חיפוש

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים תהליך גירושין?

אין ספק כי ההגעה למצב של פתיחת הליך גירושין אינה פשוטה. התהליך כרוך בקשיים רגשיים ונפשיים רבים, וזה עוד לפני שהכנסנו את הילדים לתמונה במקרה וישנם. תהליך הגירושין כולל פתיחת תיק בבית דין לענייני משפחה או ברבנות ולקיחת עורכי דין להכנת הסכם הגירושים. חשוב לדעת שלפני שמגיעים להליך הגירושין ישנם עוד דרכים שיכולות להביא לפתרון או לפחות להביא למצב שתהליך יהיה פחות קשה ריגשית.

 

מציאת דרכים אחרות לפתרון המצב בין בני הזוג

במקרים לא מעטים ניתן למנוע או לפתור את הרצון של בני הזוג לפנות להליך גירושין על ידי פנייה לטיפול רגשי, משפחתי או זוגי. פתרונות אלו יכולים לסייע בהשכנת שלום בית ומניעת הגירושין, כך שבני הזוג משקמים את מערכת היחסים בניהם.

יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון כי ההחלטה לפנות להליך גירושין לא באה ביום אחד ולעיתים באמת בני הזוג אכן לא יכולים לחלוק עוד את חייהם יחדיו. אם אתם מעוניינים לדעת איך אפשר להבין מה מתאים ספציפית לבני הזוג, המשיכו לפסקה הבאה.

זוּג

תהליך גישור לפני התחלת הליך גירושין

תהליכים גישור הינם דרך טובה לפתור וליישב סכסוכים. תהליך הגישור מטרתו ליישב סכסוכים לפני הגעתם לבית משפט ולסייע לצדדים להגיע להסכמה ביניהם תוך ביטוי האינטרס המשותף של שני הצדדים והצרכים של כל צד בנפרד. תהליכי גישור יכולים להיעשות בתחומים רבים, לדוגמא סכסוכי שנים, גישור עסקי וכמובן גישור גירושין.

אין מטרתו של גישור גירושין להביא לפיוס בין שני בני הזוג אלא להביא ליישוב הסכסוך ולמנוע הגעה לבית משפט על כל סכסוך קטן שיעלה בעתיד. בתהליך הגישור מעורב/ת המגשר/ת שתפקידו/ה להנחות את בני הזוג ליישוב הסכסוך ביניהם. ההנחיה נעשית תוך כדי שאילת שאלות ונתינת מרחב מוגן בו כל אחד מהצדדים יכול לומר את שעל ליבו גם אם לא העז לומר זאת לפני כן. לכן, ישנה חשיבות ששני הצדדים יהיו מעורבים בתהליך ולא רק צד אחד.

לאחר שהמגשר/ת שמע/ה את הצדדים ואתר/ה את הצרכים שלהם ניתן לראות מה אפשר לעשות בהמשך. לעיתים המגשר/ת ת/ימליץ על פנייה לטיפול זוג, רגשי או משפחתי כי ממה שבני הזוג אמרו ניתן לראות כי אפשר אולי להציל את הקשר ולמנוע את הגירושים. כאשר לא ניתן למנוע את הגירושים. המגשר/ת ת/יפנה להכנת הסכם גירושים שיהיה הוגן כלפי שני הצדדים.

 

מה צריך לדעת לפני הליך גירושין?

לסיכום, לפני תהליך הגירושין כדאי מאוד לפנות להליך גישור שיעזור לשני הצדדים להבין מה הדבר הנכון ביותר לשניהם וימנע צורך מיותר בטיפול או צורך מיותר בהליך גירושין. תהליך הגישור נותן גם לבני הזוג כלים לניהול השיח בצורה מכבדת בעצמם ללא צורך לרוץ לבית משפט על כל מחלוקת.

לְהִתְגַרֵשׁ

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »