חיפוש

כיצד מצלמות הדמיה תרמיות מחוללות מהפכה באיתור נזילות?

נזילות מים נמנות בין הליקויים השכיחים ביותר במבנים. השלב הראשון והבסיסי בטיפול יעיל בנזילה הוא, איתור מקור הנזילה. בעבר, איתור מקור הנזילה היה פרויקט של ממש, אך כיום, עם הכלים הטכנולוגיים המתקדמים לאיתור הנזילות, ניתן לאתר את מקור הנזילה בקלות ובמהירות. בין הכלים הללו נמנית מצלמת ההדמיה התרמית

 

נזילות בדירה – למה זה קורה?

אחד מהליקויים השכיחים ביותר במבנים, ישנים וחדשים כאחד, הוא נזילות מים, המתרחשות כתוצאה משני גורמים עיקריים: בעיות איטום או נזילות מהצנרת. נזילות בצנרת יכולות להתרחש כתוצאה מבלאי של הצנרת או שימוש לא אחראי במתקני האינסטלציה בבית (השלכת מגבונים לשירותים לדוגמה) ובכדי למנוע נזקים חמורים, עלינו לטפל בנזילה בהקדם.

 

השלב הראשון – איתור מקור הנזילה

אמנם אנחנו לא רואים זאת, אך מתחת לרצפות הבית קיימת מערכת צנרת שלמה ובמקרים של נזילות צנרת, המים מצטברים מתחת לרצפות באופן העלול לגרום לסכנה הן ליציבות המבנה והן לבריאות הדיירים, כך שעלינו לפעול בהקדם למציאות פתרונות ייבוש תת רצפתי מקצועי. אך עוד לפני כן, עלינו יהיה לאתר את מקור הנזילה בהקדם.

איתור הנזילה מתחיל בשלבים הראשונים בזיהוי הסימנים המעידים על קיומה של נזילה בצנרת, סימנים היכולים להיות חשבון מים לא סביר, כתמי רטיבות ועובש, סימני קילוף בקירות ועוד. עם גילוי הסימנים הללו, עלינו להיעזר באינסטלטור מקצועי, אשר יפעל לאיתור מיקומה המדויק של הנזילה ותיקון בהתאם.

 

כיצד מאתרים את מקור הנזילה?

בעבר, איתור מקור הנזילה היה פרויקט של ממש וכלל הרס של הריצוף בכדי לנסות ולהגיע אל מקור הנזק. כיום, ניתן לאתר את מקור הנזילות במגוון טכנולוגיות מתקדמות, בקלות ובמהירות והכי חשוב, ללא הרס של הריצוף. בין הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים לאיתור הנזילות נמצאת מצלמת ההדמיה התרמית, אשר חוללה מהפכה של ממש באיתור הנזילות.

 

כיצד מצלמות הדמיה תרמיות מחוללות מהפכה באיתור נזילות?

מצלמת הדמיה טרמית לאיתור נזילות, היא מצלמה מיוחדת המושתת על טכנולוגיית קרני אינפרא אדום. כך, השימוש במצלמה טרמית מתחיל בחימום מערכת המים הביתית והזרמת המים בצנרת, כאשר טכנולוגיית האינפרא אדום מזהה את הפרשי הטמפרטורות, המעידים על קיומה של נזילה.

מצלמות ההדמיה הטרמיות חוללו מהפכה של ממש באיתור הנזילות, היות והן מאפשרות בחינה קלה ומהירה של כל הבית ואיתור מדויק של מקור הנזילה וכל זאת, ללא צורך בהרס של קירות ו/או ריצוף הבית.

 

לסיכום

נזילות בדירה הן בין הנזקים השכיחים במבנים ישנים וחדשים כאחד, כאשר אחד השלבים הראשונים והבסיסיים בטיפול ותיקון בנזילה הוא איתור מדויק של מקור הנזילה. כך, מצלמת הדמיה טרמית היא בין הפתרונות המתקדמים לאיתור נזילות בקלות וביעילות, כשהיא מאפשרת סריקה מיטבית של מערכת הצנרת, ללא צורך בהרס של קירות ו/או ריצוף הבית.

ייבוש תת רצפתי

 

אולי תאהבו גם את

רכב
איך לבחור מנעולן ב- 2021

תחום המנעולנות נמצא בקצב פיתוח אדיר בשנים האחרונות, מידי יום מצטרפים עוד ועוד מנעולנים לשוק העבודה. מצד אחד, הצרכן מרוויח מבחר עצום של בעלי מקצוע

קראו עוד »