חיפוש

אירופה למטייל העצמאי

 

מי לא חולם על חופשה באירופה? זה קרוב, נגיש, מעניין וגם המחירים, גבוהים ככל שיהיו – הרבה יותר זולים לעומת הארץ. למרבה השמחה, למרות שאירופה מושכת אליה המון זוגות ומשפחות, היא מתאימה גם למטיילים עצמאיים שרוצים לבקר בה בגפם. איך לטייל באירופה לבד ולמה חייבים לשים לב? המדריך המלא לפניכם.

 

למה דווקא אירופה?

יש לא מעט יעדים ברחבי העולם שאפשר לטייל בהם עצמאית בקלות ובנוחות… אז למה דווקא אירופה? פשוט כי היא משלבת בצורה מופלאה את כל הטוב שיש לעולם להציע ולא משנה מהו סגנון החופשה המועדף עליכם – זה אפשרי.

הכיצד? באירופה יש שלל יעדים נהדרים לבחור מהם, למשל:

  • טיול אורבני: פריז, ברלין, ברצלונה ולונדון. ערים גדולות שיש בהן הכל מהכל.
  • אירופה הקלאסית: פראג, וינה, ונציה וקראקוב. ערים עשירות בתרבות והיסטוריה מרתקת.
  • נופים עוצרי נשימה: מקומות בהם הטבע הוא העיקר, כמו אירלנד, נורבגיה וסלובניה.
  • מסע קולינרי: מדינות עם מטבחים מהטובים בעולם כמו איטליה, צרפת והונגריה.
  • אירופה שהיא לא ממש אירופה: פורטוגל למשל – אווירה ים תיכונית ואוכל משובח.
  • אירופה האייקונית: טחנות הרוח של הולנד, תעלות ונציה ועוד ועוד….

בשורה התחתונה – אם אתם רוצים לשלב בין היסטוריה ותרבות, קולינריה איכותית והמון אטרקציות מעולות – אירופה היא ללא ספק היבשת אליה אתם צריכים לכוון את הטיול שלכם.

מלונות טובים בפריז

איך מגיעים לאירופה?

יש 2 דרכים עיקריות להגיע לאירופה מישראל ואם יש לכם אפשרות, אפשר לשלב ביניהן:

טיסה לאירופה: מדי יום יוצאות טיסות רבות לאירופה ואם אתם מחפשים דרך מהירה להגיע – זו הדרך וככל שתקדימו להזמין את כרטיסים (רצוי 3-6 חודשים מראש) תיהנו ממחירים אטרקטיביים. בנוסף, ניתן לבחור בטיסת לואו-קוסט/עצירת ביניים, תמורת מחיר נמוך במיוחד, לפעמים עשרות יורו בסך הכל.

שייט לאירופה: דרך מעניינת להגיע לאירופה, אך לרוב מדובר באופציה קיצית בלבד. עם זאת, מדובר בדרך סופר מהנה עם עצירה במדינות ביניים, מסעדות מעולות, מופעים והפעלות.

 

מעבר בין מדינות באירופה

אחרי שהגעתם ליעד המבוקש תוכלו לטייל בו או להמשיך ליעדים נוספים ביבשת. תשמחו לשמוע כי אם זה המסלול שאתם מתכננים, יש לא מעט דרכים לעשות זאת – טיסות פנים במחירים מצחיקים, מערכת רכבות מעולה (Eurail), מעבורות וגם קווי אוטובוס חוצי מדינות, לרבות קווי לילה מצוינים.

בנוסף, עומדת לרשותכם האופציה לשכור רכב ולהגיע לאן שרק תרצו – אפשרות נחמדה, במיוחד אם אתם רוצים לשמור על גמישות ואולי לקחת טרמפיסטים ולכסות את העלויות.

מרחקי נסיעה: יכולים להיות קצרים או ארוכים למדי, אך הנופים שבדרך שווים את זה. למשל, המרחק בין אמסטרדם לבריסל הינו כ-200 ק"מ בלבד שהם שווי ערך לשעתיים בדרכים. כדי להגיע מברלין לוורשה לעומת זאת תגמעו מרחק של כ-600 ק"מ – כ-5 שעות נסיעה ואילו נסיעה ארוכה מאתונה לוינה תיקח בממוצע 16 שעות, שהן כ-1,700 ק"מ בדרכים.

 

למי מתאים טיול עצמאי באירופה?

אם הכוונה היא פשוט ל"טיול שאיננו מאורגן" הרי שגם משפחות, צעירים וזוגות יכולים לטייל באירופה בקלות ובנוחות, בלי להסתבך (עם תכנון מקדים כמובן), אבל אם אנחנו מכוונים למטיילים שמסתובבים בגפם, טיול באירופה יתאים לאנשים הבאים:

טיול אחרי צבא: אירופה היא לא דרום אמריקה וזה מה שיפה בה – טיול ברמה גבוהה, מבלי לוותר על אוכל טעים, מחירים נגישים ואטרקציות. מתאים לצעירים שרוצים ליהנות מחיי לילה איכותיים, קולינריה משובחת ולא מעט היסטוריה, לרבות זו שעיצבה את זהותו של העם היהודי.

גיל הזהב: גם האוכלוסייה המבוגרת תמצא את אירופה מעניינת ומרעננת, למרות התדמית הכבדה והאפורה שדבקה בה. מדובר בהזדמנות לטייל בקצב שלכם, ליהנות ממוזיאונים, סיורי אוכל ויין, לינה בטירות עתיקות ומסלולי טיול שתוכלו ללכת בהם לאיבוד רק כדי למצוא את עצמכם.

תרמילאים וחובבי טבע: אירופה היא ממש לא רק ערים גדולות – יש בה שמורות טבע, כפרים שהזמן עמד בהם מלכת, עיירות חוף ומרחבים ירוקים בלתי נגמרים. אז אם אתם בקטע של יותר טרקים ופחות ציביליזציה – בהחלט תוכלו למצוא את מבוקשכם וזה יותר קל משנדמה לכם.

המשתוקקים לספורט חורף איכותי: חובבי סקי, סנובורד או דברים יותר פיקנטיים כמו טיפוס קרחונים? אירופה לוקחת ובגדול כל יעד אחר שתעלו בדעתכם, עם שפע רב של מדרונות מושלגים המתאימים למתחילים, מקצוענים וכל מה שביניהם. העיקר, תעשו ביטוח מתאים.

חובבי קולינריה: אירופה היא יעד מופלא גם למסע קולינרי משובח בו תיהנו ממטבחים מהטובים בעולם, מסעדות שף, שווקים מסורתיים ומנות דגל בינלאומיות, קינוחים סופר מושחתים ולא מעט אפשרויות לטבעוניים, שומרי כשרות ושאר העדפות.

מלונות טובים בפריז

מלונות באירופה

היות ומדובר ביבשת גדולה, עם מדינות השונות בתכלית זו מזו ומגוון רב של מטיילים אשר פוקדים אותן בהמוניהם מדי שנה, גם המלונות באירופה הינם רבים ושונים זה מזה ולא משנה מהו הסגנון עליו אתם מפנטזים וכמה כסף תרצו להקדיש לנושא הלינה – תמצאו את מבוקשכם.

מה בנמצא? אכסניות מטיילים זולות, מלונות 3 כוכבים, טירות ומבנים היסטוריים שעברו הסבה למלונות מלאי אופי, בקתות ודירות אירוח, כפרי נופש ומלונות יוקרה ברמה של 5+ כוכבים. טיפ מאיתנו: לא משנה אם אתם מחפשים מלונות טובים בפריז או מלונות מומלצים במינכן, ככל שתקדימו לשריין את מקומכם ולא תחכו לדקה ה-90, יהיו לכם יותר אופציות לבחור מהן והמחירים יהיו זולים משמעותית.

בנוסף, אמנם מלונות בלוקיישן מרכזי כמו למשל מלונות בליסבון במרכז העיר יקרים יותר לעומת מלונות בפאתי פריז, לינה במיקום מרכזי בסופו של דבר תחסוך לכם זמן רב של נסיעות בתחבורה ציבורית ולא מעט כסף – שני דברים שכדאי לקחת בחשבון, במיוחד אם עומד לרשותכם זמן לא רב לטייל.

 

מהו הזמן הטוב ביותר לטיול באירופה?

אירופה קטנה אך היא מפתיעה מבחינת מזג אוויר, כיוון שיש בה כמה אזורי אקלים שונים מאוד זה מזה וכדאי להיערך לכך מראש, הן מבחינת תזמון החופשה והן מבחינת הציוד שתקחו איתכם, אבל אם אתם רוצים ללכת על בטוח, כדאי שתתזמנו את הטיול שלכם לחודשים חמימים, אך לא מדי, כמו מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר (אלא אם אתם בקטע של חופשה חורפית, כמובן).

