חיפוש

כיצד ניתוח לפרוסקופי מאפשר זמני החלמה מהירים יותר

ניתוח לפרוסקופי נעשה לצורך אבחון ופעילות כירורגית. מדובר על ניתוח באמצעות מצלמה קטנה, המוחדרת דרך חתך קטן ומונעת חתכים גדולים וסיכון לעומת הניתוח המסורתי שנחשב למסוכן יותר. מעבר לכך, הניתוח הלפרוסקופי מאפשר החלמה מהירה. המאמר יבדוק כיצד.

 

באילו מקרים מבצעים ניתוח לפרוסקופי?

ניתוח לפרוסקופי מבוצע לצורך אבחון כאשר יש חשד לדלקת תוספתן, בעיות ברחם או בשחלות, הסרת גידולים, הריון מחוץ לרחם, תיקון בקע, ניתוחי קיצור קיבה וכד'. ישנן בעיות אורתופדיות כמו קרע במיניסקוס, קרע ברצועות או בעיות בחוליות הגב שמבצע אורתופד מנתח בתהליך דומה הנקרא ניתוח ארתרוסקופיה.

אורתופד מנתח

כיצד ניתוח לפרוסקופי מאפשר החלמה מהירה?

בשונה מהניתוח המסורתי בניתוח לפרוסקופי יש פחות סיבוכים. מדובר על סיבוכים קלים כמו זיהום באזור החתך או דימום קל, אך בדרך כלל הם נדירים. יתרה מכך, הניתוח הלפרוסקופי מאפשר החלמה מהירה יותר בהתאם לסוג הניתוח.

 

כיצד מתבצע ניתוח לפרוסקופי?

הניתוח הלפרוסקופי נעשה בהרדמה מלאה ובאמצעות החדרת מצלמה זעירה המחוברת לצינור דקיק דרך חתך הנעשה באזור הטבור. המצלמה מאפשרת למנתח לצפות בפעולות שלו על המסך. למכשיר הלפרוסקופי ישנם גם שרוולים שממלאים את הבטן בפחמן דו חמצני ומאפשרים מרווח עבודה בין האיברים הפנימיים לדופן הבטן. מדובר על ניתוח שאורך זמן קצר עם חתכים קטנים שאותם תופרים וחובשים בסיום הפרוצדורה הפולשנית.

 

ההכנות לניתוח לפרוסקופי

כחלק מההכנה לניתוח לפרוסקופי יש להיפגש עם המנתח ולקבל הסבר על הניתוח בצורה מפורטת. מומלץ לקבל לפחות עוד חוות דעת אחת מרופא מקצועי כדי להיות בטוחים שיש צורך בניתוח. לרופא המנתח מגיעים עם כל הצילומים, ההדמיות והבדיקות. לפני הניתוח יש לעשות בדיקות דם, א.ק.ג, צילום חזה ובדיקת חום ולחץ דם. יש להיפגש גם עם הרופא המרדים ולוודא שאינכם רגישים או אלרגיים לתרופות וחומרי הרדמה.

אורתופד מנתח

מה עושים ביום הניתוח?

ביום הניתוח הלפרוסקופי יש לצום לפחות 6 שעות לפני הניתוח. מי שנוטל תרופות קבועות יצטרך לבדוק טרם הניתוח מתי להפסיק ליטול את התרופה. למשל, נטילת נוגדי קרישת דם יש להפסיק ליטול כשבוע לפני הניתוח. בנוסף, יש להתרחץ במים וסבון לפני הניתוח ולגלח את האזור המיועד לניתוח.

 

משך הניתוח והאשפוז

הניתוח הלפרוסקופי יכול להימשך בין חצי שעה למספר שעות בהתאם לסוג הניתוח. לאחר מכן האשפוז יהיה בין לילה אחד לשבוע בהתאם לפעולה הכירורגית. במקרים של אבחון ייתכן שעוד באותו היום יהיה ניתן להשתחרר מבית החולים.

לאחר הניתוח יהיו כאבים שיטופלו במשככים ובאנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום. לסיכום, היתרון ואחוז ההצלחה של ניתוח לפרוסקופי הוא גבוה יותר מהניתוח המסורתי והתוצאות שלו לטווח הרחוק טובות יותר. יתרה מכך, החתך הקטן לצורך החדרת המצלמה מפחית סיכונים ותורם למטופל הן מבחינת כאבים מופחתים והן מבחינת מהירות ההחלמה.

אורתופד מנתח

אולי תאהבו גם את

רכב
איך לבחור מנעולן ב- 2021

תחום המנעולנות נמצא בקצב פיתוח אדיר בשנים האחרונות, מידי יום מצטרפים עוד ועוד מנעולנים לשוק העבודה. מצד אחד, הצרכן מרוויח מבחר עצום של בעלי מקצוע

קראו עוד »