חיפוש

מטבח חוץ: אילו סוגים קיימים ומה מתאים לכם?

מביני עניין שמתגוררים בדירות גן ובתים פרטיים, מחזיקים במטבחי חוץ מעוצבים שמאפשרים להם לבשל, לאפות ולהכין בשרים על הגריל במינימום מאמץ. מדריך זה יציג בפניכם את מטבחי החוץ הנפוצים, כדי שתוכלו להכיר באפשרויות השונות ולבחור את הדגם המתאים לכם ביותר.

 

אפשרות ראשונה – מטבח אי

סביר להניח שראיתם בעבר דגמים של מטבח חוץ בסגנון "אי" כשהתארחתם אצל חברים או מכרים. שכן, מטבח זה נחשב לאהוב במיוחד, משום שניתן להציב אותו בכל מיני מקומות ברחבי החצר. כלומר, הוא לא מחייב התקנה על גבי קיר תומך. נציין שיש מי שבוחרים להציב את צלע הקצרה של המטבח בצמוד לקיר, אך אין זה חובה. שכן, ישנה אפשרות להתקין את המטבח במרחב פתוח לגמרי וליצור את מרחב העבודה הדרוש. מטבחים מסוג זה כוללים בדרך כלל את התכונות הבאות:

  • משטחי עבודה
  • גריל
  • ארונות אחסון
  • כיורים ועוד

אי מטבח

אפשרות שנייה – מטבח צמוד קיר

תכירו את המטבח השני והנפוץ ביותר. זה מותקן בחצרות הבתים תוך היצמדות לקיר קיים. מטבח זה, בדומה למטבח ה"אי" שהוצג לעיל, כולל את אותן תכונות, אך הנראות שלו אחרת. שכן, מטבחי חוץ צמודי קיר מצריכים עבודה מול קיר קיים. רבים בוחרים במטבח זה על פני קודמו, משום שהוא חוסך במקום באופן משמעותי. הצמדתו לקיר מאפשרת לפנות את שטח הרצפה לפעילויות אחרות או הצבה של רהיטים שונים, לדוגמא:

  • כיסאות בר
  • ריהוט גינה
  • ערסלים ועוד

 

כך תבחרו את המטבח המתאים לכם

בחירה של מטבח חוץ זה לא עניין של מה בכך. מדובר בתהליך שמצריך מענה על 2 שאלות חיוניות. שכן, אלה יכוונו אתכם אל עבר הבחירה הנכונה:

  1. האם יש לכם גינה או חצר רחבת ידיים?
  2. האם אתם מעדיפים לעבוד מול נוף פתוח?

שימו לב, מענה בחיוב על 2 השאלות שהוצגו לעיל יובילו לבחירה במטבח "אי". בעוד מענה שלילי על השאלות, יוביל לבחירה במטבח צמוד קיר.

 

רוצים לבחור במטבח מתאים? שימו דגש על האיכות

בשלב זה אתם מכירים בסוג המטבח המתאים לכם ביותר, זו העת להכיר במידע רלוונטי שיאפשר לכם לבחור במטבח שהוא לא רק אסתטי, אלא גם איכותי. שכן, מטבחים מסוג זה חייבים להיבנות תוך שימוש בחומרים עמידים, משום שהם ייחשפו לפגעי מזג אוויר שונים (קרני שמש, גשם ועוד). נדגיש בהזדמנות זו שעליכם לערוך חיפוש אחר ספק מטבחים נחשב, כדי שתבצעו רכישה נכונה שתשמש אתכם לאורך שנים.

 

מילים אחרונות לסיום

נכון לרגע כתיבת מילים אלה, קיימים 2 סוגים של מטבחי חוץ: מטבח אי ומטבח צמוד קיר. בשלב זה אתם מכירים בתכונות שלהם מקרוב, כך שנותר לכם רק לבצע בחירה חכמה במטבח איכותי וליהנות מבישולים באוויר הפתוח.

מטבח צמוד קיר

אולי תאהבו גם את

כמה עולה להחליף שיש למטבח
כמה עולה להחליף שיש למטבח?

משטח השיש במטבח הוא אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר בנוחות של המטבח שלכם ובעיצוב שלו. לעיתים אנשים נמנעים מהחלפת השיש כי הם בטוחים שזה דורש שיפוץ

קראו עוד »
מִטְבָּח
4 טיפים לעיצוב המטבח

עיצוב המטבח הוא אחד החלקים החשובים ביותר בעיצוב הבית. המטבח תופס מקום של כבוד בכל בית, ובדרך כלל הוא אזור גלוי יחסית, כך שחשוב להשקיע

קראו עוד »