חיפוש

למה קוסמים לא מגלים את סודות המופע?

קסם הוא מעין מאחז עיינים וטריק שהמוח אינו מודע אליו. אם נדע את סופו של הקסם, כנראה שסף המתח שלנו ירד ולא נהנה כל כך מהצפייה בו. גורם ההפתעה הוא הגורם המכריע של הצלחת הקסם.

 

בטעם של פעם

כולנו זוכרים את המשפט המוכר ״אם אגלה לך אצטרך להרוג אותך״, כשהסתכלנו על הקוסם כמי שקיבל כוח על ושמור עמו סוד גדול. לאורך כל המופע ניסינו להבין, לפענח ולגלות את קסמיו,  ולהיות אלו מבין כל החברים שגם להם יש את הכוח. עם כל ההפתעות והאטרקציות הגרנדיוזיות של מופעי יום ההולדת היום, שכחנו כבר מהאטרקציות הפשוטות ״של פעם״ ולא שמנו דגש על המטרה האמיתית של יום ההולדת – יום אחד ומיוחד בשנה שבו ילדנו הוא הכוכב, ממש כמו במופע של קוסם כדוגמת  לול הקוסם הדגול למשל.

 

סודות המקצוע

בדיוק כמו לכל בעל מקצוע אחר, גם לקוסם יש את הידע, המקצועיות והניסיון שלו, וזה מה שמשאיר אותו מיוחד ושונה משאר הקוסמים. כדי שהמופע יהיה סוחף ומעניין, על הקסמים להיות מיוחדים ומקוריים משל שאר הקוסמים, וכך הקוסם יבדיל את עצמו וייצור לעצמו שם שילך לפניו. אם סודות הקסמים יתגלו במהלך המופע, לא תהיה שום סיבה להזמין את הקוסם שוב והוא יצטרך לעבוד נורא קשה על מנת להכין מופע חדש, וזה כמובן לא יכול לקרות במהלך כל מופע מחדש וכאשר יש כמה מופעים ביום.

 

קהל המופע

גילוי הקסמים והרמה שלהם מאוד תלויים במי שצופה במופע- ככל שהקהל יהיה בוגר כך תעלה הרמה של הקסם והוא יהיה יותר ויותר מסובך, מהיר ומבלבל. ישנם קוסמים שכאשר הקסמים נעשים לגילאים קטנים יותר, הקוסם יסביר לילדים על מהלך הקסם ואולי אף ייתן להם להתנסות בו, או יקיים הפעלה מעניינת בנושא שלו שתשאיר את הילדים נרגשים. הם יוכלו לחזור לביתם ולנסות לעשות את הקסם על חבריהם ומשפחתם.

 

מה הסוד של הקסם

הקסם במופע קוסמות הוא שאנו שותפים לקסמים והם נעשים ממש מול עינינו שלא כמו לראות את הקסם בטלוויזיה או באינטרנט. כאשר אנו קרובים כל כך למתרחש, אנו מנסים לשים לב לכל תנועת ידיים או הבעת פנים של הקוסם, אך מאחר ואיננו קוסמים אף פעם לא נבין איך הקוסם עשה את הקסם. ובסופו של דבר, זוהי כל ההנאה בקסמים – חוסר הידיעה והבלבול בסוף. מה ייצא מתוך המטפחת או מה יקפוץ מתוך הכובע? כל החוויה במופע היא לנסות להבין ולהיות מופתעים בכל פעם מחדש.

הרצון שלנו לפענח את הקסמים זו הסיבה שגורמת לנו לרצות לצפות בהם שוב ושוב וזה מה שמשאיר את הקסם כל כך מסקרן ומפתיע. בדיוק כמו שלא נרצה לדעת איך הסרט נגמר, כך גם נחכה במהלך הקסם מלאי מתח לסופו.

סודות הקוסמים של המופע

אולי תאהבו גם את

5 דרכים לקשט לוקר

לאחרונה אנו עדים לתופעה נרחבת שגורמת למשתמשי לוקרים רבים, לקשט את תא הלוקר שלהם בדרך יצירתית. יצאנו לבדוק מהי הסיבה שהובילה לתופעה זו והבנו שכך

קראו עוד »
נר
כמה זמן דולק נר?

נרות הם חלק בלתי נפרד מחגיגות ואירועים. בין אם מדליקים אותם על עוגת יום הולדת, בטקס דתי, או פשוט כקישוט בבית – נרות מספקים אור

קראו עוד »
4 רעיונות לעילוי נשמת
4 רעיונות לעילוי נשמת

על פי המסורת היהודית, החיים כפי שאנחנו מכירים אותם אינם מסתיימים ברגע הפטירה, כאשר הנשמה של הנפטר ממשיכה להתקיים בעולם הבא. בכדי להשפיע ולהיטיב עם

קראו עוד »
חנויות ספרים
האם חנויות ספרים ישארו בעתיד?

המדיות הדיגיטליות שואבות אותנו וגורמות לנו להתמכר אליהן. שכן, רבים צורכים היום חדשות, תרבות ורכילות דרך האינטרנט. עובדה זו הובילה אותנו לתהות לגבי קיומן של

קראו עוד »
כמה בממוצע עולה לאבזר מעבדה
כמה בממוצע עולה לאבזר מעבדה?

למעבדות תפקיד מכריע במחקר, בדיקות וניתוחים מדעיים בתעשיות שונות. על מנת להבטיח תוצאות מדויקות ואמינות, אנשי מקצוע מסתמכים על מגוון רחב של אביזרים וציוד מעבדה. 

קראו עוד »