חיפוש

3 סוגי נכסי נדל"ן להשקעה והשימושים השונים בהם

השקעה בנדל"ן נתפסת בישראל ככזו אשר ממוקדת אך ורק ברכישת דיור.

הסיבה לכך היא שקצב עליית מחירי הדיור בישראל הוא מהיר במיוחד, אך חוק זה לאו דווקא תקף לכל מדינות העולם.

יש מגוון עצום של סוגי נדל”ן שניתן לשקול להשקיע בהם, כאשר לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו.

במאמר זה נפרט על 3 סוגי נכסים להשקעה – דירות באזורים עירוניים, שטח חקלאי, ואזורי מסחר.

 

דירות באזוריים עירוניים

למרות שבישראל רכישת דירות להשקעה דורשת סכומי עתק, השקעות נדל"ן בחו"ל מאפשרות לכל אחד להשקיע ולרכוש דירות גם במרכזי ערים תוססות. דירות באזורים עירוניים הם אחד מסוגי הנכסים המבוקשים ביותר. עם התפתחות הכלכלה העולמית, יותר ויותר משרות אשר היו מרוכזות במרחב הכפרי, מתבססות על מיכון מתקדם ודורשות פחות עובדים.

כתוצאה מכך, כדי להרוויח את לחמם, עוברים אנשים אשר משפחתם התגוררה באזורים כפריים במשך דורות ארוכים אל הערים – תופעת האורבניזציה. הנהירה אל הערים מתרחשת בכל העולם, ומובילה לעלייה קבועה בביקוש לפתרונות דיור.

רכישת דירות להשקעה, בעיקר בערים מבוקשות, מאפשרת פעמים רבות למצוא שוכרים בקלות רבה, ולקבל מהם הכנסה פסיבית ללא כל מאמץ מצדכם. את ההכנסה הפסיבית יש כמובן להוסיף לעליית הערך הקבועה של הדירה עצמה, שתתורגם לכסף כאשר תחליטו למכור אותה.

 

שטח מסחרי עירוני או כפרי

השקעה בשטחים מסחריים היא אפשרות נהדרת, אשר רבים לא מנצלים פשוט בגלל חוסר ידע. בשונה מדיור, שטח מסחרי לרוב כולל תשלום שכירות חודשית גבוהה בהרבה, ולכן ההכנסה הפסיבית תגדל בהתאם.

תוכלו לקבל שטח משמעותי יותר במחירים זולים יחסית לדיור במרכזי הערים. היתרון של השקעה בשטח מסחרי הוא כמובן דמי השכירות הגבוהים, והעובדה שהוא אינו דורש תחלופת דיירים קבועה וחתימה על חוזים חדשים בכל שנה. לרוב, השטח ינוצל על ידי חברה אחת במשך שנים ארוכות, וההתנהלות מולה תהיה פשוטה ונוחה.

חשוב לזכור, שלעיתים קרובות אם לא יעלה בידכם למצוא שוכרים לשטח שבבעלותכם, תאלצו אתם להתמודד עם תשלום הארנונה לרשויות, תשלום אשר יפגע משמעותית בכדאיות ההשקעה. לכן, רצוי מאוד לברר את נפח התעבורה באזור הרלוונטי, והאם ישנו ביקוש לאזורי מסחר דומים או שהם עומדים ריקים.

 

חוות חקלאיות

אפשרות נוספת להשקעה שכדאי מאוד לקחת בחשבון, היא השקעת נדל”ן בשטחים חקלאיים. שטחים חקלאיים אינם עולים במחירם במהירות רבה כמו אזורי תעשייה או דיור, אך יש להם יתרונות אחרים. בסכומים זעומים באופן יחסי להשקעות נדל”ן אחרות, תוכלו לקבל שטח עצום בגודלו.

שטח זה יכול לשמש אתכם או את האנשים שישכרו אותו לפעילות חקלאית קבועה. השכרה לחקלאים היא יציבה מאוד, מאחר והם זוכים להרוויח מהאדמה רק לאחר מספר שנים של עבודה. בנוסף, אם הממשל האזורי או הכללי יעניק זכויות בנייה על השטח החקלאי, ההשקעה שלכם תגדיל את ערכה פי כמה.

 

צמיחת כסף בהשקעה

אולי תאהבו גם את