חיפוש

תביעה נזיקית בתחום הרשלנות הרפואית – שלב אחר שלב

מטופל שחושב כי נפל קורבן לרשלנות רפואית, יפנה לעורך דין שיזמין חוות דעת של מומחה. אם עורך הדיין המומחה ימצא עילה להגשת תביעה, הוא ימליץ ללקוחו להגיש תביעת פיצויים. במאמר זה נתייחס לשלבים השונים בתהליך התביעה הנזיקית

 

מהי תביעה נזיקית רפואית?

תביעת רשלנות רפואית מוגשת בעקבות טענה כי למטופל ניתן טיפול רפואי רשלני וכתוצאה מכך נגרם לו נזק רפואי כלשהו. במצב שכזה המטופל הנפגע יגיש תביעה נגד איש הרפואה או הצוות הרפואי או המוסד הרפואי בו טופל. תביעה מסוג זה מתבססת על פקודת הנזיקין המתייחסת, בין השאר לסוגיית עוולת הרשלנות. חשוב לציין כי לא כל טיפול רפואי שלא הסתיים באופן מוצלח ייחשב לרשלנות רפואית.

כמו כן טיפול רשלני יכול להתרחש בכל שלב של הטיפול הרפואי וכולל גם אפשרות של רשלנות רפואית באבחון. זהו השלב הראשון בטיפול הרפואי. רופא או איש צוות רפואי שלא יבצעו כראוי את סדרת הפעולות הנדרשת מהם בשלב הזה וכשל זה גרם לנזק אצל המטופל, יהיו חשופים לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

חשד והתייעצות

מטופל החושד כי נפל קורבן למצב של רשלנות רפואית באבחון או בכל שלב אחר יצטרך לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ולהציג את טיעוניו. עורכי דין מנוסים עשויים, כבר בשלב זה, להבחין אם יש עילה לתביעה.

אך הם לא יסתמכו רק על האינסטינקטים והניסיון שלהם אלא יבקשו חוות דעת רפואית מטעם מומחה. בכדי שחוות דעת זאת תהיה מדויקת המטופל יידרש לספק מסמכים רפואיים רלוונטיים. על פי סעיף 18 (א) של חוק זכויות החולה, מוסד רפואי מחויב להעביר רשומות רפואיות לידיו של המטופל או למיופה כוח מטעמו.

המסמכים יכולים לכלול תיק רפואי, חוות דעת של מומחים, תוצאות בדיקות רפואיות שונות כמו CT , MRI, רנטגן וכו'. כמו כן, אפשר לבדוק אם יש תיעוד רפואי בידי גופים אחרים כמו מד"א, צה"ל או משרד הביטחון, חברות ביטוח, המוסד לביטוח לאומי וכדומה.

 

חוות הדעת

חוות הדעת הרפואית תתבצע על ידי מומחה בעל זיקה לנזק שנגרם או למחלה ממנה סובל המטופל. אם המומחה יצליח לזהות טיפול רשלני ויוכל יהיה לקשר אותו למצב הרפואי של המטופל, עורך הדין יעדכן את לקוחו כי יש עילה לתבוע את המוסד הרפואי.

 

הגשת תביעת נזיקין

תביעת נזיקין כתוצאה של רשלנות רפואית באבחון או בשלב אחר של הטיפול היא הליך אזרחי המחייב הצגת חוות דעת מומחה שיציג את טיעוניו לבית המשפט. צד ההגנה במשפט יכול גם הוא להגיש חוות דעת משלו.

 

פסק דין ופיצויים

בגלל מורכבותה, תביעת רשלנות רפואית יכולה להמשך גם 3 עד חמש שנים ואף יותר. לרוב, שכר הטרחה של עורך הדין מורכב מאחוז מסוים של הפיצויים שנקבעו לתובע. אך יש לזכור כי ההגנה עשויה להגיש ערעור בנושא.

כמו כן יתכן מצב בו הצדדים, בעידוד השופט או ביוזמתם, ינהלו שיחות במסגרתן יגיעו לפשרה כלשהי. אם היא תספק את הצדדים, היא תוצג לבית המשפט. לעיתים, פשרה מושגת לפני תחילת המשפט.

רשלנות רפואית באבחון

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »