חיפוש

אילו סוגי תביעות רכוש​ קיימים?

בטח שמעתם לא מעט על תביעות שונות בנודע לכל מיני נושאים, בין היתר פגיעה ברכוש שלכם. תביעות בנושא פגיעת רכוש לרוב זה אינו דבר מאוד ברור וידוע לציבור, אך זה חשוב מאוד להכיר את ההליכים הללו ולהבין מה בדיוק עליכם לעשות בכל מצב שכזה. ננסה לסדר קצת את הדברים באופן אשר ינגיש עבורכם את עיקרי הדברים שחשוב מאוד לדעת בנודע לתביעות בגין נזקי רכוש, בתקווה שאם חס וחלילה תהיו במצב כזה, תדעו מה אתם יכולים לעשות.

 

מהי תביעת נזקי רכוש

תביעת נזקי רוכש קודם כל זקוקה לסיוע של עורך דין ביטוח ונזקין דף הבית, מדובר במקרים שבהם נגרם נזק לרכוש בעבות רשלנות כלשהי או אשמה מסוימת על צד שלישי. נזקי הרכוש יכולים לכלול נזקים לכלי רכב, לדירה, בית עסק, מכשירים תעשייתיים וכל דבר שנחשב ומוגדר כרכוש בעל ערך, התביעה מתקיימת בעקבות אותה פגיעה ומאפשרת למצב של קבלת פיצויים מתאימים כתלות במה שיקבע דרך תהליך התביעה.

 

סוגי תביעות נזקי רכוש

בדרך כלל נוהגים לחלק את סוגי תביעות הרכוש לשלוש קטגוריות עיקריות, כל קטגוריה נבדלת על ידי סוג הנזקים שנגרמו. הקטגוריה הראשונה כוללת נזקי הצפה ומים, הקטגוריה השנייה כוללת נזקי שרפות ודלקות מכוונות, והקטגוריה השלישית מתייחסת לנזקים שנגרמו לכלי רכב. כל אלו הן תביעות כנגד צד שלישי או חברת ביטוח, בגין קבלת פיצויים עבור היקף וסוג הנזקים שנגרמו לרכוש המדובר.

 

את מי תובעים

בעצם את התביעה בגין נזקי רכוש עושים מול צד שלישי, ברוב המקרים זה יהיה צד מבוטח על ידי חברת ביטוח. עורך הדין שלכם, יפנה את הדרישה שלו אל חברת הביטוח של הגורם החשוד ברשלנות או באשמה. במקרים בהם אין הסכמה לגבי גובה הפיצויים, תצטרכו לשקול את האופציה להפנות את התביעה בבית המשפט. גם מול בית המשפט, עורך הדין ייצג אתכם וידאג לתאר את עובדות המקרה המציגות את העילה והנזק שנגרם לרכושכם.

 

סירוב של חברת הביטוח לשלם פיצויים

במצב בו חברת הביטוח מסרבת לשלם פיצוי או שהצד שגרם לנזק לא מגיב למכתב הדרישה, ניתן להגיש תביעה אזרחית נזיקית בגין הנזקים שנגרמו לרכוש שלכם. בכדי לבסס את התביעה תצטרכו לפרט את כל עובדות המקרה, מי היה מעורב באירוע, באיזה אופן התרשלו או נמנעו ממשהו אשר גרם לאותם נזקים. בנוסף, תצטרכו להגיש גם חוות דעת של מומחים בכדי לחזק את הטענה שלכם ולהביאה בפני בית המשפט עם ראיות מבוססות.

 

נזקי רכוש כתוצאה ממפגע

הרבה פעמים הרכוש ניזוק כתוצאה ממפגע סביבתי, שנמצא באחריות של הרשות המקומית, חברה ממשלתית או תאגיד. במקרים אלו מולם תצטרכו לפעול במקרה של נזקי רכוש, כמו אם קרס עץ על רכב חונה לדוגמא. התביעה יכולה להתבסס על כך שמדובר ברשלנות מצד העירייה שהייתה צריכה לטפל בעץ ולדאוג שדבר כזה לא יקרה.

 

פיצויים

בסופו של דבר כל סוגי תביעות הרכוש, מטרתן להגיע להסדר פיצויים על הנזק שנגרם. תצטרכו להוכיח את האחריות של הגורם המזיק בתביעה, ולהוכיח את גובה הנזק ושיעורו. שימו לב שתצטרכו גם לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים בכדי לבסס את התביעה שלכם בצורה היסודית והטובה ביותר.

תביעות רכוש

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »