חיפוש

כמה עולה להחליף שיש למטבח?

משטח השיש במטבח הוא אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר בנוחות של המטבח שלכם ובעיצוב שלו. לעיתים אנשים נמנעים מהחלפת השיש כי הם בטוחים שזה דורש שיפוץ כללי ויקר של כל המטבח, וזה לא תמיד נכון. יתכן ותוכלו להסתפק בהחלפת שיש בלבד ובכך לשדרג באופן מהיר וזול את ההנאה שלכם מהמטבח ואת העיצוב שלו.

 

סיבות להחלפת שיש למטבח

ישנן סיבות רבות ומגוונות להחלפת שיש למטבח – הרצון לשדרג את העיצוב של המטבח, הבנה שלכם שאתם צריכים יותר ממשטחי העבודה במטבח שלכם, יותר נוחות בבישול, פחות כתמים וניקוז יותר טוב. כמובן שאם השיש נשחק ונשבר וחווה נזק – הגיע הזמן לתקן ולחדש. כל הסיבות האלה יביאו אותנו להחלפת השיש, וזוהי פעולה שכרוכה בעלויות שונות.

סיבות להחלפת שיש למטבח

ממה נגזרות עלויות ההחלפה?

הדבר הראשון הוא סוג השיש שתבחרו. אבן שיש מקורית, שנראית יפיפה יכולה להיות יקרה מאוד. אם אתם מעוניינים בחיפוי אחיד למטבח גדול זה עלולה להיות הוצאה גדולה. ישנם סוגים נוספים של שיש ומשטחי עבודה של אבן קיסר או משטחים שעשויים מאבן קוורץ, שמעניקים תחושת פאר ונוחות ובמחיר הרבה יותר זול. כאשר אתם ניגשים לבנות את החזון שלכם לגבי שיש חדש, תמדדו את המשטחים באופן מדויק ותוכלו לקבל הערכת מחיר ראשונה.

 

סוגי שיש – הפרמטר המרכזי לעלות

משטחי שיש יכולים לנוע במחירים וברמת האיכות והגימור. המחירים מתחילים מ-400 ₪ למטר במקרה של שיש זול, ויכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים למטר כשמדובר על שיש יקר וייחודי. שיש מקורי יהיה כמובן היפה ביותר אבל גם היקר ביותר. לעומתו ישנם תחליפים שמספקים רמה גבוהה במחיר נמוך, כדוגמת אבן קוורץ ואבן קיסר. מחירי אבן קיסר נעים בין 1,300 – 2,500 ₪ למטר רץ, אך יש משטחי קיסר ייחודיים שיגיעו אף לעלות של 10,000 ₪ למטר רץ.

שיש איכותי יכול גם לשמש כמשטח עבודה ללא צורך בקרשי חיתוך. הגדירו לעצמכם מה אתם רוצים מהשיש החדש. אם אתם אופים הרבה או מבשלים הרבה – תעדיפו לקנות משטח שיודע להתמודד טוב עם כתמים.

סוגי שיש – הפרמטר המרכזי לעלות

תכנון נכון ושמירה על השיש

תכנון השיש הוא חלק מרכזי ביכולת של השיש לשרוד שנים ארוכות ובכך לחסוך כסף על תחזוקה והחלפה. ככל שיהיו לכם פחות חיתוכים בשיש כך הוא יתפרק פחות ויראה יותר טוב. חשוב לתכנן ניקוז ושמירה על יובש בעיקר במשטחים במטבח. ישנם סוגי שיש שסופחים הרבה פחות כתמים וגם הם יהיו למעשה זולים יותר בטווח הארוך. תכנון ההחלפה יהיה גם חלק מהעלויות. מדידה מדוייקת, פירוק והרכבה מחדש הן פעולות שעולות כסף.

 

אחריות

חשוב מאוד לבחור בחברה שתיתן לכם אחריות על העבודה ועל המשטח. מדובר בהוצאה גדולה, וכמו כל הוצאה גדולה היא צריכה לעשות עם ביטחון שלכם שאפשר יהיה לתקן נזקים בלי עלות שתכפיל את עצמה.

 

סיכום

עלויות השיש נגזרות מכמה גורמים, גודל משטחי העבודה שאתם רוצים להחליף, סוג המשטח, משיש מקורי ועד תחליפים מסוגים שונים, העלויות הנלוות של העבודה, הפירוק והחיתוכים. תוכלו להיעזר באנשי מקצוע או לכוון לדיל שבו ההחלפה, העבודה והמשטח עצמו כלולים ביחד. בכל מקרה בצעו מדידה ותכנון מדויקים לפני כן, על מנת שתוכלו לקבל מספר הצעות מחיר מחברות שונות.

כמה עולה להחליף שיש למטבח

אולי תאהבו גם את

מִטְבָּח
4 טיפים לעיצוב המטבח

עיצוב המטבח הוא אחד החלקים החשובים ביותר בעיצוב הבית. המטבח תופס מקום של כבוד בכל בית, ובדרך כלל הוא אזור גלוי יחסית, כך שחשוב להשקיע

קראו עוד »