חיפוש

תביעות ביטוח סיעודי – המדריך המלא

כל אדם, צעיר ומבוגר כאחד, יכול להפוך לאדם סיעודי, עקב מחלה, תאונה, פציעה או כל מקרה אחר, כאשר מלבד המצב הרפואי עצמו והפגיעה בשגרת החיים, הרי שמדובר במצב הדורש מהאדם הסיעודי הוצאות כלכליות רבות. כדי להתמודד עם מצב זה, לפחות מהבחינה הכלכלית, אנשים רבים רוכשים פוליסות ביטוח סיעודי ובמאמר זה נסקור את נושא תביעות הביטוח הסיעודי

 

מהו ביטוח סיעודי?

אנשים רבים נוטים לחשוב כי מצב סיעודי שייך רק לאוכלוסייה המבוגרת, אך למעשה, מצב סיעודי יכול לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו, גם בגילאים צעירים למדי, בעקבות מחלה, תאונה או כל מקרה אחר. לצד ההשלכות הרפואיות, למצב סיעודי ישנן גם השלכות כלכליות, הן בשל ההוצאות הרפואיות והן בשל הפגיעה ביכולת ההשתכרות.

כדי להתמודד עם ההוצאות הכלכליות המרובות, הנופלות גם על הסביבה הקרובה של האדם הסיעודי, אנשים רבים רוכשים פוליסות ביטוח סיעודי, אשר תמורת תשלום פרמיה חודשית קבועה, מבטיחות למבוטח רשת כלכלית בעת קרות המקרה הסיעודי.

 

את מי תובעים בביטוח הסיעודי?

את תביעות הביטוח הסיעודי מומלץ להגיש עם עורך דין שי סולטן, המתמחה בין השאר בדיני הביטוח בכלל ובתביעות סיעוד בפרט, כאשר את התביעות ניתן לחלק ל – 2 קטגוריות עיקריות:

 

  • ביטוח קבוצתי מטעם קופת החולים

לכל חבר בקופת החולים קיימת האפשרות להצטרף לביטוח סיעוד קבוצתי, הנערך דרך חברת הביטוח איתה בחרה קופת החולים להתקשר, כאשר תנאי הביטוח הסיעודי הינם אחידים.

 

  • ביטוח סיעודי פרטי

כדי להבטיח מענה מקיף ומלא לצרכים האישיים שלנו, כל אדם יכול לרכוש פוליסת ביטוח סיעודי פרטי ישירות מול חברות הביטוח השונות או דרך סוכן ביטוח.

 

הקריטריונים לקבלת קצבת סיעוד

לכל פוליסה סיעודית יש את התנאים והחריגים שלה, המגדירים בדיוק את גובה הפיצויים ותנאי הזכאות לקבלת קצבת סיעוד. יחד עם זאת, החוק מגדיר מספר פעולות בסיסיות, המגדירות את מצבו הסיעודי של האדם במידה והוא לא יכול לבצע לפחות 3 מתוך 6 הפעולות הבאות –שכיבה וקימה, להתלבש ולהתפשט, רחיצה, אכילה ושתיה, התניידות ושליטה על הסוגרים.

 

עורך דין ביטוח סיעודי

בין אם אתם מבוטחים דרך קופת החולים ובין אם באופן פרטי, את תביעת הביטוח הסיעודי מומלץ להגיש לאחר התייעצות עם עו"ד ביטוח סיעודי, אשר יבחן היטב את המקרה ועילת התביעה וילווה אתכם החל משלב איסוף החומרים הרפואיים והגשת התביעה, דרך הוועדות הרפואיות ועד קבלת מלוא הפיצויים המגיעים לכם.

 

לסיכום

כפי שראינו, ניתן לרכוש ביטוח סיעודי דרך קופת החולים או באופן עצמאי דרך חברות הביטוח, כאשר הפרמטרים העיקריים המגדירים את מצבו הסיעודי של האדם והזכאות לקבלת פיצויים נמדדים ביכולתו לבצע באופן עצמאי מספר פעולות שגרתיות. יחד עם זאת, חברות הביטוח נוטות להערים קשיים עם דרישת הפיצויים ולכן, חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד ביטוח סיעודי.

תביעות ביטוח סיעוד

 

אולי תאהבו גם את

תאונות דרכים
מהו הגורם מספר 1 לתאונות הדרכים

תאונות דרכים הן נפוצות מאוד בכבישים שלנו, וגורמות לתוצאות פיזיות, רגשיות וכלכליות עצומות עבור המעורבים. על מנת לטפל בהן ביעילות ולהפחית את הסיכונים הכרוכים בתאונות

קראו עוד »