האחרונים, במטרה לסיים את הבנייה של מבנה בתוך זמן קצר יחסית ובתוצאות טובות. זאת, תוך פגיעה מינימאלית בסביבה

קראו עוד »