חיפוש

ניהול ושליטה בחברה מרחוק

יחסים בשלט רחוק יכולים להתקיים גם בין מנהל לחברה שלו, איך עושים זאת ולאילו קשיים לצפות?

 

להיות בעל עסק ולנהל חברה משמעותם להיות בראש של גוף מתפקד אשר יש להזרים אליו כל הזמן מידע, משימות וגם במקביל להיות בבקרה על התקדמות החברה והתהליכים המתרחשים בה. ישנן חברות כמו adecco.co.il אשר מטרתן לסייע לבעלי חברות ומנהלים של עסקים המנוהלים בחו"ל כך שהעסק ימשיך לתפקד והמנהל ימשיך להיות המנהל בפועל של החברה.

 

העברת חברה למדינה זרה

ההחלטה להעביר חברה למדינה זרה לרוב תלויה בשוק אליו פונה החברה ובהכנסות. במידה ובעלי החברה, בשיתוף בכירי החברה, סבורים כי העסק יכול להצליח הרבה יותר בחו"ל או לחילופין יכול להצליח גם בחו"ל הגיוני שהחברה תעבור למדינה אחרת אך עדיין תישאר בשליטת מנהל החברה בארץ. אופציה נוספת היא שהסניף או המטה המרכזי נשאר בארץ אך חלק מועתק לחו"ל, גם במקרה זה מנהל החברה הוא אותו המנהל הן של הסניף החדש בחו"ל והן של הסניף בארץ.

 

רחוק מהעין רחוק מהלב

אחד הביטויים היפים המדברים על אהבה בשלט רחוק ואכן רלוונטיים גם לניהול מרחוק של חברה. בעצם סביר והגיוני שניהול חברה מרחוק יוליד קשיים מבחינת קשר לעובדים – הבנה אמתית של השטח ושל צורכי העובדים בשטח וכן תחושה של מרחק וחוסר קשר בין הדרג המנהל של החברה לעובדים בחו"ל.

 

שינויים אתניים ולאומיים

עיקרון חשוב ליישום כאשר מדובר בניהול ושליטה בעובדי החברה מרחוק הוא השתלבות החברה במקום חדש אשר בעל מאפיינים שונים הגוזרים על העובדים ועל אופי החברה בחו"ל. אמנם לרוב מדובר בדיוק באותו חברה ובגדול באותה עשייה ותוצרים אך האופי והתנהלות החברה חייב להיות מותאם לאופי המדינה בה החברה ממוקמת והן לאופי השוק אליו נכנסת. למרות שמדובר בניהול מרחוק חשוב למנהל לקבוע את הטון של החברה כראות עיניו אך הוא חייב להיכנס לראש של תושב במדינה הרלוונטית על מנת לצמצם פערים בין החברה למקום אליו הגיעה, למרות שהניהול מתבצע מרחוק.

 

מיקור חוץ

ההחלטה להעביר חברה לחו"ל ולהמשיך לנהל אותה יכולה להוליד הרבה קשיים אשר חלק ציינו. ניתן לצמצם פערים אלו בעזרת מיקור חוץ ואפילו מיקור חוץ עם חברות מחו"ל. ישנם גופים מקצועיים אשר יכולים לסייע במקומות בהם אין זה משנה מי מבצע את העבודה ובהתאם יוכלו להקל על ניהול החברה מרחוק. לדוגמא שכירת שירותי חברה מהמדינה בה העסק ממוקם אשר יבצעו את ההעסקה והתאמת התנאים הסוציאליים השונים בין ישראל למדינה השנייה.

 

ניהול ושליטה בחברה מרחוק הוא אפשרי אך גם מוליד קשיים. לרוב יהיה על המנהל להתגבר על כך שהוא לא נמצא פיזית בחברה או במדינה ועל כן יכול להיות מעט מנותק. על מנת להקל על עבודת המנהל ניתן להיעזר בחברה חיצונית – מקומית או ישראלית, אשר מקצועיות בסיוע בנושאים אלו.

 

שליטה מרחוק

אולי תאהבו גם את