חיפוש

3 דברים שחשוב לזכור לפני פנייה לקבלת חוות דעת רפואית על רשלנות רפואית

אחד האלמנטים הבסיסיים שעלינו להוכיח בתביעת רשלנות רפואית הוא קיומו של יסוד הרשלנות, אותו ניתן להוכיח בעזרת חוות דעת רפואית מתאימה. על אף שמדובר בחוות דעת רפואית די נפוצה בתחום, ישנם כמה דברים שבהחלט חשוב לזכור לפני פנייה לקבלת חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית

 

המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית

במקרים בהם נגרם למטופל נזק שמקורו ברשלנות רפואית, הרי שעומדת לו הזכות לתבוע פיצויים במסגרת תביעת רשלנות רפואית. בין האלמנטים המהותיים לביסוס עילת התביעה, נמצאת הוכחת קיומה של הרשלנות הרפואית, אותה מקובל לבחון על פי מבחן הרופא הסביר.

בין מקרי הרשלנות הרפואית הנפוצים, ניתן למנות את מקרי הרשלנות הרפואית בהיריון ובלידה, רשלנות רפואית בניתוח וכן מקרים של רשלנות רפואית בשלבים המוקדמים לטיפול (גילוי מדעת ואבחון מקדים לדוגמה) ובשלבים שלאחר הטיפול (מעקב רפואי לקוי ואי הפניה לבדיקות אצל רופא מומחה לדוגמה).

 

חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית

על מנת להוכיח את יסוד הרשלנות הרפואית, עלינו לפנות לגורם מקצועי מומחה בתחומו, בכדי לקבל חוות דעת רשלנות רפואית המהווה הוכחה משפטית, המקבילה למתן עדות בשבועה של הרופא שכתב את חוות הדעת הרפואית.

באמצעות חוות הדעת הרפואית בגין רשלנות רפואית, נוכל לבסס את עילת תביעת הרשלנות הרפואית וכן, להעריך בצורה מקצועית את סך הפיצויים המגיעים לתובע. לצד היותה גורם מסייע להצלחת התביעה, כדאי לזכור כי בהיעדר חוות דעת רפואית מתאימה, עשויה התביעה להידחות על הסף.

 

הדברים שחשוב לזכור לפני פנייה לקבלת חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית

אמנם מדובר בחוות דעת רפואית די נפוצה בתחום ויחד עם זאת, ישנם מספר דברים שבהחלט חשוב לזכור לפני שפונים לקבל חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית:

 

    1. האתגר בקבלת חוות דעת רשלנות רפואית

רופאים מומחים רבים מסרבים לכתוב חוות דעת רפואית בגין רשלנות רפואית, היות ומדובר בפגיעה בקולגות שלהם.

 

     2. איסוף מסמכים רפואיים

חשוב להגיע אל הרופא המומחה עם כלל המסמכים והתיעוד הרפואי הרלוונטי, משלב הטיפול הראשון ועד המקרה בו התרחש הנזק.

 

     3. מי רשאי לכתוב חוות דעת רפואית?

כל רופא בעל תואר מומחה, הנמצא ברשימת הרופאים, רשאי לכתוב חוות דעת רפואית ויחד עם זאת, בכדי למקסם את השפעת חוות הדעת הרפואית, מומלץ לפנות לגורם מוכר ובעל שם.

 

למי פונים בכדי לקבל חוות דעת מקצועית בגין רשלנות רפואית?

בכדי להקל על תהליך קבלת חוות הדעת הרפואית הנדרשת, מומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום, המרכזת תחתיה את מיטב הרופאים המקצועיים בתחום ובעלי ניסיון רב בכתיבת חוות דעת רפואית בתחומי הרשלנות הרפואית.

 

לסיכום

בכדי להוכיח את יסוד הרשלנות הרפואית בתביעה, יש לפנות לקבלת חוות דעת רפואית מתאימה, כאשר לפני הפנייה חשוב לזכור כי לא כל הרופאים יהיו מוכנים לכתוב חוות דעת כזאת וכי יש לבחור רופא מומחה מוכר ובעל שם ולגשת אליו עם כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

חוות דעת רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

5 דרכים לקשט לוקר

לאחרונה אנו עדים לתופעה נרחבת שגורמת למשתמשי לוקרים רבים, לקשט את תא הלוקר שלהם בדרך יצירתית. יצאנו לבדוק מהי הסיבה שהובילה לתופעה זו והבנו שכך

קראו עוד »
נר
כמה זמן דולק נר?

נרות הם חלק בלתי נפרד מחגיגות ואירועים. בין אם מדליקים אותם על עוגת יום הולדת, בטקס דתי, או פשוט כקישוט בבית – נרות מספקים אור

קראו עוד »
4 רעיונות לעילוי נשמת
4 רעיונות לעילוי נשמת

על פי המסורת היהודית, החיים כפי שאנחנו מכירים אותם אינם מסתיימים ברגע הפטירה, כאשר הנשמה של הנפטר ממשיכה להתקיים בעולם הבא. בכדי להשפיע ולהיטיב עם

קראו עוד »
חנויות ספרים
האם חנויות ספרים ישארו בעתיד?

המדיות הדיגיטליות שואבות אותנו וגורמות לנו להתמכר אליהן. שכן, רבים צורכים היום חדשות, תרבות ורכילות דרך האינטרנט. עובדה זו הובילה אותנו לתהות לגבי קיומן של

קראו עוד »
כמה בממוצע עולה לאבזר מעבדה
כמה בממוצע עולה לאבזר מעבדה?

למעבדות תפקיד מכריע במחקר, בדיקות וניתוחים מדעיים בתעשיות שונות. על מנת להבטיח תוצאות מדויקות ואמינות, אנשי מקצוע מסתמכים על מגוון רחב של אביזרים וציוד מעבדה. 

קראו עוד »