חיפוש

תואר שני בייעוץ חינוכי – תואר לסקטור הפרטי והציבורי

במידה ואת מורה במערכת הפורמלית, ומחפשת תואר שיאפשר לך להרחיב את כישורייך ולהתקדם לתפקידים נוספים בתוך המערכת, אבל רוצה לשמור על אופציות פתוחות גם בשוק הפרטי – כדאי לך לשקול תואר שני בייעוץ חינוכי, שיאפשר לך השתלבות תעסוקתית גם במערכת הפורמלית וגם מחוצה לה.

אחת הדרכים הנפוצות לשיפור השכר ולקדם את עצמך היא לימודי תואר שני. למורות ולעוסקות בתחום החינוך, קיים מגוון אפשרויות של תארים שניים המאפשרים להן להתמחות בתחום המעניין אותן. אם את מחפשת תואר שיוכל לקדם אותך כמורה בתוך המערכת, אך גם לאפשר לך להשתלב בסקטור הפרטי, מומלץ לבדוק את האפשרות של תואר שני בייעוץ חינוכי הוא התואר עבורך.

 

מיהי היועצת החינוכית ומה תפקידה?

בבתי ספר או במסגרות לימוד אחרות, תלמידים עלולים להיתקל במגוון קשיים, הנובעים למשל מאתגרים לימודיים, משברים משפחתיים או מצוקה חברתית. היועצת החינוכית היא הדמות האחראית לטיפול ברווחתו של הפרט בבית הספר או במסגרת הלימודית.

היא מסייעת ומטפלת בכלים מעולמות הטיפול, החינוך והייעוץ לתלמידים החווים קשיים רגשיים, התנהגותיים או אף נפשיים במסגרת הלימודית. יועצת חינוכית תמלא פונקציה שכזו גם במסגרות לימוד מחוץ לחינוך הפורמלי, וכן באופן פרטי.

 

כיצד יכולה יועצת חינוכית להשתלב במגזר הציבורי?

התעסוקה האולטימטיבית של היועצת החינוכית היא בבתי ספר או במסגרות חינוך אחרות. חשוב לשים לב שחלקים מההכשרה, הן בפן התיאורטי והן בפן המעשי, ממוקדים בכך, כך שתלמדי קורסים הקשורים לחיי ועבודת היועץ בבית הספר, ובנוסף תידרשי להכשרה מעשית במסגרת לימודים.

בתי ספר, כמו גם גני ילדים, מנהל חינוך ברשויות מקומיות או מחוזות – כולם מקום עבודתן של יועצות רבות, העוסקות בתחומים מגוונים. המשותף לכולם, כמובן, הוא היותם חלק מהמגזר הציבורי. שימי לב כי במסגרת המגזר הציבורי, התואר השני מקנה תוספת לשכר ולעתים אף מקל על עלייה בדרגה.

 

כיצד יכולה יועצת חינוכית להשתלב במגזר הפרטי?

בנוסף לעבודה במגזר הציבורי, היועצות החינוכיות משתלבות במסגרות לימוד פרטיות ובלתי פורמליות, כמו מוסדות להשכלה גבוהה או מסגרות לנוער נושר. בנוסף, יועצת חינוכית יכולה לעבוד כעצמאית, וללוות באופן פרטי תלמידים, ילדים, בני נוער וסטודנטים – לספק להם תמיכה במסגרת סל הכלים שרכשה כיועצת חינוכית. שימי לב כי בין אם תרצי להשתלב במגזר הציבורי או הפרטי, הכשרה כיועצת חינוכית מחייבת שתהיה לך תעודת הוראה.

 

איך אדע אם תואר שני בייעוץ חינוכי מתאים לי?

תואר שני בייעוץ חינוכי מתאים למי שהעיסוק בחינוך וטיפול מרתק אותה, ושחשוב לה לסייע לתלמיד ביותר ממובן אחד. אם כמורה מקצועית עיקר העיסוק הוא פדגוגי, וכמורה מחנכת נוסף עיסוק טיפולי מערכתי, הרי שכיועצת חינוכית ניתן להגיע לטיפול בתלמידים גם בפן הרגשי וההתנהגותי, ולקדם את הרווחה שלהם ואת תחושת המסוגלות שלהם כתלמידים, בתוך ומחוץ לבית הספר.

אם קראת את השורות האחרונות וחשת שזו את – יתכן בהחלט שתואר שני בייעוץ חינוכי הוא המסלול הנכון עבורך.

תואר שני בייעוץ חינוכי - תואר למגזר הפרטי והציבורי

אולי תאהבו גם את

קורס שיווק דיגיטלי

כל מי שמנהלת היום עסק, או חושבת על כך, יודעת היטב לומר שאם לא תהיה לה נוכחות באינטרנט, היא והעסק שלה כאילו אינם קיימים. למעשה ניתן לומר שבכל תחום ועניין המקום הראשון שבו הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יחפשו אותנו, הוא האינטרנט.

קראו עוד »
אבטחת מערכות מידע

בעולם הדיגיטלי רוב המידע של ארגונים וחברות מצוי על רשת האינטרנט. על אף הפיתוחים הרבים אשר נועדו להגן על המידע הזה, עדיין חברות וארגונים – בין אם מדובר בחברות ממשלתיות להם מידע רגיש, כמו גם עסקים פרטיים חשופים כיום לאין ספור איומים, על בסיס יומי.

קראו עוד »