חיפוש

הבנת התהליך של השתלות שיניים: מדריך שלב אחר שלב

השתלת שיניים יכולה להתבצע בגילאים שונים, לפי מצבו הרפואי של המטופל, המלצות הרופא והתוצאות שאותן מנסים להשיג. למרות ההחלמה המאתגרת, ההשתלה היא לרוב פעולה מומלצת שבצידה יתרונות רבים

 

מהן השתלות שיניים ומדוע מבצעים אותן?

השתלות שיניים הן פתרון מבוקש למי שאיבדו שן אחת או יותר.  לכן, השלב הראשון בתהליך השתלת שיניים כרוך בייעוץ יסודי. רופא השיניים מעריך את מצב עצם הלסת של המטופל ואת בריאות הפה הכללית.  קיימות שיטות השתלת שיניים שונות. עם זאת, בכולן התוצאה משתלמת ומוכיחה את עצמה אסתטית וכלכלית.

השתלת שיניים

מה מטרת ההערכה הכללית ואיך מבצעים אותה?

חיוני לקבוע אם עצם הלסת יכולה לתמוך בשתל. אם אין מספיק עצם או אם היא לא מספיק בריאה, חלק מהמטופלים עשויים להזדקק להשתלת עצם לפני שהם יכולים לעבור את הליך ההשתלה. כמו כן, רופא השיניים סוקר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל, דן באפשרויות ההשתלות השונות הקיימות, ומוודא שהגישה הנבחרת תואמת את צרכי המטופל. המטרה של השתלת שיניים היא לשפר את איכות חיי המטופל, לכן יש להביא בחשבון שיקולים שונים.

 

מי המועמד המתאים להשתלת שיניים?

לאחר השלמת ההערכות המקדימות והחלטה שהמטופל נחשב למועמד מתאים, השלב הבא כרוך בהצבה בפועל של השתל הדנטלי לתוך עצם הלסת. הליך כירורגי זה כולל ביצוע חתך קטן בחניכיים כדי לחשוף את העצם. לאחר מכן רופא השיניים יקדח חור לתוך העצם שבו יונח השתל הדנטלי.

השתל, העשוי בדרך כלל מטיטניום בשל יכולתו להתמזג עם העצם, מוברג לאחר מכן למקומו. לאחר הליך זה מתחילה ההחלמה. הריפוי עשוי להימשך מספר חודשים, כי במהלך הזמן הזה העצם צומחת סביב השתל ומעגנת אותו היטב במקומו.

השתלת שיניים

מה השלב האחרון של ההשתלה ואיך מבצעים אותו?

השלב האחרון של השתלת השיניים כולל יצירה והצמדה של השן החלופית המלאכותית, הנקראת לעתים קרובות כתר. על רופא השיניים מוטלת האחריות להבטיח שהכתר יתאים היטב ויהיה תואם את צבע השיניים הצמודות אליו. לאחר שהכתר מוכן, ומושם במקומו היטב – תהליך השתלת השיניים הושלם.

 

באיזה גיל אפשר לעבור השתלת שיניים?

החדשות הטובות הן שלא חייבים לחכות לגילאים מאוחרים כדי להשלים את הליך ההשתלה. אם מתייעצים עם רופא שיניים מיומן ונעזרים בניסיון שלו, לא אמורה להיות בעיה לשלב את התהליך גם בגילאים יחסית צעירים – כמו לדוגמא אחרי חבלה, תאונה, מכה וכן הלאה.

 

לסיכום

תהליך השתלת השיניים, למרות שהוא דורש סבלנות, מציע פתרון ארוך טווח וחזק לשיניים חסרות. החל מהייעוץ הראשוני עם רופא השיניים ועד להצבה הסופית של הכתר, כל שלב הוא קריטי להבטחת הצלחת השתל ואריכות ימיו. כמו תמיד, חשוב שאנשים יתייעצו עם רופא השיניים שלהם כדי לקבל הבנה מפורטת המותאמת לנסיבות הספציפיות שלהם.

מי המועמד המתאים להשתלת שיניים? לאחר השלמת ההערכות המקדימות והחלטה שהמטופל נחשב למועמד מתאים, השלב הבא כרוך בהצבה בפועל של השתל הדנטלי לתוך עצם הלסת. הליך כירורגי זה כולל ביצוע חתך קטן בחניכיים כדי לחשוף את העצם. לאחר מכן רופא השיניים יקדח חור לתוך העצם שבו יונח השתל הדנטלי.  השתלת שיניים

אולי תאהבו גם את