חיפוש

האם לעורך דין אזרחי יש תחומים ספציפיים?

מתישהו במהלך חייכם ככל הנראה שתזדקקו לעורך דין אזרחי. עו"ד כזה עוסק כמעט בכל תחומי חיינו – החל מנדל"ן ושוק ההון ועד גירושין וסכסוכי משפחה. אולם כיצד נדע לבחור את עורך הדין שמתאים למקרה שלנו? כאן בדיוק נכנסת ההתמחות לתמונה.

 

בעשורים האחרונים, תחום המשפט האזרחי תפס תאוצה קיצונית. יחד עם הגידול בכמויות עורכי הדין הצולחים את מבחן ההסכמה, גדלו והתרבו גם כמויות התיקים האזרחיים הנידונים בערכאות השונות של בית המשפט, בייחוד על חשבון כמות התיקים הפליליים.

המשפט האזרחי הינו תחום רחב ונפרד בפני עצמו. תחתיו יושבים נושאים שונים לחלוטין בתכליתם, כמו למשל: דיני עבודה, דיני חוזים, נזיקין, משפחה ומקרקעין. הבעיה מתחילה, כאשר אזרח או אזרחית מעוניינים לפנות לעורך דין, ואינם יודעים לאיזה עו"ד מתאים התיק שלהם. כדי לסייע ללקוחות ולשמור על גמישות, במשרדי עורכי דין אזרחיים קיימות לרוב מחלקות שונות, העוסקות בתיקים שונים מכלל תחומי המשפט האזרחי, ובכך יכולים להפנות כול לקוח מזדמן, אל איש המקצוע המתאים לו. כך למשל במשרד עו"ד ליאת פייגל ושות' – https://liatfaigel-law.co.il/.

 

דיני עבודה, ביטוח ובריאות

תחומי משפט אלו עוסקים בעיקר בבריאות הפרט ובניסיון לשמר את זכויותיו בעולם העבודה. דיני עבודה עוסקים בתנאי העסקה הוגנים, שווים ומכובדים, בעוד דיני ביטוח ובריאות, עוסקים לרוב במצבים בהם הלקוח כבר נפצע או נחלה. עורכי דין העוסקים בתחומים אלו, לרוב יודעים כיצד להתנהל מול מערכות בירוקרטיות גדולות כגון ביטוח לאומי, ועוסקים בעיקר בניסיון להשיג עבור הלקוח שלהם את כול הזכויות המגיעות לו, בין עם מדובר על זכויות מהמעסיק, ובין עם מדובר על זכויות לאחר פציעה או פגיעה כלשהי.

 

דיני משפחה ועניינים אזרחיים

תחום בולט נוסף במשפט האזרחי הוא כמובן דיני משפחה. כיום, לצערנו, שיעור הגירושין בארץ ובעולם עומד על סף גבוה של כמעט 40%. נתון זה עומד במרכז תחום דיני המשפחה, בהם עורכי הדין מסייעים לצדדים שונים – שחולקים יחד משפחה, רכוש וילדים – להגיע להסכמים בנוגע למשמרות על הילדים, חלוקת רכוש, ותשלום דמי מזונות, בהתאם למצב הכלכלי.

במקביל לתחום זה, קיימים סכסוכים משפטיים אזרחיים אחרים, בין שכנים – למשל. כאשר סכסוכים אלו מתגלגלים לבתי המשפט, עורכי דין בעלי התמחות בנושאי משפחה ועניינים אזרחיים עוסקים בנושא ואף יכולים ללוות את הצדדים לבית המשפט.

 

משפט עסקי, פיננסי ומקרקעין

התחום המרכזי במשפט האזרחי הוא כמובן המשפט העסקי. תחומי העניין של עורכי דין, המתמחים בנושא זה, הם: חתימת חוזים ועסקאות בין חברות שונות, ניהולי מו"מ על רכישות שונות כמו למשל, נדל"ן, טכנולוגיה ופטנטים, הגנה על זכויות רכש בשוק העולמי ובבורסה והזרוע עוד נטויה. עורכי דין אזרחיים רבים מתמחים בתחומים אלו, ובהם יש להיעזר לצרכים עסקיים ולניהול שוטף של עסק בריא. כמו כן, עורכי דין אלו גם מתמחים לרוב בדיני משפט פליליים-עסקיים, כמו למשל הלבנת הון או סחר במידע פנימי, ולכן חשובה מאוד מעורבותם בעסק כחלק ממנגנון הגנה פנימי מעבירות פליליות.

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »