חיפוש

איך להפחית את דמי האחזקה בדיור מוגן?

זוגות ויחידים רבים שהגיעו לגיל הפנסיה שלהם, יכולים ליהנות ממגורים בדיור מוגן. לפתרון דיור מסוג זה יש יתרונות רבים לאנשים מבוגרים שרוצים ליהנות מגיל הזהב שלהם ולהעביר אותו באיכות חיים גבוהה. התשלום לדיור מוגן יכול להתבצע במספר דרכים והוא כולל בדרך כלל מספר מרכיבים. נפרט על דמי אחזקה בדיור מוגן ועל האפשרויות להפחתה שלהם. 

 

ממה מורכב התשלום לדיור מוגן?

דיור מוגן הוא פתרון מגורים שמתאים לאנשים בגיל הזהב. פתרון דיור זה כולל מגוון שירותים שמגיעים בצורה מובנית בכל דיור מוגן שקיים בישראל. המחיר של הדיור המוגן בדרך כלל מורכב מעלות הדירה למגורים ועלות דמי האחזקה של הדיור המוגן. עלות המגורים בדירה תלויה בגודל שלה ובמתקנים שנמצאים בה.

עלותם של דמי האחזקה היא נושא מורכב יותר.  דמי האחזקה נועדו לשלם על השירותים שמציע הדיור המוגן, כמו טיפול רפואי, שירותי ניקיון וארוחות שמוגשות לדיירים. בנוסף לכך הוא מכסה שירותים נוספים כמו בריכה משותפת, טיולים שמאורגנים על ידי הדיור המוגן ועוד.

 

מה קובע את הגובה של דמי האחזקה בדיור מוגן?

דמי האחזקה בדיור מוגן כוללים שלושה מרכיבים שונים: שירותי בסיס, שחובה על כל דיור מוגן לספק בכל מקרה באותה צורה, שירותי בסיס שהתנאים שלהם נקבעים על ידי חוזה בין הדייר לדיור, ושירותים נוספים שהדיור המוגן יכול להציע לדיירים.

כל דיור מוגן חייב לגבות מכל דייר לפחות את הסכום המינימלי שמכסה את שירותי הבסיס משני הסוגים. ישנן חברות שמציעות בדיור המוגן שלהן גם שירותים נוספים כמו בריכה וג'קוזי וטיולים מאורגנים. אם אתם רוצים להתרשם מהתנאים של דיור מוגן מסוים, חפשו בגוגל את הביטוי:  דיור מוגן מחיר בתוספת שם הדיור המוגן שאותו תרצו לבדוק.

 

מה הקשר בין גובה דמי האחזקה לצורת התשלום?

אפשר לשלם על דיור מוגן במספר צורות שונות. אחת מהן היא באמצעות הפקדת פיקדון גבוה בסך של לפחות חצי מיליון שקל. במהלך השנים הראשונות של מגורי הדייר בדיור המוגן, הפיקדון יישחק באחוז דומה כל שנה. במקרה של הפקדת פיקדון גבוה, תשלום דמי האחזקה יהיה נמוך יותר.

 

איך אפשר להפחית את דמי האחזקה?

יש מספר דרכים להפחית את דמי האחזקה שישלם הדייר או הדיירים בדיור מוגן. חשוב להבין שחתימה על הסכם כניסה לדיור מוגן, היא ממש כמו מכירה או קנייה של דירה. לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד שיש לו מומחיות בעניין, ושישמור על האינטרסים שלכם בעת החתימה.

 

עלות והפחתה של דמי אחזקה בדיור מוגן – סיכום

דיור מוגן בישראל הוא פתרון מגורים שמתאים במיוחד לגיל השלישי. כל דיור מוגן מחויב לספק לדיירים שלו שירותים מסוגים שונים כמו ארוחות, טיפול רפואי ושירותי ניקיון. העלות של שירותים אלה נקראת דמי אחזקה. אפשר להפחית את דמי האחזקה בצורות רבות ולשם כך יש להתייעץ עם עו"ד.

דיור מוגן מחיר

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »