חיפוש

הליך המשפט שלך ארוך מדי? בואו לראות כיצד ניתן לזרז אותו

מקרים של התמודדות עם הליך משפטי ארוך מדי הם נפוצים וכמעט כל אדם נתקל בהם. הם יכולים להיות בנושאים שונים ומגוונים, אבל מה שמשותף לכולם הוא התחושה שהעניין נסחב ולא מתקדם. אם גם אתם נמצאים בסיטואציה כזו, אתם ודאי תוהים אם ישנן דרכים לזרז את ההליך המשפטי. 

הליך משפטי במדינת ישראל עשוי לקחת זמן ולהתמשך. לפעמים זה נדמה שרק לנו יש אינטרס שהוא יסתיים כבר, וכל יתר הגורמים מושכים את הזמן ולא נראה שזה מפריע להם.

ההליך המשפטי הוא דבר מורכב שעלול להתארך גם מסיבות אמיתיות ומוצדקות, כפי שניתן להתרשם באתר www.ordanlaw.co.il, אך הבנת הסיטואציה לא הופכת אותה לנעימה יותר או למעיקה פחות. האם יש דרך לזרז את ההליך המשפטי המתעכב?

 

האם עיכוב בתהליך המשפטי הוא בהכרח לרעתנו?

עיכוב בתהליך המשפטי אמנם נחווה לרוב כאי נעימות רבה, הוא משבש את החיים, שואב מאיתנו אנרגיות ומונע מאיתנו להתקדם בדברים מסוימים שתכננו, אבל במקרים מסוימים, העיכוב יכול דווקא לשחק לטובת הצד שלנו והאינטרסים שלנו.

על מנת להבין אם ההתמשכות והגרירה של ההליך המשפטי אכן מזיקים לכם בטווח הארוך, חשוב שתתייעצו עם עורך הדין שלכם. דונו וחשבו יחד איתו אם אכן מומלץ לחפש דרכים לזרז את ההליך המשפטי, או שדרכים כאלה דווקא יפגעו באינטרסים שלכם בהמשך.

 

האם ההליך המשפטי באמת ארוך מדי?

ראשית חשוב להבחין בין תחושה סובייקטיבית לפיה התיק שלנו מתעכב מסיבות לא הוגנות, ובין סחבת משפטית שאין לה הצדקה מהותית ובאמת נגרמת מהתנהלות לא מיטבית של בית המשפט או של הצד השני על מייצגיו.

 

איזה סיבות יכולות להיות לעיכוב בהליך המשפטי?

ההליך המשפטי יכול להתעכב בגלל סיבות הקשורות להתנהלות הצד השני בתיק, כמו למשל אי הגעה לדיונים או חוסר שיתוף פעולה עם הנחיות בית המשפט. מקרים כאלה יובילו לתחושת חוסר הוגנות ותרעומת רבה, שכן אתם עלולים להרגיש, ולא בלי צדק, שהצד השני מנסה בכוונה לעכב את הדיון ואת ההליך המשפטי.

לעומת מקרים אלה, יכולים להיות מקרים שבהם העיכוב קשור לבית המשפט או לעובדים שלו – החל משביתת קלדניות, עיצומי מתמחים או פשוט עומס רב בתיקים המונחים לפתחו של כל שופט.

 

מה ניתן לעשות כדי לזרז את ההליך המשפטי?

כדי להבין מה ניתן לעשות כדי לזרז את ההליך המשפטי, חשוב קודם כל להבין ממה הוא נגרם ומי אחראי לו. במידה והאחראי לעיכוב הוא הצד השני בתיק או המייצגים שלו, שלא משתפים פעולה, לא מגיעים לדיונים או מסרבים להתנהל לפי הוראות בית המשפט, הרי שניתן לבקש מבית המשפט לנקוט בצעדים כלפי הצד השני.

לעומת זאת, במידה והגורם לעיכוב הוא שביתה בבית המשפט או עומס תיקים על השופט, היכולת לזרז את ההליך המשפטי נמוכה יותר. במקרים מסוימים שבהם ניתן להוכיח דחיפות, אפשרי להגיש בקשה לטיפול דחוף, תוך התייעצות עם עורך הדין שלכם.

התייעצות עם עורך הדין שלך

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »