חיפוש

פיצוי נזקי גוף עקב תאונת דרכים

תאונות דרכים כבר הפכו לדבר שבשגרה כך שלצערנו אנשים רבים נפגעים בדרגות חומרה משתנות מדי יום ביומו. בהרבה מהתאונות ניתן להצביע על האשם בתאונה, בין אם מדובר בליקוי בדרך אשר באחריות העירייה לדוגמא, אך גם בין אם מדובר באחריותו של אחד מהמעורבים בתאונה. במקרה כזה, המעורב אשר נפגע מהתאונה שלא באחריותו יכול לתבוע לקבלת פיצוי בגין נזקי הגוף שחווה עקב תאונת הדרכים.

 

פיצוי עקב נזקי גוף

נזקי גוף יכולים להיגרם מכול מיני סיבות כך שביניהן תאונת דרכים אך בזאת כלל לא מסתכמים הגורמים. נזקי גוף יכולים להיגרם לדוגמא כתוצאה מרשלנות רפואית או מניתוח. ערך הפיצוי תלוי בסוג הנזק ובחומרתו, אך גם יכול להיות מושפע מהאם היה ניתן למנוע אותו, האם נעשה בכוונה או ברשלנות ואלמנטים נוספים המשפיעים על קביעת הסכום בתביעה. כאשר הנזק נגרם דווקא מתאונת דרכים ישנו שוני בהליך הטיפול בתביעה לקבלת פיצוי בגין הנזק.

 

תביעת חברת הביטוח

במדינת ישראל כול אדם הנוהג ברכב חייב להיות מבוטח במסגרת ביטוח חובה. פוליסות אלו נכנסות לתוקפן בדיוק במקרים אלו בהם אדם נפגע וחווה נזקי גוף. חברת הביטוח צריכה לפצות אותו על פי הנקבע בפוליסה (כתלות באם הוא אכן עומד בכול התנאים שנקבעו). לאנשים אשר יש ביטוח מקיף יותר, הפיצוי יכול להתחשב גם בנזק שנגרם לרכב או לרכוש אחר לדוגמא.

 

תביעת הביטוח הלאומי

מעבר לביטוחים פרטיים אשר אנשים יכולים לבחור להחזיק בהם, ומעבר לביטוח החובה לרכב במדינה, ישנו גם הביטוח הלאומי. בשונה מהגשת תביעה לחברת הביטוח אשר מטרתה היא להכניס לתוקף את הפוליסה ולקבל את הפיצוי, הגשת התביעה לביטוח הלאומי היא גם במטרה לקבל הכרה בנכות (במידה וקיימת) ותהיה רלוונטית גם במקרים בהם הנזקים נגרמו מתאונת דרכים שהתרחשה במסגרת העבודה (גם בדרכים הלוך וחזור ממנה).

 

תביעת המעורבים בתאונה

לבסוף, ניתן לבחור גם להגיש תביעה אזרחית אל מול המעורב בתאונה אשר אחראי עליה. יכול להיות כי יפעיל את הביטוח שלו (במקרה של כיסוי לצד ג') על מנת לשלם את הפיצוי, אך אם אכן יש עילה לתביעה, סיכוי גבוה שתקבלו פיצוי כספי מהצד הנתבע. תביעת המעורבים חייבת כמובן להיות מלווה באיש מקצוע עורך דין תביעות נזקי גוף על מנת שיוביל את התביעה, אך גם כדי לפרוש בפניכם את כול האפשרויות שברשותכם.

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים שלא באשמתכם ונגרם לכם נזק גוף כלשהוא סביר מאוד שמגיע לכם פיצוי כספי ואפילו גבוה מאוד! ישנם כול מיני דרכים לקבל את הפיצוי ועל כן, מומלץ מאוד ליצור קשר מוקדם ככול האפשר עם עורך דין כדי להבין מה ההליך המיטבי עבורכם.

תאונת דרכים

 

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »