חיפוש

עורך דין צוואות – מה הוא עושה?

עורך דין צוואות הוא למעשה עורך דין שמומחיותו נתונה בעיקר בתחום הירושות והצוואות, שהם באופן טבעי, תחומים חופפים, השלובים זה בזה באופן בלתי נפרד.

בין תפקידיו של עורך דין צוואות נכלל נושא עריכת צוואות וכן נושא סכסוכי ירושה, או סכסוך ממוני בין יורשים וזהו תפקיד חשוב מאין כמוהו.

רק באופן מסודר ומקצועי אפשר לשמור על זכוכיות המצווה ולקיים את רצונו ורק בעזרת עו"ד צוואות וירושות אפשר לשמור על זכויות היורשים, כאשר צוואה, או צו ירושה אינו עושה עימם חסד.

 

האם חייבים חתימה של עו"ד על צוואה?

בישראל קיימת מערכת כללים ברורה ואף נוקשה למדי, המתארת את האופן בו ניתן לכתוב צוואה חוקית. במקרה המצער שבו צוואה נכתבה באופן לא חוקי – בשוגג, או במזיד, עלול בית המשפט לפסול אותה כליל ולהעביר את העיזבון לחלוקה על ידי צו ירושה.

כך רצון המצווה אינו מתקיים ולעיתים אף היורשים יוצאים בהפסד. על כן, נוכחות של עורך דין צוואות היא חיונית כדי להבטיח שהצוואה נכתבה כהלכה, שאין בה פגם ובבוא היום, בית המשפט יאשר אותה ללא עוררין.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי לא בכל מקרה חייבים נוכחות וחתימה של עו"ד ירושות וצוואות כדי לכתוב צוואה חוקית, אלא שהיעדר נוכחות של עו"ד כזה עלול להביא לטעויות קריטיות בכתיבת הצוואה ולבסוף – לפסילה שלה.

 

עו"ד צוואה מטפל גם בירושות

באופן טבעי, מומחיותו של עו"ד צוואות בנושא צוואות, מביאה איתה גם מומחיות בנושא חלוקת הירושה על פי הצוואה, כמו גם טיפול במחלוקות שונות בנושא הירושה. תיתכן מחלוקת בשל אי הסכמה של מי מהיורשים לגבי הנאמר בצוואה, או חשד לגבי חוקיות הצוואה בעקבות מעשה הונאה למשל.

בנוסף, צוואה שלא נכתבה כהלכה יכולה להיפסל על ידי בית המשפט ובעקבות כך להוביל למחלוקות קשות בין היורשים, שכן חלוקה לפי צו ירושה לא תמיד נותנת מענה לרצונו האמיתי של המצווה.

במקרים כאלה, ייתכנו מחלוקות קשות ומרות אפילו בין בני משפחה מדרגה ראשונה, שעד מועד פרסום הצוואה נהנו מיחסים טובים. יש להניח כי הדבר האחרון שהמצווה איחל לבני משפחתו, הוא מחלוקות מרות בעקבות מותו ולכן, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא להבטיח בעזרת עו"ד צוואות וירושות, כי הצוואה שנכתבה היא חוקית ותקינה.

למרבה הצער, המצווה לא תמיד מסוגל, או מבין את חשיבות העניין ולכן קיימים מקרים רבים של מחלוקות קשות על רקע ירושה. גם לצורך טיפול במחלוקות אלה יש לפנות לעו"ד צוואות וירושות, שיודע כיצד להתנהל בתוך המערכת, בצינורות המקובלים, תוך שמירה על האינטרסים של לקוחותיו ודאגה לזכויותיהם.

 

לסיכום

עורך דין צוואות וירושות הוא סוג של מומחה בדיני צוואות וירושות ולעיתים אף בדיני רכוש. הוא אשר יכול להבטיח עריכה של צוואה חוקית, שתהיה תקפה בבית המשפט לאחר פטירת המצווה והוא אשר יכול לייצג אתכם נאמנה במקרה של מחלוקת בנושא ירושה.

 

שופט עם מאזניים

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »