חיפוש

בדיקת קרינה סלולרית – שלב אחר שלב

קרינה סלולרית זהו מושג שנכנס לחיינו בעשורים האחרונים והמודעות אליו הולכת וגוברת בקרב הציבור הרחב. האינפורמציה המופצת לגבי קרינה זאת נגועה בטעויות רבות ובהפחדות שונות ומשונות. בכתבה הקצרה שלפניכם, נסביר בקצרה על קרינה סלולרית ועל הדרך שבה אפשר לבדוק את רמת הקרינה בבית שלכם. 

 

מהי בכלל קרינה סלולרית ?

קרינה סלולרית היא הקרינה הבלתי מייננת, שנפלטת ממכשירים חשמליים רבים שעובדים על גלי רדיו כאלה ואחרים. בין מכשירים אלה ניתן למצוא את הטלפונים הסלולריים, מכשירי רדיו, נתבי אינטרנט אלחוטיים ועוד מכשירים רבים. קרינה זאת נפלטת מהמכשירים השונים ונקלטת בגוף האדם או בחומרים מוצקים אחרים בסביבת המכשיר.

בעבר עלו השערות רבות בקשר להשפעות של קרינה זאת על גוף האדם והאפשרות שהיא מזיקה לבריאות, אבל כיום ישנה תמימות דעים בקרב המומחים, שההשפעה היחידה של קרינה זאת על גוף האדם היא חימום קל של רקמות הגוף השונות או חימום חזק יותר, במקרה והקרינה בסביבת האדם גבוהה יחסית.

בדיקת קרינה סלולרית

לשם מה מבצעים בדיקת קרינה סלולרית?

בדיקת קרינה סלולרית מתבצעת בדרך כלל בדירות מגורים או במקומות עבודה, שבהם רמת הקרינה עלולה להיות גבוהה במיוחד. במקרים קיצוניים, רמת קרינה בלתי מייננת (קרינה סלולרית) גבוהה במיוחד עלולה לגרום לחוסר נוחות כתוצאה מחימום של רקמות הגוף של האנשים שנמצאים בקרבתה.

בנוסף לכך, למרות שהמומחים בנושא תמימי דעים בקשר לכך שהקרינה לא מזיקה לבריאות, ישנם אנשים שמאמינים שלא כך הוא הדבר, ומעדיפים לבדוק שהם לא נחשפים לרמת קרינה גבוהה במיוחד.

 

איך לבחור מודד קרינה שיעשה עבודה טובה?

אם יש לכם צורך בבדיקה של רמת הקרינה בדירה שלכם או במקום העבודה שלכם, חשוב שתבחרו איש מקצוע שיבצע את הבדיקה בצורה מקצועית ונכונה. בישראל, ההסמכה למדידת קרינה סלולרית ניתנת על ידי המשרד להגנה הסביבה.

לכן חשוב לבדוק שלמודד שהזמנתם יש הסמכה מטעם המשרד. בנוסף לכך, חשוב לבדוק שמכשיר המדידה למדידת הקרינה מכויל כראוי, ושהוא נבדק ונמצא תקין לפני תחילת המדידה. מדידה זאת כלולה לעיתים בחבילת בדק בית.

בדיקת קרינה סלולרית

מה הם המחירים של שירות בדיקות קרינה?

בדרך כלל בדיקה של קרינה סלולרית תתבצע ביחד עם בדיקה של קרינה חשמלית. בדיקות אלה דומות יחסית וניתן לבצע אותן במקביל בצורה פשוטה. במקרים אלה המחיר של בדיקה זאת ינוע בממוצע בין 300 ₪ לבתים קטנים יחסית לבין 700 ₪ במקרים של בתים גדולים יותר עם מספר קומות.

 

בדיקת קרינה סלולארית לבית – סיכום

בדיקת רמת קרינה סלולרית לבית היא מדידה שמתבצעת על ידי איש מקצוע שהוסמך לכך על ידי המשרד להגנת הסביבה. מדידה זאת מתבצעת בדרך כלל בבתים או משרדים שחשופים לכמות קרינה גבוהה יחסית. עלותה של בדיקה זאת יכול לנוע בין שלוש מאות שקלים לשבע מאות שקלים בדרך כלל.

בדיקת קרינה סלולרית

אולי תאהבו גם את

רכב
איך לבחור מנעולן ב- 2021

תחום המנעולנות נמצא בקצב פיתוח אדיר בשנים האחרונות, מידי יום מצטרפים עוד ועוד מנעולנים לשוק העבודה. מצד אחד, הצרכן מרוויח מבחר עצום של בעלי מקצוע

קראו עוד »