וקצת יותר בהרחבה – ישנם אזורים שונים באירופה ולכל אחד אקלים שאופייני לו. למשל, בצפון-מזרח אירופה מזג האוויר נחשב קר למדי – זהו האזור בו החורף קפוא ויש גשמים גם בחודשי הקיץ שאינם חמים במיוחד. לעומת זאת בדרום אירופה ומדינות השוכנות לחופי הים התיכון, מזג האוויר חם למדי ודומה למזג האוויר בישראל.

בין לבין נמצאות המדינות שבמרכז אירופה, בהן עונות השנה מתחלקות בצורה מסורתית יותר – החורף קר, הקיץ חם ועונות המעבר מהוות הזדמנות טובה לטיול ואטרקציות באוויר הפתוח… ועדיין, אל תשכחו להתעדכן בתחזית.

 

מה אורזים לטיול באירופה?

תלוי בסוג הטיול, שהרי טיול תרמילאים שונה בתכלית ממסע קולינרי ומה שתארזו לחופשת בטן-גב קיצית לא יתאים למי שמתכנן חופשת סקי חורפית.  עם זאת, במידה ואתם מתכננים חופשה שגרתית יחסית, היינו ממליצים לכם בראש ובראשונה לארוז "קל" – כלומר לא לקחת יותר מדי ציוד (כי אין מי שיעזור לכם לסחוב…) ואם תיתקלו במחסור, תמיד תוכלו לקנות בזמן אמת ובהתאם לצורך.

בנוסף, כדאי להיות מוכנים לכל תרחיש, כי כמו שאמרנו, ניתן לעבור בקלות ובזול בין מדינות ולכן גם אם תיכננתם חופשה מסוימת, יכול להיות שתמצאו את עצמכם נהנים מטיול שונה לגמרי. אז קחו ביגוד בסיס קצר וארוך, מעיל נגד גשם, חליפה תרמית, בגד ים, נעלי הליכה, כפכפים, טלפון (ומטען..), דרכון (אין צורך בויזה, אלא אם מדובר בשהות של למעלה מ-3-6 חודשים, בהתאם ליעד) ואשראי ואתם מסודרים לכל תרחיש.

לסיכום, אם חשבתם שחופשה עצמאית באירופה היא משהו מסובך, זה לא המצב, פשוט צריך להיערך בהתאם ולקחת בחשבון שיהיו הפתעות לא צפויות, שגם אותן תצלחו. העיקר, הגיעו עם ראש פתוח ותעשו ביטוח.

מלונות טובים בפריז

אולי תאהבו גם את

5 דרכים לקשט לוקר

לאחרונה אנו עדים לתופעה נרחבת שגורמת למשתמשי לוקרים רבים, לקשט את תא הלוקר שלהם בדרך יצירתית. יצאנו לבדוק מהי הסיבה שהובילה לתופעה זו והבנו שכך

קראו עוד »
נר
כמה זמן דולק נר?

נרות הם חלק בלתי נפרד מחגיגות ואירועים. בין אם מדליקים אותם על עוגת יום הולדת, בטקס דתי, או פשוט כקישוט בבית – נרות מספקים אור

קראו עוד »
4 רעיונות לעילוי נשמת
4 רעיונות לעילוי נשמת

על פי המסורת היהודית, החיים כפי שאנחנו מכירים אותם אינם מסתיימים ברגע הפטירה, כאשר הנשמה של הנפטר ממשיכה להתקיים בעולם הבא. בכדי להשפיע ולהיטיב עם

קראו עוד »
חנויות ספרים
האם חנויות ספרים ישארו בעתיד?

המדיות הדיגיטליות שואבות אותנו וגורמות לנו להתמכר אליהן. שכן, רבים צורכים היום חדשות, תרבות ורכילות דרך האינטרנט. עובדה זו הובילה אותנו לתהות לגבי קיומן של

קראו עוד »
כמה בממוצע עולה לאבזר מעבדה
כמה בממוצע עולה לאבזר מעבדה?

למעבדות תפקיד מכריע במחקר, בדיקות וניתוחים מדעיים בתעשיות שונות. על מנת להבטיח תוצאות מדויקות ואמינות, אנשי מקצוע מסתמכים על מגוון רחב של אביזרים וציוד מעבדה. 

קראו עוד »