חיפוש

איך לפעול נכון אם עוצר אתכם שוטר תנועה?

עצירה על ידי שוטר תנועה כחלק מבדיקות שגרתיות או מכיוון שהשוטר חושד שהתבצעה עבירת תנועה, יכולה להסתיים בשחרור מהיר של הנהג, במתן קנס או נקודות ואפילו בתוצאות חמורות יותר כמו הזמנה לדיון ואפילו מעצר של הנהג. ההבדל בין התוצאות השונות של האירוע תלויות לא מעט בהתנהגות של הנהג בעת העצירה. על כך יפורט בכתבה הבאה. 

 

עצירה שגרתית של שוטר תנועה, סיבות ותוצאות

שוטרי תנועה עוצרים לעיתים מאות רכבים ביום מסיבות שונות. עצירות אלה מסתימות בתוצאות שונות בהתאם לנסיבות המקרה ולהתנהגות הנהג בעת העצירה. שוטר תנועה רשאי להטיל על נהג רכב מספר עונשים והגבלות שונות בהתאם לחומרת העבירה שהנהג ביצע.

השוטר יכול לרשום קנס, להורות על מתן נקודות, לזמן את הנהג למשפט ואפילו לעצור אותו או להחרים את הרכב בו הוא נהג. הפעולות החמורות יותר שמצוינות, נעשות כתגובה למקרים של עבירות חמורות במיוחד כמו במקרה של תאונת דרכים קשה שאחד הנהגים המעורבים בה היה שיכור בעת הנהיגה. היכנסו לקישור הבא למידע נוסף.

 

התנהלות בעת העצירה עצמה

בעת העצירה על ידי שוטר התנועה חשוב להקפיד על מספר כללי התנהגות. חשוב מאוד שלא לקלל, לגדף או לעקוץ את שוטר התנועה שעצר אתכם – פעולות אלה עלולות להזיק לכם ואין בהן שום תועלת. בנוסף לכך, חשוב מאוד שלא להודות בשום עבירת תנועה שאולי ביצעתם לפני העצירה. שוטרים רבים נוהגים לשאול את הנהגים "אתה יודע למה עצרתי אותך?", התשובה הנכונה לשאלה זו היא "אני לא יודע מדוע עצרת אותי". כמו כן, חשוב להגיד לשוטר לרשום את תגובתכם במידה ויש לכם משהו שחשוב שייכלל בדיווח של השוטר.

 

שיטות פעולה שונה לאחר סיום המפגש עם השוטר

לאחר סיום העצירה, עליכם לפעול בהתאם לנסיבות העניין. במידה והשוטר שחרר אתכם לדרככם בלי שהיו לו טענות כלפיכם – אין לכם סיבה לפעול. במקרים אחרים בהם ניתן לכם עונש מסוג מסוים על עבירה שכביכול ביצעתם, כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה. עורך דין זה יעזור לכם להחליט האם לבקש להישפט במקרים הרלוונטיים, ויעזור לכם להתמודד עם המשפט שאליו תזומנו בהמשך, אם תזומנו.

 

פעולות במקרה של הגשת כתב אישום תעבורתי

במקרה של הגשת כתב אישום בגין עבירה תחבורתית, עליכם לפנות אל עורך דין במהירות האפשרית. התוצאות של המשפט ייקבעו במידה רבה על ידי המייצג שלכם, כלומר עורך הדין שאותו תבחרו.

 

התנהלות במקרה של עצירה על ידי שוטר תנועה – סיכום

עצירה של נהג על ידי שוטר תנועה היא פעולה שגרתית ששוטרי תנועה עושים מאות פעמים ביום. התוצאות של העצירה המדוברת משתנות בהתאם לנסיבות ולהתנהגות של הנהג. חשוב מאוד לא להודות בשום עבירה ולא להתגרות בשוטר התנועה שעצר אתכם. במקרים מסוימים כדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני תעבורה.

שוטר תנועה

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »