חיפוש

הכירו את השלבים לקבלת פיצויים לאחר תאונת עבודה

תאונות עבודה יכולות, חס וחלילה, לקרות לכל אדם מאיתנו. לא משנה אם זה בדרך אל העבודה, בזמן העבודה או בדרך חזרה הביתה. בכל אחד מהמצבים האלה, במידה וקורה לכם משהו, זה מוגדר כתאונת עבודה ואתם יכולים לקבל פיצויים בעקבות כך. בדיוק בשביל רגעים כאלה קיים הביטוח הלאומי שלפעמים הכסף שהולך אליו נראה לנו מיותר. אז מה הם השלבים לקבלת הפיצויים?

 

במהלך האירוע

אם המצב הרפואי שלכם מאפשר את זה, גם במהלך האירוע של התאונה תוכלו לעשות מספר דברים שיוכלו לעזור לכם אחר כך בתביעת הפיצויים. בראש ובראשונה עליכם להודיע למעסיק שנפגעתם. שימו לב מסביבכם האם יש עדי ראייה לתאונה שיוכלו להעיד לטובתכם במקרה הצורך שאכן התאונה קרתה בעקבות העבודה ומדובר . בנוסף, זכרו לקחת איתכם תיעוד של כל המסמכים הרפואיים שיוכלים להיות רלוונטיים.

 

קבלת טיפול רפואי

כדי לקבל את הטיפול הרפואי המגיע לכם, יש לדווח למעסיק שלכם שנפגעתם ואתם רוצים ללכת לקבל טיפול רפואי. המעסיק ימלא טופס הפניה לטיפול רפואי איתו תגיעו לבית החולים. בבית החולים ספרו לרופא את פרטי התאונה וממה אתם סובלים. בסוף הטיפול בקשו מהרופא אישור מחלה לשלושה חודשים, אותו תחדשו במידת הצורך על ידי רופא מוסמך. עם טופס ההפניה לטיפול ועם אישור המחלה, תוכלו להגיש תביעה לביטוח הלאומי.

 

הגשת התביעה

תביעת תאונת עבודה, מוגשת נגד כמה גורמים. בראש ובראשונה יש להגיש את התביעה לביטוח לאומי. את התביעה לביטוח לאומי ניתן להגיש עד 12 חודשים מרגע התאונה ומומלץ לעשות זאת כמה שיותר מהר מכיוון שברגע שביטוח לאומי יכיר בכך שמדובר בתאונת עבודה, ההתנהלות מול שאר התביעות תהיה פשוטה הרבה יותר.

התביעה השנייה היא לביטוח שלכם, שם ניתן להגיש את התביעה עד שלושה חודשים מזמן התאונה ותביעה נוספת היא כנגד המעסיק שלכם, אותה ניתן להגיש עד שבע שנים מזמן התאונה.

 

גמלת נכות מעבודה

במידה וקיבלתם דמי פגיעה, אך נותרה לכם נכות לצמיתות או באופן זמני, תוכלו גם לקבל גמלת נכות מעבודה. חשוב להדגיש – רק במקרה שבו קיבלתם דמי פגיעה, והכירו בכך שנפגעתם במהלך העבודה, תוכלו להגיש בקשה לגמלת נכות מעבודה. לאחר הגשת התביעה תתקיים ועדה רפואית של ביטוח לאומי שתקבע את אחוזי הנכות שנגרמו בעקבות הפגיעה ועל פי הם תקבע הקצבה.

 

דגשים חשובים

חשוב להגיע לוועדה מוכנים הן בפן הפרקטי – להגיע עם כל המסמכים הדרושים ועם תעודה מזהה, והן בפן הרגשי – ככל הנראה הוועדה תחקור את נסיבות האירוע ותבקש להוכיח שאכן הנכות נגרמה בעקבות התאונה בעבודה. מי שמרגיש שההכנות לוועדה וכל ההתעסקות בזה גדולה עליו, יכול לקחת עורך דין מומחה בכל הנושא של פיצויים מביטוח לאומי, שיהיה רשאי לייצג אותו בפני הועדה ואף לענות במקומו על שאלותיהם.

תאונה בעבודה

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »